Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ برخی منابع خبری گفته‌اند رئیس‌جمهور آمریکا سه راه برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور دارد.

اظهارات تلویحی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه ممکن است در صورت باخت در انتخابات از قدرت کنار نرود رسانه‌های بین‌المللی را به تحلیل درباره سناریوهای مختلف احتمالی درباره انتخابات سوم نوامبر واداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه گاردین در همین خصوص توضیح مختصری درباره سه روشی که دونالد ترامپ ممکن است از پذیرش نتیجه انتخابات امتناع کند ارائه کرده است:

۱- او ممکن است روز سوم نوامبر، قبل از اتمام شمارش آرا اعلام پیروزی کند؛

۲- ترامپ ممکن است با مجلس‌های قانون‌گذار در سطح ایالتی همکاری کرده و الکتورهای جمهوری‌خواه را جایگزین الکتورهای دموکرات کند؛

۳- مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است یک قانون مصوب سال ۱۸۸۷ موسوم به «قانون شمارش آرای الکترال» را به نفع دولت ترامپ تفسیر کند.

بسیاری از رسانه‌های آمریکا هم تأیید کرده‌اند که ابهامات موجود در «قانون شمارش آرای الکترال» ممکن است بتواند به ترامپ اجازه سوءاستفاده از شرایط را برای خودداری از خروج از قدرت بدهد.

در این قانون، شرایط مربوط به انتخاب الکتورها (گزینشگران رئیس‌جمهور) برای مجمع گزینندگان شرح داده است. مجمع گزینندگان، هیئتی است که طبق قانون اساسی آمریکا باید رئیس‌جمهور را حداکثر تا ۴۱ روز بعد از روز انتخابات، انتخاب کند.

به عبارت دیگر، این مجمع امسال باید حداکثر تا ۱۴ دسامبر رئیس‌جمهور را انتخاب کند، اما امسال بنا به دلایلی مانند اضافه شدن دیرهنگام رأی‌های غیابی، مناقشات بر سر رأی‌های معتبر و نامعتبر و عوامل دیگر احتمال می‌رود در تاریخ مذکور نتایج رأی‌گیری در برخی ایالت‌ها هنوز نامعلوم مانده باشد.

ساده‌ترین قرائت از این قانون این است که در چنین شرایطی، هر فردی که در روز ۱۴ دسامبر جلوتر از رقیبش باشد، رأی الکتورها را خواهد داشت و بالتبع رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دونالد ترامپ، احتمالاً در مراحل اولیه شمارش آرا، جلوتر از جو بایدن خواهد بود و او احتمالاً به همین دلیل انگیزه خواهد داشت روند شمارش آرا را تا آنجا که می‌تواند آهسته کند.

ترامپ تا به حال خیلی روشن و صریح گفته یکی از ادعاهایش این خواهد بود که برگزاری رأی‌گیری‌های پستی، «متقلبانه» یا «مخدوش» است. سابقه اظهارنظرهای او نشان می‌دهد که او ممکن است سریعاً برای خواسته‌هایش توهم توطئه هم جور کند. مثلاً با آنکه او در انتخابات ۲۰۱۶، در آرای مردمی سه میلیون کمتر از هیلاری کلینتون رأی آورد به فاکس‌نیوز گفت: «فکر کنم رأی مردمی را هم به معنای واقعی کلمه من بردم. به نظرم تقلب‌های زیادی انجام شد.»

منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دونالد ترامپ انتخابات آمریکا رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی حسین شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه : حالا چرا اینقدر عجله؟ چرا بلافاصله بعد از انتخابات؟

به گزارش خبرآنلاین، دستکم در باره احضار 11سال پیش احمدی نژاد که قرر بود وی در آذر 1392 در دادگاه حضور یابد،خبری منتشر نشده است.

با این حال حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان 28 خرداد از احضار وی به دادسرا ابزاز نگرانی کرد و نگرانی اش را در یادداشتی در کیهان انتشار داد.

