Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@02:31:04 GMT

اصفهان| پیروزی سپاهان برابر السد؛ وداع شیرین

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۲۸۸

اصفهان| پیروزی سپاهان برابر السد؛ وداع شیرین

گروه استان‌ها- آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول بازی، ۴ فاکتور پیروزی‌بخش سپاهان مقابل السد به شمار می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2021-2020 شب گذشته با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید و تیم فوتبال سپاهان در آخرین بازی خود مقابل السد قطر به میدان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان خیلی دیر به پیروزی رسید؛ زردپوشان اصفهانی که با پذیرفتن 2 شکست متوالی مقابل النصر و کسب تساوی مقابل العین از صعود به مرحله یک‌ هشتم نهایی رقابت‌ها بازمانده بودند، در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل السد قطر به میدان رفته و با شکست این تیم، خداحافظی شیرینی با این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشتند.

سپاهان در این دوره از رقابت‌ها، شروعی طوفانی داشت و در هفته نخست العین امارات را با 4 گل در هم کوبید اما در ادامه راه مقابل تیم‌های السد و النصر 3 شکست پیاپی را پذیرفت و در هفته پنجم رقابت‌ها مقابل العین تن به تساوی بدون گل داد تا از صعود به دور حذفی بازمانده و مسابقه پایانی این تیم مقابل السد تبدیل به یک بازی تشریفاتی شود.

سپاهان با پیروزی که شب گذشته به دست آورد 7 امتیازی شده و در رده سوم جدول قرار گرفت؛ در گروه D النصر و السد به ترتیب با 11 و 9 امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم به مرحله یک‌ هشتم نهایی رقابت‌ها صعود کردند و العین با کسب 5 امتیاز در رده چهارم ایستاد.

بهترین سپاهانِ نویدکیا

بازی سپاهان و السد را می‌توان بهترین نمایش تیم نویدکیا از ابتدای حضورش تاکنون دانست. سپاهانی‌ها مقابل نماینده قطر کیفیت بازی بالایی از خود نشان داده و در هر 2 فاز هجومی و دفاعی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند. آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول روند بازی، 4 فاکتور پیروزی‌بخش سپاهان در این دیدار به شمار می‌رود.

نویدکیا شب گذشته باز هم ترکیب تیمش را تغییر داده و سپاهان مقابل السد با 7 تغییر نسبت به بازی قبل به میدان رفت. سرمربی زردپوشان در این دیدار سعید آقایی را به دفاع چپ بازگردانده و از زوج نژادمهدی و ولسیانی در قلب خط دفاعی بهره برد و دانیال اسماعیلی‌فر جانشین میرزایی شد که یک خط جلوتر به‌جای محبی بازی می‌کرد. خط میانی سپاهان نیز با تغییرات گسترده‌ای مواجه شده و کیانی، مسلمان و رفیعی به جای کریمی، رسول نویدکیا و سلمانی به میدان رفتند. نویدکیا در پیکان خط حمله شهباززاده را به استنلی ترجیح داد و الغسانی زوج شهباززاده در خط حمله بود.

تغییر تاکتیک به موقع

زردپوشان اصفهانی مقابل السد تغییر تاکتیک به موقعی داشتند؛ تیم نویدکیا شب گذشته با توجه به قدرت خط‌ حمله و میانی السد، ترجیح داد مالکیت توپ و میدان را به حریف بسپارد و فضاهای بازی را در اختیار بگیرد. سپاهانی‌ها تلاش داشتند تا با پرس سنگین تیم قطری فرصت بازی‌سازی را از هافبک‌های آنها گرفته و در حملات، از سرعت بالا و قدرت حمل توپ بازیکنانی مانند میرزایی و نورافکن در کنار قدرت بازی‌‌سازی و خلاقیت مسلمان و رفیعی بهره برده و به گل برسند. سپاهانی‌ها در نیمه نخست به خوبی ارتباط خط میانی و حمله السد را قطع کرده و با استفاده از فرارهای سریع و ارسال‌های عمقی عملاً هافبک‌های السد را از جریان بازی خارج کردند و اجازه ندادند موقعیت چندانی برای گلزنی پیدا کنند. شاگردان نویدکیا با استفاده از همین حربه و فرستادن توپ به عمق دفاع السد، بارها خط دفاعی این تیم را به‌هم ریخته و از ضعف‌های دفاعی این تیم نهایت بهره را بردند.

