Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:32:03 GMT

عوامل قاچاق خاک در اراضی ملی جیرفت دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۰۲۲۷

عوامل قاچاق خاک در اراضی ملی جیرفت دستگیر شدند

سرهنگ خانباز امیرافضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش برداشت غیرقانونی خاک از اراضی ملی منطقه تیتون جبالبارز شمالی را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه متخلفان شبانگاه اقدام به برداشت غیرقانونی خاک از اراضی ملی می کردند، افزود: با حکم دستگاه قضایی و همکاری کلانتری محمد آباد چهار متخلف حین برداشت غیرقانونی خاک دستگیر و ۲ دستگاه خودرو باری توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ امیر افضلی ادامه داد: متخلفان شبانه و بصورت غیرقانونی مبادرت به جمع آوری خاک کرده و سپس از استان خارج می کردند.

وی از  تشکیل پرونده برای متخلفان برداشت غیرقانونی خاک از اراضی ملی در  دادگستری شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: براساس ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، با هرگونه برداشت خاک از اراضی ملی برخورد و پیگیری قانونی از طریق مراجع قضایی انجام می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برداشت خاک از اراضی ملی را غیره قانونی دانست و از برخورد قانونی با متخلفان برداشت غیرقانون خاک در اراضی ملی خبر داد.

سرهنگ امیرافضلی نظارت بیشتر بر برداشت های غیرمجاز و غیر قانونی خاک را یک ضرورت دانست و گفت : با نظارت بیشتر باید از برداشت های غیرمجاز جلوگیری کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد. 

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری دادستانی کل کشور کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری دادستانی کل کشور کالای قاچاق منابع طبیعی و آبخیزداری دادستانی کل کشور کالای قاچاق اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری خاک از اراضی ملی قانونی خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود میرشکار گفت: ۷۰۳ متخلف شکار و صید در سال ۱۴۰۲،  در استان خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان در  سال گذشته  تعداد ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه ۸ قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

میرشکار ادامه داد: در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته و ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در این مدت همچنین ۱۳ هزار و ۹۴۲ ساعت محیط بانان این اداره کل طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان را در مدارس برای دانش آموزان اجرا کردند.


وی می‌گوید: پارسال ۴۸۲ قطعه پرنده و ۷ پستاندار که توسط متخلفان زنده گیری شده بود کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

میرشکار به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از شکار و صید از همه مردم استان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر