Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه اختتامیه بخش استانی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با حضور مهمان کشوری و استانی در تالار مرکزی شهر رشت برگزار و برگزیدگان این دوره از جشنواره در بخش فیلمسازان بسیجی تقدیر شدند.

این جشنواره میزبان مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره فیلم مقاومت، امیر نصیر بیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، انیسه شاه حسینی مدیر بخش فیلمسازان بسیجی جشنواره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه باید با تلاش بیشتر در راستای ارتقای جایگاه هنر انقلابی و دفاع مقدس دین خود ادا کنیم، اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با همدلی و همکاری بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها در استان گیلان برگزار و امروز به ایستگاه پایانی خود رسید.

روح الله قمری در ادامه با بیان اینکه بعد از انتشار فراخوان تا پایان مهلت تعیین شده برای ارسال آثار ۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: از این تعداد ۶۲ اثر در شش محور به بخش داوری آثار راه یافتند.

وی با بیان اینکه سه داور طی سه روز این آثار را در بخش‌های نماهنگ، فیلم داستانی بلند، فیلم کوتاه، مستند، فیلمنامه و انیمیشن داوری کردند، تصریح کرد: ۱۱ اثر در بخش نماهنگ، ۲۹ اثر مستند، ۱۲ اثر فیلم کوتاه، سه اثر فیلم داستانی بلند و هفت اثر نیز در بخش فیلمنامه بودند.

قمری در ادامه با اشاره به اینکه در پایان داوری‌ها شش اثر در بخش‌های مختلف به عنوان اثر برگزیده به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند، گفت: فیلم ریشه‌ها به تهیه کنندگی «عفت صوفی» در بخش فیلم داستانی بلند، کارگردان کوچولو در بخش فیلم کوتاه به کارگردانی «امین جمالی»، شور آزادی در بخش نماهنگ به کارگردانی «اسحاق مجیدی»، بازگشت سرزده آرتوش در بخش فیلمنامه «سلمان اسماعیل زاده»، آن سوی مه نیز در بخش مستند به کارگردانی «بهنام رسول زاده» آثار برگزیده این جشنواره بودند.

در پایان از دو تن از مدافعان سلامت و همچنین چند تن از مدافعان حرم نیز تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5032188

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره مقاومت استان گیلان رشت ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان اردبیل بیرجند جشنواره فیلم مقاومت بخش فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ۱۵ نمایش منتخب جشنواره و نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی به دعوت دبیر جشنواره، به شرح زیر اجرا خواهند شد.

۱. نمایش «آبگینه» نوشته سعید تشکری و کرگردانی مریم رضازاده از استان البرز از ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت در فرهنگسرای هنر نظرآباد به صحنه می‌رود.

۲. نمایش «آبی‌گونه» نوشته و به کارگردانی کاوه مهدوی از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر تهران به صحنه می‌رود.

۳. نمایش «تولد یک سالگی» نوشته شادی غفوریان و به کارگردانی بهاره فاضلی‌راد در شهر مشهد، در تماشاخانه حسین نوری و تاریخ ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت اجرا خواهد داشت.

۴. نمایش «پانما» نوشته و به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی از تاریخ ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی صحنه‌ای خواهد داشت.

۵. نمایش «روز‌های اتفاقی» نوشته کامران شهلایی و کارگردانی پوریا رضایی از تاریخ ۵ تا ۱۵ اردیبهشت در فرهنگسرای آینه شهر اراک به صحنه خواهد رفت.

۶. نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی خواهد داشت.

۷. نمایش «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» نوشته سیروس همتی و کارگردانی مشترک سیدابراهیم شبیری و پوریا قصابی از ۱۳ تا ۲۷ اردیبهشت در تماشاخانه صورتک قوچان اجرای عمومیِ صحنه‌ای خواهد داشت.

۸. نمایش «دارشکنه» نوشته و به کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شیراز به صحنه خواهد رفت.

۹. نمایش «دل لرزه» نوشته سیدعلی موسویان و به کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در تئاتر شهر تبریز به صحنه خواهد رفت.

۱۰. نمایش «صدمین تکه» نوشته و به کارگردانی بهناز دوستی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در سالن بلک باکس شهر ساری به صحنه خواهد رفت.

۱۱. نمایش «کان لم یکن» نوشته و به کارگردانی سیدعلی موسویان از ۲۶ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر تهران به صحنه می‌رود.

۱۲. نمایش «یاخته» نوشته مهدی سیم‌ریز و به کارگردانی میثم نویریان از ۵ تا ۲۵ اردیبهشت در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۳. نمایش «گلبهار» نوشته و به کارگردانی هاشم پورمحمدی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در تئاترشهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۱۴. نمایش «گوهر» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی سید محسن هاشمی از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت در تماشاخانه هنر شهر تربت حیدریه اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۵. نمایش «هشت + میلیون» نوشته رضا عرفانی و به کارگردانی محمد حسن‌زاده از ۱۰ تا ۳۰ اردیبهشت در کارخانه نوآوری شهر مشهد به صحنه می‌رود.

۱۶. همچنین نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است که به ریاست فرهاد قائمیان در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی