Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آقازاده رئیس مجمع سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری از انبار شدن طولانی مدت واکسن‌های آنفلوانزا در انبار شرکت‌های پخش دارو و اختصاص اولین سهمیه به نمایندگان مجلس انتقاد کرد.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری
معاونت محترم اول ریاست جمهوری

با سلام و احترام

از چندی پیش سازمان نظام پزشکی، دانشمندان و کارشناسان عرصه سلامت و مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با نزدیک شدن به فصل پائیز و جدی شدن خطر اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید ۱۹- هشدار‌ها و نظرات خود را ابراز کرده اند، و به طور خاص سازمان نظام پزشکی در بیانیه مورخ ۳۰/۰۶/۱۳۹۹ بر اهمیت توجه جدی به این مقوله و واکسیناسیون ضد آنفلوانزا به عنوان یک اقدام استراتژیک بهداشتی اصرار ورزیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی متاسفانه، اظهارات متناقض مسئولین تهیه و توزیع واکسن و پخش اخبار غیر دقیق در رسانه‌ها به ایجاد نگرانی و اضطراب در بین مردم دامن زده است.

از یک ماه قبل سخن از خرید ۱۰-۱۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا و تدوین پروتکل لازم برای تعیین اولویت‌های دریافت کنندگان واکسن به میان آمد. مردمی که با اخبار صدا و سیما و اطلاعیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مراکز بهداشت و داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند (افق بحث ما کشوری است و به سلامت مردم سراسر ایران فکر می‌کنیم) متاسفانه با جواب منفی روبرو می‌شوند.

در همین شرایط محسن عبداله زاده، دبیر کل انجمن شرکت‌های پخش دارو در تاریخ ۰۳/۰۷/۱۳۹۹ اعلام کرده اند: " ۲۵ روز است واکسن وارد انبار‌های شرکت‌های پخش دارو شده و بر اساس دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بنا شد تا واکسن تنها در اختیار معاونت بهداشت وزارتخانه قرار بگیرد تا آن‌ها عرضه را آغاز کنند. " سوال این است این زمان سوزی به چه علت ایجاد شده است؟ آیا برنامه و پروتکل کشوری نقش دارد؟ آیا وزارت بهداشت و درمان اختیار لازمه را در این مورد هنوز کسب نکرده است؟

طبق خبر دیگری که در دست است: شرکت بهستان پخش از انبار "تهران شرق" خویش، در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ تعداد ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوانزا را با روش "غیر نقدی "، تحویل بهداری مجلس شورای اسلامی داده است.

البته نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از گروه‌هایی هستند که باید برای حفاظت بهداشتی از ایشان تمهیدات لازم اتخاذ شود، اما، تمام بحث این است که این تمهیدات باید در چارچوب پروتکل بهداشتی کشوری انجام شود.

آیا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ پس تمام گروه بندی‌ها و اولویت گذاری‌ها بر چه مبنایی انجام شده است؟

این خبر ارائه واکسن از سوی شرکت بهستان پخش به مجلس شورای اسلامی، با خبر منتشره از سوی آقای دکتر محسن عبداله زاده تناقض دارد، چرا که یک شرکت پخش اقدام به توزیع واکسن کرده است. سوال دیگر این است که چرا باقی مانده واکسن موجود در انبار‌های شرکت‌های پخش، مطابق با پروتکل اعلام شده و در اولین فرصت و در اسرع وقت توزیع نمی‌شود؟

سازمان نظام پزشکی، چنانچه از قبل نیز اعلام کرده است: پزشکان، کارشناسان و کلیه فعالین عرصه سلامت مردم در "بخش خصوصی" را نیز از گروه‌های واجد اولویت در دریافت واکسن دانسته و دو بازوی قابل اعتماد برای توزیع عادلانه و بهداشتی واکسن را متذکر می‌گردد، اول) سیستم بهداشت و درمان شامل خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشت، بیمارستان‌های دولتی و ... و دوم) کلیه داروخانه‌های مجهز به زنجیره سرد که با وارد کردن کد ملی دریافت کننده واکسن، اقدام به تحویل آن خواهند کرد.

از مسئولین محترم اکیداً خواستاریم به این ایجاد معمّا و عدم شفافیت پایان بخشیده و هر چه سریعتر به منظور جلوگیری از حدّت و شدّت اپیدمی آنفلوانزا، و نیز جلوگیری از اتلاف واکسن‌ها (که با سرمایه ملی تهیه شده است) اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

دکتر عباس آقازاده
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی

رونوشت:
- وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی
- جناب آقای دکتر شهریاری ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن های آنفلوانزا بیماری کرونا درمان و آموزش پزشکی سازمان نظام پزشکی مجلس شورای اسلامی بهداشت و درمان شرکت های پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟

 

تابناک _ یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی، شنبه چهار فروردین ۱۴۰۳ در ژنو آغاز به کارکرد. اتحادیه بین المجالس جهانی، به عنوان بزرگترین نهاد پارلمانی با بیش از ۱۸۰ عضو از پارلمان‌های جهان از سال ۱۸۸۹ میلادی تأسیس شد. این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ ۴ تا ۸ فرورین ۱۴۰۲ در ژنو برگزار شد. در این اجلاس تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز در آن حضور داشتند.

در همین ارتباط شنیده می‌شود که در شهر ژنو یکی از افراد متواری از کشور بنام ابراهیم رضایی طی ۱۵ سال اخیر بعد از اتفاقات مربوط به بابک زنجانی از کشور فرار نمود، سکونت دارد. وی دارای بدهی‌های خیلی سنگین ارزی به بانک‌های ایرانی مانند بانک مسکن و شرکت نیکو وابسته به وزارت نفت و ... می‌باشد. بر اساس اطلاعات موثق تعدادی از نمایندگان ایرانی که در ژنو حضور دارند با این فراری و بدهکار جلسه وملاقات وضیافت داشته اند.

هدف از سکونت وی در آن شهر همیشه در صدد حضور مسئولین عالی رتیه کشور در ژنو بدلیل حضور در جلسات بین المللی و ایجاد ارتباط با آن مسئولین به مانند وزرا و معاونین وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت استفاده از امیال تجاری خود در داخل کشور با استفاده از روابط اداری آن مسئولین دارد که می‌توان در آن به روند بازرگانی او با شرکت‌های پتروشیمی و پشتیبانی امور دام و ... اشاره کرد. در حال حاضر او دارای شرکت‌هایی در ترکیه، امارات، قطر و عمان می‌باشد.


با توجه به مطالب گفته شده امید است پیش از آغاز مجلس شورای اسلامی جدید، دستگاه‌های نظارتی با بررسی مجدانه دلیل نشست این نمایندگان (که تعدادی از آن‌ها منتخب دوره جدید نیز هستند) با این شخص در ژنو را مورد واکاوی دقیق قرار دهند و شاید شایسته‌تر باشد که در صورت صحت این موضوعات علاوه بر پیگیری‌های نظارتی شورای نگهبان در تایید صلاحیت آن‌ها تجدیدنظر نمایند.

گفتنی است؛ هیأت نمایندگی کشورمان از مجلس شورای اسلامی به ریاست مجتبی رضا خواه و با حضور عباس گلرو، الهام آزاد، احمد نادری، مجتبی یوسفی و رحیم زارع در این اجلاس شرکت کرده و در کمیته‌های تخصصی چهار گانه اعم از مجمع نمایندگان، سمینار نمایندگان زن، صلح و امنیت بین المللی، دموکراسی، حقوق بشر، توسعه پایدار و امور سازمان ملل مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • سکوت وزارت بهداشت مایه شرمساری است
  • فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی