Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد استانی کرونا، محدودیت‌های جدیدی تصویب شد که امیداریم با همراهی و مشارکت مردم و نظارت دقیق بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد تثبیت و کاهش آمار این بیماری در استان باشیم.


وی آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری را 34 هزار و 681 نفر اعلام کرد و گفت: تا به امروز متاسفانه یک هزار و 584 نفر از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راستگو خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته‌های اخیر افزایش یافته و به 984 نفر رسیده است. از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان و به صورت میانگین، روزانه 159 نفر به این بیماری، مبتلا و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، نسبت فوتی‌ها به کل مبتلایان کرونا در استان را 4.6 درصد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی، پایین تر از میانگین کشوری است.

راستگو افزود: بر اساس آخرین آمار، 90 درصد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.
 
وی، شکل‌گیری تجمعات را عامل اصلی اوج‌گیری آمار مبتلایان به کرونا دانست و افزود: بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط، روند ابتلا به بیماری کرونا در استان را افزایش داده است و انتظار داریم فعالیت‌های آگاه‌بخشی موثر توسط رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی نسبت به خطرات ناشی از بیماری افزایش یابد.
 
راستگو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای دقیق سیاست‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در استان، گفت: استان آذربایجان شرقی در زمینه غربالگری بیماران، رتبه چهارم، در زمینه معاینه و مداوای سرپایی بیماران در مراکز منتخب، رتبه نخست و در زمینه نمونه برداری از افراد مشکوک به کرونا، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه تجمع در استان و برگزاری همایش‌ها، سمینارها و سایر مراسم‌های بخش دولتی و خصوصی در استان، بر توجه جدی مردم استان به شیوه‌نامه‌های اعلامی وزارت بهداشت بخصوص استفاده از ماسک تاکید کرد.

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا آذربایجان شرقی آذربایجان تجمع معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز ویروس بستری پروتکل بهداشتی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بیماری کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کانون هموفیلی ایران، وی گفت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم ترین فاکتور به شمار می آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت نموده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم که واحد مسئولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به بهداشت زنان هموفیلی از اهدای ۵۰۰ هزار پد بهداشتی بانوان تا پایان سال به کانون هموفیلی ایران خبر داد، مای لیدی همچنین به مناسبت روز جهانی هموفیلی، ۴۲ هزار پد بهداشتی بانوان را به بیماران هموفیلی اهدا کرد، که این اقدام‌ها می‌توانند در حمایت از بیماران هموفیلی موثر باشند.

وی افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور