Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@15:10:54 GMT

آغاز مذاکرات ظریف و لاوروف در مسکو

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۰۶۹۱

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا در مسکو، دیدار وزیران امور خارجه ایران و روسیه امروز پنجشنبه در محل ضیافت‌های رسمی وزارت امور خارجه روسیه آغاز شد.

در دستور کار مذاکرات دو طرف، برجام، مسائل منطقه‌ای و بین المللی و همکاری‌های دوجانبه قرار دارد.

وزیر امور خارجه ایران، با سرگئی لاوروف همتای روس خود پنج سال بعد از انعقاد توافق هسته‌ای حول برجام، تحولات منطقه‌ای و دوجانبه مذاکره و تبادل نظر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف در بدو ورود به مسکو با بیان اینکه هماهنگی بسیار نزدیکی بین ایران و روسیه وجود دارد، اظهار داشت: این امر امکان تماس‌های با همکاران روسی را فراهم می‌کند و سفر کنونی من به مسکو سومین سفر به پایتخت روسیه در دوره شیوع کرونا است.

وی گفت: ما در منطقه مشکلات جدی داریم بحث سوریه نیاز به هماهنگی ویژه دارد و به همراه روسیه و ترکیه در مذاکرات آستانه اقدامات خود را هماهنگ می‌کنیم.

وزیر خارجه سپس به موضوع افغانستان به عنوان موضوع دیگر دستور کار مذاکرات مسکو اشاره و تصریح کرد: موضوع افغانستان باتوجه به مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان و نیز با توجه به سختی مواضع گروه طالبان نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی سپس به روابط دوجانبه ایران و روسیه اشاره و ان را بسیار خوب توضیف و اظهار داشت که در مذاکرات مسکو، راه‌های توسعه روابط و همکاری‌ها بررسی خواهد شد و این موضوعات بخش مهمی از گفتگو‌ها را دربرخواهد گرفت.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز گذشته در پیامی با بیان اینکه انزوای آمریکا تمامی ندارد، اظهار داشت: همزمان با شکست این رژیم در زورگویی خود برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل و همچنین برگزاری مانور مشترک نظامی «قفقاز ۲۰۲۰» با حضور ایران و روسیه در منطقه خزر و دریای سیاه، ظریف در سی و یکمین سفر خود به روسیه به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی و در چهارمین سفر در شش ماه عازم مسکو است.

جلالی گفت: روسیه به عنوان حامی برجام اخیرا با قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالفت کرده است؛ ایران و روسیه علیه تحریم‌های ضد بشری و یک جانبه آمریکا همبستگی کامل دارند.

به گفته جلالی، در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی دو کشور، مناسبات دو جانبه در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تامین امنیت منطقه‌ای و بین المللی از روندی رو به رشد برخوردار است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس ظریف و لاوروف محمد جواد ظریف سرگئی لاوروف الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران

وزرای خارجه ایران و روسیه درمورد تبعه روس که خدمه کشتی توقیف شده توسط ایران است، گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و حسین امیرعبداللهیان، وزرای خارجه ایران و روسیه در مورد سرنوشت تبعه روس که در کشتی توقیف شده توسط ایران حضور داشت تلفنی گفت‌وگو کردند.

سفارت روسیه در ایران نیز امروز اعلام کرد که خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی در بندرعباس با خانواده خود به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرد.

سفارت روسیه در ایران در صفحه اجتماعی خود نوشت: «بر اساس اعلام مقامات رسمی ایران، شناور دریایی «آریس» که یک شهروند روسی نیز جز خدمه آن است، به بندر عباس منتقل شده است.»

اخیراً شرکت مالک کشتی «ام. اس. سی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی در حال عبور از تنگه هرمز بود که توسط ایران توقیف شد.

در این بیانیه آمده است: خدمه کشتی توقیف شده ۲۵ نفر هستند و این افراد برای تضمین سلامتی خود و بازگرداندن کشتی با مقامات ذیربط در ارتباط هستند.

پیش‌تر یک رسانه آمریکایی خبر داد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

ساعتی بعد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که یک تبعه روس در میان خدمه این کشتی حضور دارد.

کد خبر 745170

دیگر خبرها

  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • امیرعبداللهیان: اقدام ایران تنبیه و هشدار بود/ لاوروف: پاسخ ایران توام با خویشتن‌داری بود
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • لاوروف: رژیم صهیونیستی از ما درخواست کرده حملات ایران را محکوم کنیم
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره حمله به سفارت ایران
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره اوضاع منطقه