نویدکیا شب گذشته بر خلاف 3 دیدار قبلی، سپاهان را با همان آرایش 2-4-4 خطی به میدان فرستاد و از مسلمان بعد از مدت‌ها در پست تخصصی‌اش به عنوان پلی‌میکر بهره گرفت و وظیفه پخش توپ را بر عهده 2 هافبک کناری این تیم، یعنی زوج رفیعی-میرزایی قرار داد. شاگردان نویدکیا شب گذشته وظیفه داشتند تا با توجه به ضعف دفاع‌های وسط السد و خلاهای موجود در عمق دفاع قطری‌ها و همچنین قدرت حمل توپ رفیعی، مسلمان و نورافکن در کنار سرعت بالای شهباززاده، از خلاهای موجود در خط دفاع السد بهره گیرند و به گل برسند.

نگاهی به آمار بازی سپاهان و السد به خوبی مشخص می‌‌کند که شاگردان نویدکیا آنالیز دقیقی از نحوه بازی شاگردان ژاوی داشته و نقاط ضعف این تیم را به خوبی شناسایی کرده بودند. زردپوشان اصفهانی شب گذشته در بیشتر فاکتورهای فوتبالی از جمله مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس، تعداد شوت و شوت‌های درون چارچوب عملکرد ضعیف‌تری از بازیکنان السد داشتند اما از موقعیت‌های ایجادشده استفاده بهتری کرده و به برتری رسیدند.

آمار بازی نشان می‌دهد که سپاهانی‌ها شب گذشته مقابل السد 14 بار اقدام به شوت‌زنی کرده‌اند که از این تعداد 5 شوت آنها درون چارچوب بوده و 2 گل به دست آمده است؛ در حالی که شاگردان ژاوی از 17 بازی که شوت‌زنی کردند، 7 شوت درون چارچوب داشتند که تنها یک موقعیت آنها تبدیل به گل شد.

یکی دیگر از عوامل موفقیت سپاهان حفظ تمرکز روانی بازیکنان در طول بازی بود. شاگردان نویدکیا با وجود آنکه در دقایق زیادی تحت فشار قرار داشتند، بازی را با تمرکز بالایی آغاز کرده و با اجرای دقیق تاکتیک‌های خواسته شده به برتری رسیدند.

زردپوشان اصفهانی در فاز هجومی عملکرد بسیار خوبی داشتند. بازیکنان این تیم با استفاده از ضربات ایستگاهی و ارسال‌های عمقی و شوت‌های از راه دور از ضعف دفاعی این تیم نهایت بهره را برده و به گل رسیدند. یکی از نقاط مثبت سپاهانی‌ها در فاز هجومی افزایش دقت بالای بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر است. نقطه ضعف بزرگی که در چند بازی گذشته سپاهان را آزار داد، در این دیدار حل شده بود و بازیکنان این تیم دقت بالایی را به ثبت رساندند. اتفاق خوشایندی که در صورت ادامه‌دار بودن می‌تواند در فصل آینده شرایط سپاهان را بهبود ببخشد.

سپاهانی‌ها در فاز دفاعی نیز خوب ظاهر شده و عملکرد مثبتی داشتند. زردپوشان اصفهانی اگرچه دقایق زیادی تحت فشار قرار داشتند، اما با تمرکز بالای خود کمترین اشتباه ممکن را مرتکب شده و مدافعان سپاهان در طراحی و اجرای تاکتیک‌های هجومی نقش موثری داشتند.

در آن سو السد با وجود شکست بازی باکیفیتی را به نمایش گذاشت. ژاوی که از صعود تیمش مطمئن بود، شب گذشته به نفرات اصلی خود استراحت داد و از بین بازیکنان سرشناس السد فقط طارق سلمان و رودریگو تاباتا در ترکیب ابتدایی قرار گرفتند. با این حال شاگردان ژاوی آنالیز دقیق و کاملی از نحوه بازی سپاهان داشتند و نقاط ضعف و قوت این تیم را به خوبی می‌شناختند و از هماهنگی بالا و نظم تیمی و تاکتیکی خارق‌العاده‌ای برخوردار بودند. السدی‌ها در فاز هجومی خوب ظاهر شده و برنامه داشتند تا با حرکات ترکیبی، فرارهای عمقی و ارسال‌های عرضی دست به خلق موقعیت زده و به گل برسند و با اتکاء به تاکتیک خود موقعیت‌های زیادی را خلق کردند اما واکنش‌های به موقع نیازمند مانع گلزنی آنان بود.

در فاز دفاعی اما السد ضعیف ظاهر شده و مدافعان این تیم اشتباهات مرگباری را مرتکب شدند و اگر مهاجمان سپاهان دقت بیشتری به خرج می‌دادند نتیجه به شکل دیگری رقم می‌خورد.

سهیل: بازیکنان جوان السد نمایش خوبی برابر سپاهان داشتندشهباززاده بهترین بازیکن دیدار سپاهان - السد شدلیگ قهرمانان آسیا| بازی پایاپای سپاهان مقابل السد در شبی که پیروز میدان شد

توتونی: بازی تشریفاتی با السد برای ما اهمیت زیادی داشت

مربی تیم فوتبال سپاهان گفت که بازی تشریفاتی مقابل السد قطر برای این تیم اهمیت زیادی داشته است.

مجتبی توتونی پس از پیروزی 2 بر یک تیم سپاهان مقابل السد قطر در دیدار پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: برای ما یک بازی نسبتاً مهم بود. از این جهت که بازی در لیگ قهرمانان آسیاست و هرچند بازی برای ما و السد، تشریفاتی بود، اما بازی برای ما اهمیت زیادی داشت. به بازیکنان‌مان وظایفی را محول کردیم و آنها نیز به خوبی وظایف خود را انجام دادند و بازی خوبی به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه افزود: بازی در لیگ قهرمانان آسیا تجربه خوبی است هم برای بازیکنان و هم کادرفنی، چون که در این بازی‌ها نقاط ضعف بهتر نشان داده می‌شود و می‌توانیم برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنیم و برای رفع مشکلات‌مان. هر چقدر هم بازی با فشار بالاتری برگزار شود، بازیکنان برای آینده آماده‌تر می‌شوند.

مربی تیم فوتبال سپاهان در مورد برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان به صورت متمرکز توضیح داد: فکر می‌کنم مسابقات نسبتاً خوب برگزار شد، منتهی مشکلی که وجود داشت این بود که فاصله بین دو مسابقه کم بود و فشار زیادی روی بازیکنان وارد می‌شد و احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان زیاد می‌شد. این مشکل مسابقات بود، ولی ما سعی کردیم به همه بازیکنان بازی بدهیم تا جلوی آسیب‌دیدگی بازیکنان را بگیریم.

انتهای پیام/170/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا سپاهان مقابل السد زردپوشان اصفهانی نویدکیا شب گذشته شاگردان نویدکیا مقابل السد قطر آنالیز دقیق سپاهانی ها فاز هجومی نقاط ضعف رقابت ها برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور

باشگاه سپاهان تهدید کرد در صورت فراهم نبودن شرایط مناسب برابر تراکتور تبریز به میدان نخواهد رفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا فتاحی، مدیر تیم فوتبال سپاهان درباره دیدار عقب افتاده این تیم با تراکتور که قرار است ١5 فروردین برگزار شود گفت: در صورت تکرار اتفاقات فصل گذشته در ورزشگاه یادگار امام سپاهانی‌ها وارد زمین نخواهند شد.

وی ادامه داد: رقابت حساس بین تیم‌های سپاهان و تراکتور، کیفیت دو تیم و اتفاقات فصل گذشته در‌ جریان بازی، این مسابقه را به حساس‌ترین دیدار فصل تبدیل کرده است.

مدیر تیم سپاهان عنوان کرد: این حساسیت بازی بیش از هرچیز بر اهمیت نظم و انضباط و مدیریت صحیح مسابقه می‌افزاید و امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز به خوبی این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

فتاحی گفت: متاسفانه فصل گذشته در بازی برگشت دو تیم، اتفاقات عجیبی رخ داد که در نوع خود عجیب و تأسف‌برانگیز بود و موضوع قابل توجه آنکه نه در طول بازی و نه پس از آن، هیچ کس برخوردی با این اتفاقات نکرد.

وی اظهار داشت: حتی باوجود اینکه در طول مسابقه نیز بارها این موضوع را به ناظر مسابقه متذکر شدیم، هیچ حرکتی را ندیدیم و هیچ برخورد جدی با موضوع نشد. اتفاقات داوری نیز موضوعی بود که آسیب بسیاری به تیم ما در همان دیدار وارد کرد.

