Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@22:49:04 GMT

سپاهان 2 - 1 السد/ خداحافظی آبرومندانه با جام

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۰۱۵۰

سپاهان 2 - 1 السد/ خداحافظی آبرومندانه با جام

تیم فوتبال سپاهان در آخرین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا برابر السد به پیروزی رسید.

به گزارش ایسنا، تیم‌ فوتبال سپاهان در آخرین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا امروز(پنجشنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ به مصافه السد قطر رفت که این مسابقه در نهایت با پیروزی دو بر یک سپاهان به پایان رسید. زردپوشان با این پیروزی ۷ امتیازی شدند و در رده سوم باقی ماندند تا وداعی آبرومندانه با لیگ قهرمانان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گروه D مسابقات النصر و السد به مرحله حذفی صعود کردند و سپاهان و العین کنار رفتند.

نیمه نخست

سپاهان که دیگر شانسی برای صعود نداشت، بازی را نسبت به سه بازی قبلی‌اش در گروه D هجومی‌تر آغاز کرد و سعی می‌کرد دفاع را از زمین حریف آغاز کند. هر دو تیم سعی می‌کردند به محض از دست دادن توپ تیم حریف را پرس کنند که همین باعث شد سرعت بازی و پاس‌ها بالا برود.

سپاهان که در سه بازی قبلی‌اش نتوانسته بود به گل برسد دقیقه ۱۴ روی حرکت انفرادی میرزایی به گل رسید. میرزایی با نفوذی از سمت راست و جا گذاشتن دو بازیکن السد از پشت محوطه جریمه ضربه دقیقی روانه دروازه حریف کرد و اولین گل بازی را به ثمر رساند.

بعد از این گل السد که بیشتر نفرات اصلی‌اش روی نیمکت بودند، سعی کرد توپ و فضا را در اختیار بگیرد و موقعیت‌هایی هم خلق کرد اما سپاهانی‌ها هم روی ضد حملات به تیم قطری فشار وارد می‌کردند. این نیمه در نهایت با همان گل میرزایی به سود سپاهان به پایان رسید.

نیمه دوم

السد برای صدرنشینی در این گروه نیاز به برد داشت اما این سپاهان بود که اولین موقعیت خطرناک نیمه دوم را در دقیقه ۵۰ ایجاد کرد؛ سانتر سجاد شهباززاده با ضربه سر سروش رفیعی همراه شد اما این ضربه به تیرک دروازه خورد و گل نشد.

سپاهان که می‌خواست شکست بازی رفت را جبران کند باز هم به السد فشار آورد و نتیجه این فشار، به اشتباه انداختن مدافع با تجربه السد یعنی عبدالکریم حسن بود. رضا میرزایی از این اشتباه استفاده کرد و با نفوذ از سمت راست ضربه‌ای به سمت دروازه زد که دروازه‌بان آن را دفع کرد و توپ مقابل شهباززاده افتاد و او هم با یک بغل پا در دقیقه ۵۳ دروازه السد را برای بار دوم باز کرد.

السد بعد از این گل کمی بهتر بازی کرد و موقعیت‌های خوبی به دست آورد اما دفاع سپاهان و واکنش‌های نیازمند اجازه نداد تا دروازه زردپوشان باز شود تا اینکه اشتباه مهدی کیانی در وسط زمین و اشتباه مجدد از دانیال اسماعیلی‌فر در دفع توپ، مهاجم السد یعنی علی عبدالطیف را با دروازه خالی رو به رو کرد و او هم اختلاف را در دقیقه ۸۱ به یک گل رساند. در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود سپاهان به پایان رسید.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، گئورگی ولسیانی، محمد نژادمهدی، رضا میرزایی(رضا دهقانی از دقیقه ۶۴)، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محسن مسلمان(محمد کریمی از دقیقه ۶۴)، سجاد شهباززاده (کی‌روش استنلی)، مهدی کیانی، محسن الغسانی(محمد محبی از دقیقه ۴۶) و سروش رفیعی.

ترکیب السد: مشعل برشام، طارق سلمان(عبدالکریم حسن از دقیقه ۴۶)، بهاء اللیثی، محمد وعد، یوسف عبدالرزاق، هاشم علی عبداللطیف، احمد سیار، احمد سهیل، رودریگو تاباتا، مصعب خضر، حسام کمال.

لینک کوتاه: asriran.com/0038fy

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سپاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العین 4-2 الهلال: پایان یک امپراطوری!