شریعتمداری نوشت: دیروز پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از احضاریه‌ای که دادگاه برای دکتر احمدی‌نژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش این پایگاه «شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور را با شکایت علی لاریجانی، رئیس‌مجلس شورای اسلامی به دادگاه احضار کرده است». تاریخ رسیدگی به این شکایت 5 آذرماه 1392 یعنی نزدیک به 4 ماه بعد از پایان مسئولیت 8ساله رئیس‌جمهور محترم تعیین شده است!

خبر شکایت از رئیس‌جمهور و احضار ایشان به دادگاه بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانه‌های خارجی قرار گرفت و در داخل کشور این پرسش را پدید آورد که چه کسانی و با چه انگیزه‌ای دست به اینگونه اقدامات می‌زنند؟! آیا مسئولان محترم قوه ‌قضائیه از صدور و ابلاغ این احضاریه برای رئیس‌جمهور محترم باخبر بوده‌اند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام انگیزه و چه ضرورت فوری و فوتی در میان بوده است که تأخیر در صدور و ابلاغ این احضاریه را جایز ندانسته! و برای ابلاغ آن در شرایط حساس کنونی کشور عجله داشته‌اند؟! آنهم احضاریه‌ای که با تاریخ تشکیل دادگاه بیش از 6ماه فاصله دارد؟!

این اقدام دستگاه قضایی، در شرایط حساس کنونی که انتخابات پرشور و حماسی اخیر، دشمنان بیرونی نظام را با حیرت آمیخته به عصبانیت روبرو کرده است حرکتی فراتر از یک «اقدام نسنجیده» است و اگر کار برخی از نفوذی‌های بدخواه مردم و مسئولان محترم قضایی نباشد به یقین پای بی‌تدبیری در میان است که شایسته دستگاه قضا نیست و در هر حال حرکتی جفاکارانه در حق رئیس‌جمهوری است که اگرچه طی چندماه اخیر نمونه‌هایی از اقدامات و مواضع غیرقابل دفاع داشته است ولی خدمات بی‌وقفه و فراوان ایشان در بسیاری از زمینه‌ها با هیچ دولت دیگری حتی قابل مقایسه هم نیست. آیا شرط انصاف و رسالت تقدیر از آن همه زحمات و خدمات دکتر احمدی‌نژاد، ارسال احضاریه برای ایشان است؟!
و اما، چنانچه مسئولان محترم دستگاه قضایی کشور از این اقدام بی‌خبر بوده‌اند و کسانی دور از چشم-ان‌شاءالله تیزبین!- آنها برای دومین شخصیت بلندپایه نظام برگه احضاریه به دادگاه فرستاده‌اند، این افراد چه کسانی هستند؟! و از این اقدام چه انگیزه‌ای داشته‌اند؟!
ممکن است گفته شود که دستگاه قضایی مصلحت‌اندیش نیست و نمی‌تواند در انجام وظیفه و رسالت قضایی خود کوتاهی کند! که در این صورت باید پرسید، اولا؛ چرا احضاریه برای دادگاهی که 6ماه دیگر نوبت آن است، امروز فرستاده می‌شود؟ آیا مسئولان محترم قضایی احتمال می‌داده‌اند بعد از پایان دوره مسئولیت آقای احمدی‌نژاد، دسترسی به ایشان نداشته باشند؟! که اگر اینگونه هم باشد، هنوز 2 ماه تا پایان دوران ریاست‌جمهوری دکتر احمدی‌نژاد فرصت داشته‌اند! و اساسا مگر شخصیتی مانند احمدی‌نژاد می‌تواند بعد از پایان مسئولیت، مجهول‌المکان! باشد؟! ثانیا؛ آیا دستگاه محترم قضایی در موارد مشابه دیگر نیز با همین سرعت و قاطعیت! برخورد می‌کند؟! یعنی احساس مسئولیت آقایان محترم فقط در برخورد با رئیس‌جمهور برانگیخته می‌شود؟!

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888224

دیگر خبرها

  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • نگرانی حسین شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه : حالا چرا اینقدر عجله؟ چرا بلافاصله بعد از انتخابات؟
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • رئیس‌جمهور مکزیک: ایده دیوار مرزی ترامپ کارایی ندارد