Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:28:00 GMT

یک هزار و 53 مورد اشتغال جدید در دماوند ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۲۲۸

یک هزار و 53 مورد اشتغال جدید در دماوند ایجاد شد

جعفر میرزاملکی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا به روند سامانه رصد اشتغال در شهرستان دماوند طی شش ماهه اخیر اشاره و اظهار داشت: این میزان توسط هفت نهاد ثبت شده که شامل ۱۷۵نفر فنی و حرفه ای، ۲۲۴نفر اداره صنعت و معدن، میراث فرهنگی ۸۴نفر، کمیته امداد امام خمینی(ره) ۸ نفر، جهاد کشاورزی۴۷۱، اداره تعاون ۸۶ و بنیاد شهید ۵ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۲۵۵ نفر اشتغال هنوز محقق نشده و جهت تحقق این امر همکاری دستگاه های متولی را می طلبد، افزود: همچنین ۱۷۰ نفر جویای کار امسال در این نهاد ثبت نام کردند که تاکنون ۱۳۳ نفر مشغول به کار شدند.

این مقام مسوول همچنین به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ حدود ۱۵۰میلیون تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات به این بخش اختصاص یافت و در سال ۹۹ با توجه به طرح پشتیبان مشاغل خانگی، میزان تسهیلات از ۵۰ تومان تا ۲۰۰ تومان شده که تاکنون متقاضی نداشته ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به اجرای طرح کارورزی اشاره کرد و بیان داشت: طرح کارورزی در خصوص اشتغال به کار دانش آموختگان واحدهای دانشگاهی در محیط کار واقعی می باشد که دامنه سنی ۲۳ تا ۳۵ سال را شامل می شود و دوره زمانی آن ۳ ماه است.

این مقام مسئول ادامه داد: کارورزان پس از پایان دوره کارورزی با داشتن مدرک لیسانس ۵۵۰ و فوق لیسانس ۶۰۰ تومان ماهانه پرداخت می شود و به ایشان مدرک فنی و حرفه ای اعطا می گردد و همچنین در صورت جذب، کارفرما از ۲۳درصد سهم کارفرمایی به مدت یک‌سال معاف می‌شود.

وی بیان داشت: تعداد قراردادهای در نظر گرفته شهرستان دماوند در سال ۹۹، ۲۰قرارداد کارورزی است که تاکنون ۲ قرارداد منعقد شده و در این خصوص نیز دستگاه‌های جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، صنعت معدن، فنی حرفه ای، کمیته امداد و سایر دستگاه های متولی را می‌طلبد.

میرزاملکی با اشاره به اینکه یکی از تهدیدات حوزه اشتغال شهرستان که این فرصت را از بومیان منطقه می گیرد وجود اتباع خارجی به ویژه اتباع خارجی غیرمجاز است، گفت: فعالیت اتباع بیگانه دو بخش است؛ کسانی که دارای مجوز کار داشته و کارت برای آنان صادر شده است، مشکلی ندارند ولی اتباع غیرمجاز مشکلاتی را ایجاد می کنند که بازرسی های لازم انجام می شود و در صورت مشاهده، کارفرما به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه می شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به بیمه بیکاری در ایام کرونا نیز بیان داشت: با آغاز بیماری کرونا ۱۱۳۲ نفر در سامانه بیمه بیکاری از اول اسفند ۹۸ تا سی و یکم اردیبهشت ماه ۹۸ ثبت نام کرده اند که بیشتر در بخش رستوران و اغذیه فروشی ها، قنادی و خشکبار فروشان بوده‌است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ثبت نام متقاضیان بیمه بیکاری توسط دفاتر کاریابی و از طریق سامانه سابک انجام می شد ولی با شیوع ویروس کرونا و با تعطیلی کاریابی ها از طریق سامانه بیمه بیکاری که توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی گردید، انجام می‌گرفت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مجدد از تیرماه سامانه جامع روابط کار جایگزین سامانه قبل شده و در حال حاضر کلیه متقاضیان از این سامانه و به طور غیر حضوری تقاضای خویش را ثبت می کنند و با توجه به مشکلات جابجایی سامانه، پرداخت مقرری بیمه بیکاری تاکنون صورت نگرفته است.

تعاونی‌های غیرفعال شهرستان دماوند در حال شناسایی و پایش هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند درخصوص نظارت بر تعاونی های شهرستان، اظهار داشت: در سطح شهرستان دماوند ۵۰۰ تعاونی دارای پرونده و ثبت شده هستند که تعاونی‌های فعال و غیرفعال در حال شناسایی و پایش است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ تعاونی فعال هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون یکصد تعاونی مورد پایش قرار گرفته است، گفت: عمده شرکت تعاونی های شهرستان مربوط به بخش مسکن هستند و به حدود ۱۲۰ مورد می رسد که البته بیشتر آنان در حوزه مسکن مهر فعالیت دارند.

میرزاملکی ادامه داد: حدود ۴۵۲۳ واحد در مهرآباد رودهن و ۶۵۰۰ واحد در مسکن مهر امام رضا(ع) دماوند وجود دارد که اغلب آن تحویل داده شده و مابقی نیز در حال ساخت است.

برچسب‌ها شهرستان دماوند ویروس کرونا جهش تولید اختصاصی ایرنا پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند ویروس کرونا جهش تولید اختصاصی ایرنا شهرستان دماوند ویروس کرونا جهش تولید اختصاصی ایرنا اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند بیمه بیکاری اداره تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف به‌طور موقت پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل و در فصل بهار مجدد بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در جهت حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی شد و محیط بانان در محل مستقر شدند و به دلیل نامساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع است و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • وقت حضور لشگر صدهزارتایی تعاونی ها در میدان است
  • تعاونی با عطر مادرانه
  • ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است