Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، لاوروف روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مسکو گفت: ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که به رغم اراده جامعه جهانی بر این باور است که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ایران به درخواست واشنگتن بازگردانده می شود.  

وی افزود: این تلاش ها با ابزار غیرقانونی هیچ دورنمایی برای تحقق ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد که تحریم های یکجانبه غیرقانونی است و به وجهه و اعتبار سازمان ملل ضربه می زند.

لاوروف گفت: در مجموع، وسوسه برخی کشورها برای جستجوی مقصران در مسائل داخلی این کشورها افزایش می یابد. تلاش برخی کشورها برای استفاده از وضعیت جاری برای پیشبرد منافع زودگذر و سودجویانه و تسویه حساب با دولت های نامطلوب یا رقبای ژئوپلیتیکی افزایش می یابد.  

وی ادامه داد: به رغم بسیاری مخالفت ها، تحریم های یکجانبه همچنان از سوی برخی کشورها بکار گرفته می شود که به وجهه شورای امنیت سازمان ملل خدشه وارد می کند.  

گفتنی است آمریکا و اتحادیه اروپا از تحریم های یکجانبه برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و این تدابیر بدون تایید شورای امنیت بکار گرفته می شود و به همین دلیل غیرقانونی است.

**روسیه از آلمان درخواست دسترسی به ناوالنی کرد

وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه حدود ۱۰ روز پیش از دولت آلمان درخواست دسترسی بخش کنسولی سفارت این کشور در برلین به الکسی ناوالنی کرد که مدتی در بیمارستان برلین بستری شده بود.

وی افزود: ما هیچ پاسخی از دولت آلمان برای درخواست خود در مورد ناوالنی دریافت نکردیم. به همین دلیل امیدواریم که شرکای ما متوجه شوند که گفت و گوی با ما از موضع برتر که حتی به خود زحمت نمی دهند به درخواست قانونی ما پاسخ دهند و فقط متکبرانه خواسته خود را مطرح می کنند بی فایده است. 

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف اخبار کنکور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم از همتایان اروپایی خود خواست که ایران را تحریم کنند.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم طی عملیات «وعده صادق» از انگلیس و فرانسه خواست تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که کاتس پس از گفت‌وگویی تلفنی با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود در اظهاراتی ضدایرانی گفت: من به آن‌ها گفتم که زمان آن رسیده است رژیم ایران را تضعیف، (سپاه پاسداران ایران) را سازمانی تروریستی اعلام کنید و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنید. ایران باید تاوان بدهد.

انگلیس و فرانسه در رهگیری موشک‌ها و پهپهادهای ایرانی به این رژیم کمک کردند.

این اظهارات کاتس در پی پاسخ مشروع ایران به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق مطرح شد.

ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک نقاطی در اراضی اشغالی را هدف قرار داد. گستره این عملیات و بی‌سابقه بودن آن مورد توجه رسانه‌ها و تحلیلگران قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • لاوروف درباره عملیات علیه اسرائیل به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • درخواست ضدایرانی وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • لاوروف: رژیم صهیونیستی از ما درخواست کرده حملات ایران را محکوم کنیم
  • ارسال پیام آمریکا به اوکراین با تحریم‌های جدید علیه مسکو
  • ارسال پیام آمریکا به اوکراین با تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو حاوی ارسال پیام به اوکراین است