Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@16:11:15 GMT

برگزاری ۸ وبینار آموزشی در هفته گردشگری همدان

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۱۹۸

برگزاری ۸ وبینار آموزشی در هفته گردشگری همدان

علی خاکسار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال با شیوع کرونا درگیر هستیم، برنامه‌های ویژه‌ای برای روز جهانگردی و هفته گردشگری نداریم و برنامه‌ها حول محور آموزش است.

وی تصریح کرد: وبینارهای آموزشی با موضوع گردشگری و توسعه روستایی با ارائه مدرک معتبر از وزارت گردشگری در استان همدان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: این وبینارها توسط بنیاد توسعه گردشگری آسیا و موسسه آوای جلب سیاحان و با همکاری کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور و تحت نظارت انجمن موسسات آموزشی کشور و دفتر مطالعات و آموزش گردشگری و با حمایت اداره‌کل میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وبینارها از پنجم تا ۱۲ مهر از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ به آدرس www.tourismdc.ir و به صورت مجازی برگزار می‌شود ادامه داد: روز اول دکتر جلال نصیریان، مدیر عامل موسسه آموزشی آوای جلب‌ سیاحان، در خصوص آداب معاشرت با الگوهای رفتاری در صنعت هتلداری و گردشگری، دکتر هادی احمدی، مدیرکل دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی در خصوص میراث روستایی، گنجینه فراموش شده صحبت خواهد کرد.

خاکسار عنوان کرد: هفتم مهرماه نیز دکتر کیمیا عجایبی، ارزیاب رسمی شبکه جهانی ژئوپارک‌ها در خصوص ژئو پارک‌ها و مسیر جهانی شدن آنها به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: هشتم مهرماه دکتر مهرداد تاوتلی، کارشناس ارشد گردشگری و هتلداری و مدرس دانشگاه در خصوص روش‌های جذب، آموزش و نگهداری نیروی انسانی در صنعت هتلداری و نهم مهر فاطمه احمدی، عضو هیات اجرایی کمیته جهانی موزه‌های دانشگاهی در خصوص تکنیک‌های ارائه خلاقانه در موزه‌ها آموزش خود را ارائه خواهند کرد.

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه دهم مهر، آیتک  نصیریان، مدیرگروه هتلداری و گردشگری دانشگاه علمی‌کاربردی کیش، در خصوص بازاریابی نوین در صنعت هتلداری تدریس می‌کند افزوو: دهم مهر، رضا علی اصل، مدرس ملی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، در خصوص رویکردهای جهانی در تفسیر میراث طبیعی و یازدهم مهر، محمد منظرنژاد، مدرس وزارت میراث فرهنگی گردشگری در خصوص بررسی چالش‌های پنهان حقوقی تورها مباحث خود را ارائه می‌کند.

وی یادآور شد: دوازدهم مهرماه هم سیده مهسا مطهر، مدرس بین‌المللی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در خصوص طراحی تورهای تجربه‌گرای روستایی، در این کارگاه‌های آموزشی حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون گردشگری همدان وبینار آموزشی هفته گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان گفت: چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون اصفهان و با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی استان اصفهان افتتاح شد که مورد استقبال مسافران و گردشگران نیز قرار گرفت.

احمد فتحی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از اصفهان اظهار کرد: عید نوروز فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و روایتگری فرهنگ، تاریخ و تمدن شهرستان لنجان به مسافران و گردشگران به‌شمار می‌آید، بر همین اساس حضور در ویژه برنامه‌هایی همچون نوروزگاه و رویدادهای فرهنگی در این ایام می‌تواند توسعه صنعت گردشگری را به‌دنبال داشته باشد.

وی افزود: یکی از اقدامات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان برای حفظ و معرفی میراث کهن این شهرستان استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حضور در ویژه برنامه‌های تعریف شده و ویژه برنامه نوروزگاه به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی استان بوده که با هدف معرفی فرهنگ و هنر شهرستان‌ها در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون اصفهان با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، مدیر کل و معاونان میراث فرهنگی استان اصفهان افتتاح شد که مورد استقبال مسافران و گردشگران نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نوروزگاه شهرداری‌های زرین‌شهر، فولادشهر، باغبادران و چرمهین حضور پیدا کردند و شهرداری زرین‌شهر با دعوت از هنرمندان صنایع دستی دارای نشان ملی در این شهرستان، ضمن معرفی آثار فاخر آنها، سایر جاذبه‌های گردشگری این شهر را به بازدیدکنندگان معرفی کردند.

فتحی اضافه کرد: شهرداری چرمهین به مناسبت روز هنرهای نمایشی با اجرای نمایش‌های خیابانی به معرفی آداب و رسوم این شهر گردشگرپذیر که در فهرست میراث ناملموس ملی ثبت شده‌اند، پرداخت که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در غرفه شهرداری چرمهین هنرمندان صنایع دستی این شهر تولیدات خود را به بازدیدکنندگان ارائه کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان افزود: شهرداری باغبادران با استفاده از ظرفیت هنرمندان سوفال باف این شهر ضمن اجرای ورکشاپ به معرفی پولک‌رسی به عنوان میراث ناملموس ملی این شهر و همچنین سوغات شهرستان لنجان، به مسافران نوروزی پرداخت.

وی تصریح کرد: شهرداری فولادشهر با ارائه بخشی از آثار مکتوب و نسخ خطی موزه پبده فولادشهر به معرفی این موزه و آثار موجود در آن پرداخت.

فتحی گفت: معرفی لباس‌های محلی و غذاهای سنتی شهرها و روستاهای شهرستان لنجان و نمایش طبخ غذاهای سنتی این شهرستان همچون دمپخت لاخلی، قبولی کباب، آش ارزن و غذاهای دیگر از جمله برنامه‌هایی بود که در این رویداد به مرحله اجرا رسید و مسافران نوروزی در کنار نوای موسیقی سنتی این شهرستان با اجرای هنرمندان لحظات شادی را سپری کردند.

وی خاطرنشان کرد: نوروزگاه شهرستان لنجان در نوروز سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز در محل کاخ موزه چهلستون برگزار شده بود و در سال ۱۴۰۳ برای چهارمین‌بار توانست جاذبه‌های گردشگری این شهرستان را به عنوان یکی از مقاصد جدید گردشگری استان اصفهان به بازدیدکنندگان معرفی کند.

کد خبر 739898

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • ۵۰۷ هزار نفر از جاذبه‌های همدان دیدن کردند
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی در اشنویه
  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • بازدید بیش از ۷۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کبودراهنگ
  • تلاش همگان برای ثبت جهانی روستای بیشه
  • روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان