Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: چنانچه همت تولیدکنندگان داخلی افزایش یابد قطعا می‌توانیم یکی از مشکلات اساسی کشور که همان ۷۰ درصد پیری ناوگان حمل و نقل را مرتفع سازیم. - اخبار استانها -

مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از لنجان، در حاشیه بازدید از شرکت صنایع زرین خودرو اصفهان یکی از مشکلات اساسی کشور را حمل و نقل عمومی دانست و اظهار داشت: در یکسال اخیر دو تنش تاثیرگذار یعنی افزایش نرخ بنزین و کرونا را شاهد بودیم که فشار بسیار زیادی را بر حوزه حمل نقل عمومی کشور خصوصا شهرهای ایران وارد کرد و برهمین اساس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تلاش بسیاری را برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بکار بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در راستای راه‌اندازی اتوبوس‌های فرسوده و ازکارافتاده اقداماتی انجام گرفت و پشتیبانی خوبی را از سازمانهای حمل و نقل جمعی، همگانی و سازمانه‌ای اتوبوس رانی در حال انجام هستیم تا بتوانیم اتوبوس‌های از کار افتاده را دوباره تجهیز و به ناوگان اضافه سازیم و برای شهرهای مختلف ایران نیز اعتباراتی در این خصوص اختصاص یافته است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: برای نخستین با در سال گذشته از اوراق مشارکت مبلغ قابل توجهی را به کلانشهرها و شهرهای مراکز استان برای خرید اتوبوس اختصاص دادیم اما مشکل اساسی که با آن مواجه هستیم تولید اتوبوس‌های تولید داخلی است و نفس بازدید امروز از شرکت صنایع زرین خودرو اصفهان به همین دلیل بود تا کمک و پشتیبانی خود را در این حوزه به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "جهش تولید" حمایت از تولیدات داخلی توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید ضمن بررسی موانع مشکل اصلی کمبود اتوبوس‌های داخلی احصاء شود چراکه ما می‌توانیم نه تنها از اوراق مشارکت در این خصوص استفاده کنیم بلکه به صورت ریالی نیز می‌توانیم پرداخت‌هایی را داشته باشیم.

جمالی‌نژاد بیان کرد: طی مدت گذشته بازدیدهای زیادی را از شرکت های  خودروسازی مختلف در کشور داشتم و باید گفت توان کشور در این حوزه بسیار قابل ملاحظه است اما به دلایل مختلف همچون تحریم، نوسانات قیمت ها و... تولید اتوبوس داخلی محدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته مقرر شد ارتباط بین این کارخانجات تولید اتوبوس با کلانشهرهای کشور را تقویت ساخته تا بتوانند سفارش خوبی را برای تولید داشته باشند و با توجه به اینکه شرکت صنایع زرین خودرو اصفهان به وزارت دفاع وابسته است می‌تواند نقش بسیار مهمی را در پشتیبانی از ناوگان حمل و نقل جمعی کشور ایفا کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: امیدورایم در مرحله نخست کلانشهرها، در مرحله دوم شهرهای مراکز استان ها  و شرکت‌های حمل و نقل جمعی در شهرهای میانی و کوچک بتوانند با این پشتیبانی ناوگان حمل و نقل خود را نوسازی و تجهیز کنند.

یزد | از «جمالی نژاد» نامی تا «نظری» ناشناخته؛ شورای شهر یا شورای عجایبانتخاب رسمی "نوروزی" به عنوان شهردار اصفهان/ جمالی نژاد سرپرست شد

وی با بیان اینکه اگر میزان خرید اتوبوس و تجهیز ناوگان حمل و نقل جمعی به خوبی اختصاص یابد مبلغ بیشتری را نسبت به سال گذشته به این حوزه اختصاص دهیم، گفت: سال گذشته حدود 80 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل ریلی و تجهیز ناوگان حمل و نقل جمعی در اختیار داشتیم که 50 هزار میلیارد ریال آن محقق شد، انسال نیز حدود 80 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را در اختیار داریم و چنانچه بتوانیم این میزان را به صورت کامل جذب کنیم اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: چنانچه همت تولید‌کنندگان داخلی افزایش یابد قطعا می‌توانیم یکی از مشکلات اساسی کشور که همان 70 درصد پیری  ناوگان حمل و نقل را مرتفع سازیم.

انتهای پیام/163/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوراق مشارکت جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید در صنعت فولاد کشور

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای نادر سلیمانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعت فولاد افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جز آخرین کشور‌های تولیدکننده فولاد بودیم و در رتبه ۱۲۰ جهانی قرار داشتیم، اما امروز با افزایش توان تولیدی، توانسته ایم از کشور‌هایی مانند فرانسه و ایتالیا پیشی بگیریم. سلیمانی در این باره می‌گوید: این یکی از دستاورد‌هایی است که در صنعت فولاد کشور به همت تولیدکنندگان رقم خورده است، همچنین ۴۵ میلیون تن ظرفیت بالقوه تولید فولاد کشور است که امسال ۳۳ میلیون تن آن تولید شده است. به گفته فعالان صنعت فولاد کشور، تولید داخلی در این صنعت دو برابر نیاز داخل است. سعیدیان تولیدکننده فولاد می‌گوید: محصولات فولادی ایران از نظر کیفیت، قابل رقابت با فولاد‌های دنیاست. بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، در یازده ماهه سال گذشته، ۲۹ میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر (۱۴۰۱) افزایش ۵ و هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد. به گفته یکی از تولیدکنندگان فولاد، ایران زمانی بزرگترین واردکننده فولاد در خاورمیانه محسوب می‌شد، اما هم اکنون جز بزرگترین صادرکننده فولاد دنیا است. با وجود محدودیت‌های انرژی در صنایع، تولیدکنندگان فولاد کشور، برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴، عقب نمانده اند. تولیدکننده دیگری می‌گوید: در حوزه انرژی، برق و گاز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما با افزایش بهره وری و با مدیریت تولید، توانستیم تولید را افزایش دهیم و مهمتر از آن، سرمایه گذاری‌های جدی در خود تامینی و توسعه داشته باشیم. طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، مجموع صادرات فولاد ایران در یازده ماهه ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ میلیون تن بوده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • ابلاغ آئین نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها / افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده