Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  آسوشیتدپرس یین ویدانگ، مدیر عامل شرکت سینوواک اعلام کرد در صورتی که آزمایش مرحله سوم و نهایی واکسن کرونای ساخت این شرکت با نام «کروناواک» با موفقیت به پایان برسد، از سازمان غذا و داروی آمریکا برای فروش آن در  این کشور تقاضای مجوز خواهد کرد.

یین گفت شخصا این واکسن را تزریق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یین با شاره به شهر ووهان در چین، کانون ابتدایی شیوع کروناویروس در جهان گفت:‌« راهبرد ما در آغاز ایمن‌سازی در چین  ووهان است. سپس در ماه‌های ژوئن و  ژوئیه (خرداد و تیر) ۲۰۲۱ راهبردمان را  برای مواجهه با شیوع کرونا در جهان تطبیق خواهیم داد.»

او افزود: «‌هدف ما فراهم کردن واکسن برای همه جهان از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر است.»

 مقررات سختگیرانه در آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن و استرالیا در گذشته مانع فروش واکسن‌های چینی بوده است. اما یین گفت این وضعیت می‌تواند تغییر کند.

سینوواک در حال ساخت یکی از چهار واکسن بالقوه اصلی چین برای ویروس کرونا است، دو  واکسن دیگر را شرکت دولتی سینوفارم چین در دست تولید دارد و  واکسن چهارم را شرکت خصوصی کان‌سینو وابسته به ارتش چین می‌سازد.

مدیر عامل سینوواک گفت بیش از ۲۴۰۰۰ نفر در حال حاضر در کارآزمایی‌های بالینی «کروناواک» در برزیل، ترکیه و اندونزی این واکسن را دریافت کرده‌اند و کارآزمایی‌های دیگری برای این واکسن هم قرار است در بنگلادش و احتمالا شیلی انجام شود. سینوواک به این علت این شرکت‌ها را انتخاب کرده است که  همه آنها دچار شیوع جدی کرونا هستند، جمعیت بزرگی دارند و توانایی‌شان برای پژوهش و تولید واکسن محدود است.

یین روز پنجشنبه ۳ مهر در هنگام بازدید از کارخانه سینوواک در جنوب پکن با خبرنگاران سخن می‌گفت. این کارخانه که چند ماه پیش از صفر ساخته شد، طوری طراحی شده است که به سینوواک امکان دهد نیم میلیون دوز واکسن در سال تولید کند. این تاسیسات «زیست‌امن» (biosecure) روز پنجشنبه مشغول پر کردن شیشه‌های واکسن و بسته‌بندی آنها بود. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که بتواند تا ماه فوریه یا مارس ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) چند صد میلیون دوز واکسن تولید کند.

سینوواک  پس از مشاهده افزایش موارد عفونت کروناویروس در میان کودکان و سالمندان، آزمایش دوزهای پایین واکسن «کروناواک» را در  این دو گروه سنی آغاز کرده است.

یین گفت این شرکت در توزیع واکسن اولویت را به کشورهایی خواهد داد که میزبان کارآزمایی‌های انسانی «کروناواک» بوده‌اند.

با این که این واکسن هنوز کارآزمایی بالینی مرحله سوم را که یک استاندارد مورد قبول جهانی است، پشت سر نگذاشته است، سینوواک بر اساس مجوز مصرف اضطراری صادر شده آن را به هزاران نفر در چین تزریق کرده است.

یین گفت که پس از این که کارآزمایی‌های انسانی  مرحله اول و دوم این واکسن عارضه جانبی جدی را نشان نداد، یکی از نخستین کسانی بوده است که این واکسن تجربی را ماه‌ها پیش به همراه پژوهشگران این شرکت دریافت کرده است. او گفت  هدف از تزریق کروناواک به خودش نشان دادن حمایتش از تولید آن بوده است.

یین گفت:‌ :«این کار نوعی رسم  در شرکت ما است» و افزود او همین کار را با واکسن هپاتیت در دست ساخت در این کشور انجام داده بود.

چین چند ماه پیش اعلام کرد که در صورتی که شرکت‌های سازنده واکسن در این کشور بتوانند «بی‌خطر بودن واکسن‌ها و توانایی‌ آنها در تولید آنتی‌بادی» را  در آزمایش‌های بر روی حدود ۱۰۰۰ نفر نشان دهند، مجوز «مصرف اضطراری» واکسن‌های بالقوه را به جمعیت‌های در معرض خطر مانند پرسنل مرزبانی و کارکنان پزشکی صادر خواهد کرد.

به گفته یین، شرکت سینوواک در ماه ژوئن (خرداد) به همراه شرکت‌های سینوفارم و کان‌سینو این مجوز را دریافت کرد و توانست هزاران دوز واکسن کروناواک را در اختیار دولت شهری پکن قرار دهد.

او گفت کارکنان شرکت سینوواک نیز در گروه افرادی که واکسن باید به طور اضطراری به آنها تزریق شود، قرار دارند، چرا که رخ دادن شیوع کرونا درون شرکت توانایی تولید واکسن را مختل می‌کند. حدود ۹۰ درصد از کارکنان شرکت تا به حال این واکسن را دریافت کرده‌اند.

یین گفت: ‌«ما اطمینان داریم که پژوهش‌های ما درباره واکسن‌های کووید-۱۹  معیارهای آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا را برآورده خواهند کرد.»

کد خبر 552003 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی

محمد رئیسی  اظهار کرد: تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته و به دنبال این هشدار صادر شده تمامی مرخصی های کارکنان لغو و همکاران این شرکت در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه لزوم همکاری و صبوری شهروندان در شرایط بحرانی بسیار مهم است، افزود: شهروندان گرامی در صورت بروز هر گونه خاموشی و خسارت ناشی به شبکه برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات این شرکت اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طغیان رودخانه های فصلی و نبود راه دسترسی از جمله چالش های کارکنان عملیاتی این شرکت در شرایط بحرانی است، ادامه داد: همکاران این شرکت به محض دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع خاموشی اقدام خواهند کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به این شرایط جوی، شهروندان در صورت امکان از تردد غیر ‌ضروری و همچنین افراد از مجاورت تیرهای برق، کابل‌ های فشار قوی، وسایل هادی برق و تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان وبلوچستان
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش کامل گروه های عملیاتی و سیمبانان در فارس
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم