Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@08:35:58 GMT

کاربرد‌های جالب جوش شیرین در خانه داری

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۱۷۱۵

کاربرد‌های جالب جوش شیرین در خانه داری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،

بی کربنات سدیم که آن را با نام عمومی جوش شیرین می‌شناسید، نوعی نمک فرآوری شده است که کاربرد اصلی آن در پخت انواع نان است. جوش شیرین دارای کاربردهای فراوانی است که دانستن آن می‌تواند نقش بسیار موثری در بهبود روند انجام کارهای روزانه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به تعدادی از این کاربردهای جالب اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

باز کردن لوله‌های مسدود شده‌

شاید این کار جز کار‌های سخت خانگی باشد، اما می‌توان با استفاده از جوش شیرین این مشکل را حل کرد. جوش شیرین باعث تمیز شدن لوله‌ها از هرگونه آلودگی شده و به باز شدن مسیر مسدودشده‌ی آن کمک می‌کند.

برای این منظور به ابتدا یک قابلمه آب جوش را در محل مورد نظر تخلیه کنید و سپس نصف فنجان جوش شیرین را در آن بریزید. اجازه دهید تا این مواد فروکش کنند.

اکنون مخلوطی از ۱ فنجان سرکه و ۱ فنجان آب داغ را در محل مورد نظر بریزید. بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه لوله‌ی مسدود شده باز خواهد شد. دوباره یک قابلمه آب جوش را در محل بریزید تا آلودگی به طور کامل از بین برود.

از بین بردن بوی بد بدن

جوش شیرین یک ماده شگفت انگیز برای از بین بردن بوی بد از همه جا به خصوص از بدن است. این ماده باعث خنثی شدن سطح PH بدن شده و با کاهش تعرق به از بین رفتن بوی بد بدن کمک می‌کند. علاوه‌براین، باکتری‌های موجود در جوش شیرین به عنوان یک دئودورانت طبیعی عمل می‌کننند.

مقدار مساوی از جوش شیرین و آرد ذرت را مخلوط کنید و آن را مستقیما بر روی قسمت‌هایی از بدن که تعرق بیشتری دارد قرار دهید. این کار مانع از عرق کردن و ایجاد بوی بد خواهد شد.

از بین بردن کلر اضافی از مو‌ها

شنا کردن یکی از فعالیت‌های بدنی بسیار مفید برای سلامتی بدن است. اما شنا کردن در آب استخر حاوی کلر برای مو‌ها بسیار مضر است. تجمع کلر بر روی مو‌ها سبب ایجاد شکنندگی و خشک شدن مو‌ها می‌شود.

جوش شیرین دارای تاثیر فوق‌العاده‌ای در از بین بردن کلر اضافی از روی مو‌ها دارد.

۱ قاشق جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید و آن را درون یک بطری اسپری بریزید. بعد از شنا کردن این ترکیب را بر روی مو‌های خیس اسپری کنید. ۵ دقیقه صبر کنید و سپس مو‌های خود را بشویید.

توجه داشته باشید که از این درمان برای مو‌های رنگ شده استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد نوار دو رنگ بر روی مو‌ها شود.

از بین بردن آفات و حشرات باغچه

حشرات و آفات مانند شته، مورچه، عنکبوت و ... می‌توانند صدمات زیادی را برای سبزیجات و گیاهان باغچه ایجاد کنند. جوش شیرین نقش کلیدی در حفاظت از باغچه دارد و باعث از بین رفتن حشرات و آفات مضر خواهد شد. از این ماده می‌توانید به عنوان یک قارچ کش غیر سمی استفاده کنید.

۲ قاشق جوش شیرین را در ۱ لیتر آب بریزید و ۱ قاشق روغن زیتون و چند قطره صابون مایع به آن اضافه کنید. این ترکیب را درون یک بطری اسپری بریزید و از آن برای از بین بردن حشرات و آفت‌های مضر گیاهان استفاده کنید. از این روش هر ۳ روز یک بار استفاده کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جوش شیرین خانه داری بین بردن جوش شیرین روی مو ها بوی بد بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اپراتور هوش مصنوعی به زودی تاسیس خواهد شد که تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی است و زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزارهای کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهر هوشمند و مالی و غیره است.

دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال 1403 سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کارهای اجرایی و کاربردی است و این کارها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزارها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • لیگ‌یک/ بازگشت شیرین شاگردان روانخواه در خانه
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم