Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@08:22:57 GMT

طرز تهیه فوری ساندویچ فرانسوی مونت کریستو

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۰۶۶۲

طرز تهیه فوری ساندویچ فرانسوی مونت کریستو

ساندویچ مونته کریستو یک انتخاب سریع و آسان برای وعده صبحانه، ناهار و شام دانش‌آموزان مدرسه و دانشجویان و البته افراد شاغل است.

اگر هم خانه‌دار هستید و هر روز با این سوال روبرو هستید که ناهار چی بپزم و شام چی بپزم بد نیست طرز تهیه ساندویچ سریع و فوری فرانسوی مونته کریستو را بلد باشد.

مواد لازم برای ۲ ساندویچ مونته کریستو

ژامبون (هر نوع ژامبونی که می‌پسندید): ۲۰۰ گرم

نان تست سفید: ۸ عدد

پنیر گودا رنده شده: ۲۰۰ گرم

سس مایونز: ۴ قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

شیر: ۴ قاشق غذاخوری

فلفل پاپریکا: ۲ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

کره: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول

برای طرز تهیه هر عدد ساندویچ مونت کریستو ابتدا باید روی یک برش نان تست کمی پنیر گودای رنده شده یا یک ورقه‌ پنیر گودا بریزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس یک ورقه ژامبون روی نان بگذارید. روی ژامبون یک قاشق چایخوری سس مایونز بمالید (یا سس خردل). یک ورقه ژامبون دیگر بگذارید، مقداری پنیر گودا رنده شده روی ژامبون بریزید و ۱ قاشق چایخوری سس مایونز بزنید و یک نان تست روی آن بگذارید.

برای لایه دوم دوباره این کار را تکرار کنید؛ یک نان تست، پنیر گودا، یک ورق ژامبون، سس مایونز، یک ورق ژامبون، یک برش نان. ساندویچ دوم را هم به همین ترتیب درست کنید.

مرحله دوم

در مرحله بعد ساندویچ را خوب با دست فشار دهید یا یک وزنه سنگین روی ساندویچ بگذارید تا حسابی پرس شود. به این ترتیب هم سس و پنیر به خورد ساندویچ می‌رود و هم ساندویچ موقع سرخ کردن از هم باز نمی‌شود. آنقدر ساندویچ مونت کریستو باید منسجم و فشرده بشود که محتویات داخل آن به سختی مشخص باشد (البته این واجب نیست، مستحب است اما حرفه‌ای‌تر است).

مرحله سوم

حالا در یک کاسه تخم مرغ‌ها را خوب بزنید، شیر را اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل سیاه و پاپریکا هم بریزید. تمام مواد را خوب هم بزنید. در یک ماهیتابه مناسب کره بریزید و صبر کنید تا گرم شود. در این فاصله یک لحظه ساندویچ مونته کریستو را در مایه تخم مرغی بزنید و بیرون بیاورید. سپس ساندویچ را در کره سرخ کنید تا زمانی که حسابی ترد و برشته شود. ساندویچ را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. اضافه کردن مقداری گوجه خشک یا سبزیجاتی مثل آووکادو به این ساندویچ اختیاری است.

ساندویچ مونت کریستو از خانواده ساندویچ‌های فرنچ تست یا ساندویچ تست فرانسوی با پنیر و به عبارت دیگر برادر بزرگ‌تر آن است. مدل ایتالیایی این ساندویچ پنینی ایتالیایی است.

 

منبع: مجله کوروش

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سبک زندگی پارسی خبر قاشق چایخوری مونت کریستو پنیر گودا سس مایونز طرز تهیه نان تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید

آفتاب‌‌نیوز :

از قدیم الایام این باور در عموم مردم رایج بوده که پنیر را نباید به تنهایی خورد و آن را باید همراه با گرو مصرف کرد. بسیاری همچنین بر این باور بودند که مصرف پنیر زیاد بر هوش و ذکاوت افراد تاثیر منفی بر جای می‌گذارد. اما در تحقیقی که اخیرا انجام گرفته مشخص شده افراد مسن‌تری که به طور معمول در رژیم غذایی خود از پنیر استفاده می‌کنند به احتمال زیاد اتفاقاتی که به طور روزمره در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد را بهتر به خاطر می‌آورند. همچنین مشخص شده که افرادی که پنیر می‌خورند بیشتر به خوردن غذا‌های مختلف و متنوع تمایل دارند.

کاهش خطر آلزایمر با پنیر فرانسوی

در نتیجه مطالعات دیگری همچنین مشخص شده که برش‌هایی از پنیر فرانسوی «کمامبر» (Camambert) می‌تواند سطوح «سیتوکین»‌های متورم شونده را کاهش دهند و در نتبجه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کم کنند و در مجموع عملکرد مغز را بهبود بخشند (سیتوکین‌ها دسته‌ای از مولکول‌های پروتئینی محلول در آب هستند که از یاخته‌های گوناگون و بیشتر در پاسخ به یک تحریک ترشح می‌شوند و وظیفه انتقال پیام میان یاخته‌ها را برعهده دارند).

تاثیر مثبت پنیر بر سلامت استخوان‌ها

به اعتقاد کارشناسان پنیر غنی از کلسیم است و استفاده حجم کمی از آن به طور روزانه می‌تواند از کاهش تراکم استخوان‌ها جلوگیری کند. همچنین پنیر سرشار از ویتامین B است که می‌تواند باعث ارتقای سلامت استخوان‌ها شود. پنیر با دارابودن پروتئین و میزان بالایی ویتامین و مواد معدنی به درمان پوکی استخوان نیز کمک می‌کند.

بهبود بهداشت دندان

به گفته کارشناسان تغذیه، پنیر که غنی از کلسیم است به تقویت دندان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این به کاهش کرم خوردگی‌های دندان‌ها هم کمک می‌کند. کارشناسان همچنین گفته‌اند که پنیر همچنین سطوح pH (اندازه اسیدی یا قلیایی بودن دهان را نشان می‌دهد) را افزایش می‌دهد.

جلوگیری از بروز سرطان

پنیر با دارابودن ترکیب اسید لینولئیک و اسفنگولیپید (یکی از لیپید‌های مرکب است لیپید نقش محافظت از یک یاخته (سلول) را دارد) به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. علاوه بر این پنیر دربردارنده ویتامین B است که سبب حفظ عملکرد‌های بدن و محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود.

درمان میگرن

پنیر با داشتن مقادیر فراوان کلسیم به درمان سردرد‌های میگرنی کمک می‌کند.

متعادل کردن وزن بدن

در صورتی که پنیر به اعتدال مصرف شود. چربی‌های طبیعی موجود در آن به افزایش متعادل وزن کمک می‌کنند. البته یکسری پنیر کم‌چرب نیز وجود دارد که به متعادل نگه‌داشتن وزن کمک می‌کنند. پنیر علاوه بر چربی سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است و سبب تقویت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها و متعادل شدن سوخت‌وساز می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • قیمت پنیر فله سنتی و صنعتی
  • نرخ پنیر فله سنتی و صنعتی در پایتخت
  • ساندویچ مرغ؛ هدیه هدر دادن پرتاب آزاد! + ویدئو
  • سیتسیپاس: قهرمانی در تنیس مونت‌کارلو باورنکردنی بود
  • این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید
  • کاهش وزن با این نوشیدنی ترش
  • این پاستای رژیمی خوشمزه را بدون دغدغه بخورید