به گزارش "ورزش سه"، پس از بارش شدید و عجیب و غریب باران در شهرهای امارات و آب گرفتگی خیابان ها و وضعیت بد جوی، بازی رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با 24 ساعت تأخیر در استادیوم هزاع بن زاید برگزار شد و العین توانست به امپراطوری الهلال پایان داده و با نتیجه دور از انتظار چهار بر دو از سد حریف قدرتمند خود عبور کند.

ویدئو: 330255

این مسابقه با شوک زودهنگام العین به به میهمان آغاز شد. ضربه بلند العویس در مرکز زمین با ضربه سر بد ساویچ به یحیی نادر رسید و این بازیکن نیز به صورت اتفاقی توپ را برای سفیان رحیمی مراکشی ارسال کرد و ستاره اماراتی ها با سرعت بالا وارد محوطه جریمه شد و ضربه او به گوشه دروازه رفت تا میزبان در دقیقه چهارم به گل نخست دست یابد.

در ادامه و در میان ناباوری همگان، العین صاحب یک ضربه پنالتی شد. پاس در عمق بندر الاحبابی به رحیمی رسید و او موفق شد محمد العویس را نیز از پیش رو بردارد ولی با خطای سنگربان الهلال سرنگون شد و داور ابتدا آفساید اعلام کرد اما پس از بازبینی صحنه مشخص شد علی البلیهی آفساید را پر کرده و بدین ترتیب یک پنالتی برای العین اعلام شد که سفیان رحیمی آن را به گل تبدیل کرد.

شگفتی ها در دقیقه 38 تکمیل شد. روی یک شروع سریع، توپ برای اریک ارسال شد و این بازیکن در محوطه جریمه با خطای البلیهی سرنگون شد. ادهم مخادمه داور اردنی یک خطای پنالتی به سود میزبان اعلام کرد اما کمک داور ویدیویی از او درخواست کرد تا صحنه را مورد بازبینی قرار دهد. با این حال، قاضی میدان روی تصمیم خود باقی ماند و سفیان رحیمی ضمن ثبت یک هت تریک تاریخی، نتیجه بازی را سه بر صفر کرد.

الهلال در وقت های تلف شده نیمه نخست صاحب یک ضربه پنالتی شد ولی پس از بازبینی صحنه مشخص شد بازیکن این تیم در آفساید بوده و این پنالتی لغو شد. تیم عربستانی در آغاز نیمه دوم موفق شد یکی از گل ها را جبران کند. حرکت خوب ساویچ از سمت راست و ارسال زمینی او به دهانه دروازه با ضربه نوک پای مالکوم وارد دروازه شد تا بازی سه بر یک شود.

اما سریال پنالتی ها در دقیقه 51 باز هم تکرار شد. سفیان رحیمی پس از ورود به محوطه، پس از برخورد با کالیدو کولیبالی روی زمین افتاد و مخادمه پس از بازبینی صحنه، دستور به یک ضربه پنالتی داد. کاکو در دقیقه 56 پشت این توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت العویس به گل چهارم میزبان تبدیل کرد.

الهلال توانست در دقیقه 78 به گل دوم رسید. یک ارسال به روی دروازه الهلال با ضربه ساویچ همراه شد که خالد عیسی توپ را برگشت داد. در ادامه و پس از تأثیرگذاری صالح الشهری روی توپ، این سالم الدوسری بود که با یک چرخش تماشایی و در شرایطی که پشت به دروازه بود، دروازه را باز کرد تا بازی چهار بر دو شود.

در ثانیه های پایانی بازی نیز شوت سالم الدوسری به تیرک دروازه برخورد کرد. نهایت نیز این بازی با پیروزی بزرگ چهار بر دو العین به پایان رسید تا روند پیروزی های الهلال پس از 34 دیدار متوالی متوقف شده و آبی های ریاض پس از 42 مسابقه، تن به شکست بدهند.

دیگر خبرها

  • آتالانتا صفر - لیورپول 1: مثل آواز قو!
  • آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان
  • برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه نخست
  • برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه اول
  • جانشین نیازمند روی دور کلین‌شیت!
  • شاهکار رئال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام
  • السد 9-1 الاهلی؛ حزباوی 74 دقیقه بازی کرد
  • العین 4-2 الهلال: پایان یک امپراطوری!
  • لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان
  • شهریار مغانلو ترک عادت نکرد؛ گلزنی در دربی اصفهان