مدیر تیم سپاهان گفت: همه دیدند که در طول این مسابقه 90 دقیقه لیزر در چشمان دروازه‌بان و سایر بازیکنان سپاهان بود اما هیچ کس این موضوع را جدی نگرفت؛ سوال من این است دیگر باید چه اتفاقی بیفتد که برگزاری یک مسابقه متوقف شود؟!

فتاحی تصریح کرد: لازم است این موضوع را متذکر شویم که در صورت تکرار اتفاقات مشابه، در هر دقیقه از مسابقه که باشد، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم و تبعات آن را کسانی قبول کنند که باعث ایجاد چنین شرایطی برای مسابقه شدند.

وی گفت: امیدوار هستم با توجه به اهمیت دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور و مسائل مختلف، از داوران باتجربه در این مسابقه استفاده شود. از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم بهترین داور و بهترین نماینده را بگذارند و ناظر ویژه و نماینده ویژه برای این مسابقه مستقر شوند تا اتفاقات بازی فصل گذشته تکرار نشود چراکه اتفاقات بازی فصل گذشته، روز تلخی را برای فوتبال ایران رقم زد.

فتاحی خاطرنشان کرد: باتوجه به صحبت‌های آقای تاج، رئیس فدراسیون در خصوص ورود 2 دستگاه VAR به کشور و نظر به اینکه این بازی از اهمیت بسیاری برخوردار است، می‌توان این مسابقه را فرصتی برای استفاده از این دستگاه قلمداد کرد.

مدیر تیم سپاهان گفت: انتظار داریم در یکی از مهمترین بازی‌های سال که 15 فروردین برگزار می‌شود، VAR پرتابل در محل ورزشگاه تبریز مستقر شود و نگرانی تیم‌ها از بابت داوری در این بازی برطرف شود. با توجه به اینکه چندین داور ایرانی مجوز استفاده از VAR را دریافت کرده‌اند، استفاده از این دستگاه در این بازی، می‌تواند زمینه ارتقای کیفیت مسابقات و‌ افزایش سلامت بازی‌ها را فراهم کند.

فتاحی تاکید کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته در فضای مجازی هواداران باشگاه تراکتور، مسائلی در خصوص استفاده از حجم عظیم مواد دودزا مطرح بوده و در صورت وقوع این اتفاق، انتظار برخورد لحظه‌ای، با این موضوع وجود دارد. تأکید می‌کنم در صورت بی‌توجهی نسبت به این موضوع، تا زمانی که هوای ورزشگاه مناسب برگزاری مسابقه نشود، درون زمین نخواهیم رفت.

وی افزود: از سوی دیگر متأسفانه فصل گذشته در مسیر ورزشگاه، تیم ما حدود 1.5 ساعت در مسیر بود و تنها 45 دقیقه قبل از شروع بازی، به ورزشگاه رسیدیم که همین مسئله باعث شد با درخواست ما، بازی عقب بیفتد. امیدوارم در بازی پیش‌رو، مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار، مسیر مناسبی باشد و راهکاری در این خصوص اندیشیده شود که مشکلات فصل گذشته تکرار نشود.

فتاحی گفت: امیدوارم برگزارکنندگان مسابقه و مسئولان فدراسیون نگذارند ارتباط خوب تیم‌ها با یکدیگر به خاطر نبود مدیریت صحیح و نظارت ناکافی از بین برود و فضای فوتبال به سمت تنش پیش رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید باشگاه سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور
  • سپاهان در مقابل تراکتور بازی نمی‌کند؟
  • تهدید سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور
  • فیفادی شیرین خارجی‌های لیگ برتر؛ درخشش سرخابی‌های ازبک‌ و تاریخ‌سازی یک پرسپولیسی
  • نابسامانی مدیریتی وخریدهای جنجالی/ شوک‌هایی که رنگ زردها را پراند
  • حسین نژاد همچنان دور از بازیکنان/ یوسفی غایب دیدار با تراکتور
  • پیروزی شهرداری ارومیه مقابل شهداب یزد
  • سپاهان 1-0 پرسپولیس؛ رضا اسدی با سوپرگل، یحیی گل محمدی را بدرقه کرد | ماندگارترین‌ها
  • تمرین بازیکنان سپاهان با حضور هواداران در نقش‌جهان
  • فیفادی؛ تساوی برزیل در اسپانیا، باخت هلند به آلمان