Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید عمرانی امشب در ‌نشست تخصصی انجمن‌های همگن در کرمان اظهار داشت: تمام مشکلات امروز ما حکایت از وجود عیب در مکانیزم تولید دارد و رد شدن از موانع زمان جنگ بسیار راحت‌تر از وضعیت تولید است.

رئیس کمیته حمایت قضائی از تولید و سرمایه‌گذاری قوه قضائیه مسائل گمرک را از جمله سخت‌ترین مشکلات تولیدکننده‌ها دانست و بیان داشت: این مکانیزم معیوب تولید موجب از بین بردن نشاط و پویایی تولید می‌شود، تولیدکنندگان به اندازه‌ای با سختی مواجه شدند، دیگر کسی جرأت ندارد در این بخش ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرانی تصریح کرد: بخش خصوصی باید مطالبه‌گر باشد و ما نیز حامی آنها هستیم، اکنون تمام کارهای تشکیل دادگاه تجاری انجام شده است و تنها منتظر انتخاب مکان آن هستیم که در این صورت در رنکینگ جهانی رتبه ما افزایش می‌یابد.

وی افزود: ما مکانیزمی راه انداختیم تا ۷۲ روز ثبت شرکت به یک هفته کاهش یابد و اکنون یک ظرفیت در قوه قضائیه ایجاد شده تا در بخش تولید ورود پیدا کند و بدون هیچ ملاحظه کاری با متخلفان برخورد می‌کنیم.

خصوصی‌سازی برای دولت جا نیفتاده است

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: یک تیم جوان و پویا در ستاد تسهیل شکل گرفته و با تمام توان در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان گام بر می‌دارد.

وی در بحث بنگاه‌داری دولت بیان داشت: انگار هنوز تاکید مقام معظم رهبری بر خصوصی‌سازی برای دولت جا نیفتاده است و همچنان مانند رقبای تجاری و اقتصادی این بخش هستند و برخی شرکت‌ها نیز به حیاط خلوت دولت تبدیل شده است که باید مورد بازخواست قرار بگیرند.

خالقی تصریح کرد: بیشتر سهام بانک‌های ما خصوصی شده و نوع مدیریت آنها مانند بنگاه‌های بخش خصوصی شده و به دنبال منفعت خود هستند و با این حساب قضات دعوای بین دو بنگاه را حل می‌کنند، اما هرگز گرانفروشی، کم فروشی و ... را برای آنها متصور نشدیم در صورتی که به وسعت بیشتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی افزود: توانمندی این واحدها به دلیل سقوط ارزش ریال و طول مدت زمان بازگشت سرمایه آنها به شدت کاهش پیدا کرده است که اگر به صورت جدی برای رفع این مشکلات چاره‌ای اندیشیده نشود با بحران مواجه می‌شویم.

خالقی با توجه به جزیره‌ای فکر کردن دستگاه‌های دولتی عنوان کرد: باید مراقب باشیم که در تشکل‌های خصوصی با این مشکل مواجه نشویم و همواره به اعضا پاسخگو باشیم و با یکدیگر ارتباط داشته باشیم و در نهایت منافع خصوصی خود را با منافع ملی گره بزنیم.

در این نشست مسئولان انجمن‌ها به مشکلات بخش تولید از جمله سهمیه مواد اولیه صنایع پایین دست، ثبات نرخ ارز، مشکلات گمرک، قضایی، تسهیلات بانکی، حسابرسی تامین اجتماعی، واردات مواد اولیه، تقسیم ناعادلانه سولفور مولیبدن و ... کردند و خواستار رفع آنها شدند.

انتهای پیام/80001/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بخش خصوصی قوه قضائیه دادگاه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید

عیسی زارع پور  در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان میامی گفت: یک سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شده و انجام این طرح تا پوشش کامل آن ادامه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میانگین سرعت اینترنت کشور بدون فیبرنوری ۱۰ مگابیت بر ثانیه است که با اجرای این پروژه سرعت آن به ۴۰۰ تا هزار مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

زارع‌پور افزود: در استان سمنان اجرای پروژه فیبر نوری قرار بود در ۲ فاز اجرا شود که پروژه فیبرنوری میامی در بخش دوم قرار داشت اما به درخواست فراوان مردم به‌خصوص جوانان و صاحبان کسب و کارهای شهرستان، انجام آن در مرحله اول قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که پروژه فیبرنوری ۱۵ کیلومتری میامی تا ۲۷ اردیبهشت ماه امسال به اتمام برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها/ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می‌رود
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!