Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین پژوهشگران بیمارستان متدیست شهر هوستون در ایالت تگزاس آمریکا با بررسی بیش از ۵۰۰۰ ژنوم از کروناویروس‌های به دست آمده از بیماران در ابتدایی مرحله شیوع در این شهر که جمعیتی ۷ میلیون نفری متشکل از اقوام گوناگون دارد، و یک بررسی از یک موج اخیرتر عفونت‌ها که در حال حاضر در جریان است به این نتیجه رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی که تا به حال بوسیله کارشناسان مستقل بازبینی نشده است (داوری همتا نشده است)، نشان داد که همه گونه‌های کروناویروس در موج دوم دارای جهشی هستند که D614G نامیده می‌شود و باعث افزایش شمار «گل‌میخ‌ها» روی این ویروس شبیه تاج می‌شود.

پروتئین‌های گل‌میخ‌مانند روی سطح ویروس امکان اتصال ویروس را به سلول‌ها و آلوده کردن آنها را فراهم می‌کنند، بنابراین جهشی‌ که باعث افزایش این پروتئین‌ها توانایی ویروس را برای آلوده کردن سلول‌ها افزایش می‌دهد.

پژوهشگران در شهر هوستون دریافتند که بیماران آلوده شده با این گونه ویروس در هنگام تشخیص اولیه مقدارهای بسیار بیشتری از ویروس را در بدنشان دارند.

اما آنها شواهدی نیافتند که این جهش‌ها باعث مرگبارتر شدن ویروس شده باشد، بلکه شدت بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس، قویا با بیماری‌ها زمینه‌ای پزشکی افراد و ژنتیک‌ها ارتباط داشت.

به گفته این پژوهشگران، برخی از نواحی پروتئین‌های گل‌میخی- که هدف اولیه واکسن‌های در دست تولید ضد کروناویروس هستند- چندین جهش پیدا کرده بودند که نشان می‌داد ویروس‌ها احتمالا برای گریز از پاسخ ایمنی بدن در حال تغییر هستند.

بررسی‌های پیشین نشان داده‌اند که کروناویروس در حال جهش و تحول است تا با میزبان‌های انسانی تطبیق پیدا کند.

کشف جهشی در ویروس کرونا که احتمال سرایت آن را افزایش می‌دهد آیا جهش‌ها باعث مسری‌تر شدن یا قوی‌تر شدن ویروس کرونا شده‌اند؟ کد خبر 552016 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع نمازگزاران در مشهدالرضا از وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نمازگزاران و  قشر‌های مردم  در مشهد مقدس  امروز پس از اقامه نماز جمعه با برپایی راهپیمایی از عملیات وعده صادق و پاسخ قاطع سپاه به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

صد‌ها نفر از مردان و زنان، جوانان و نوجوانان زائر و مجاور در آخرین روز از فرودین  ۱۴۰۳ باری دیگر با حضور پر شور خود خشم و انزجار خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند و  با طنین انداز کردن فریاد الله اکبر، با شعار «مرگ بر اسرائیل» پرچم این رژیم اشغالگر و فتنه‌گر را به آتش کشیدند و با اعلام حمایت همه‌جانبه از اقدام غیرتمندانه سپاه پاسداران در مجازات رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، این حرکت را تحسین‌برانگیز دانستند.

مردم در این مراسم با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، با غزه همدردیم آماده نبردیم، هیهات من الذله و فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است؛ انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکا اعلام  و هر گونه اقدام آمریکای جنایتکار در حمایت از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و درباره هر گونه اقدامی در این زمینه هشدار دادند.

این راهپیمایی  پس از اقامه نماز جمعه  از باب الجواد به سمت چهار راه شهدا برگزار شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب  گذشته ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد.



دیگر خبرها

  • کاهش وزن در این دوره خطر مرگ زودرس دارد؟
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • حمایت قاطع نمازگزاران در مشهدالرضا از وعده صادق
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • نتایج عملیات وعده صادق