Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسینی دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: استفاده از خشونت و رفتار‌ها  اعمال خشونت آمیز در برنامه‌های تلویزیونی در حال گسترش بود و خشونت به تجارتی پرسود برای تولیدکنندگان محتواهای نمایشی و فیلم‌ها تبدیل شده است.

او افزود: نمایش بیش از حد فیلم‌ها و تصاویر آمیخته با خشونت در برنامه‌های تلویزیونی به ویژه فیلم‌های تولید شده در کشور‌های خارجی سبب شده خشونت از سطح بزرگسالی به دوره کودکی منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی دنیایی که تلویزیون با برنامه‌های خود در ذهن کودکان ترسیم می‌کند را دنیایی خشن، ناایمن، تهی از عاطفه، مادی، زشت و پر از جنگ و نزارع عنوان کرد و بیان داشت: به همین دلیل سن ارتکاب جرائم و اعمال بزهکارانه و جنایی در مقایسه با گذشته بسیار کاهش یافته و از سویی دیگر نیز میزان بروز و شیوع آن در حال افزایش است.

دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی در اهواز اظهار کرد: با توجه به اثرات شناختی تلویزیون، اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای می‌توان گفت که رسانه هابر الگو‌های رفتاری و سلامت اثر گذاشته و سازگاری آن‌ها را با محیط مختل می‌کنند، مسائلی همچون پرخاشگری، ناهنجاری‌های عاطفی، احساس ابراز اعمال خشونت  و مانند آن‌ها را شدت می‌بخشد، بنابراین برای کاهش میزان خشونت در کودکان و نوجوانان باید مشاهده فیلم‌ها و محتوا‌های خشن از سوی والدین کنترل شود و صمیمت در خانواده، ورزش و بازی‌های سنتی و آموزنده قدیمی جایگزین شوند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشونت و پرخاشگری خشونت در کودکان خشونت در نوجوانان فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس

ایتنا - پلتفرم ایکس در حال بررسی اعمال هزینه‌های مالی برای کاربران جدید در ازای اجازه دادن به آنها برای انتشار محتوا و تعامل با پست‌های دیگران است. وبلاگ‌نویسان آن را تصمیمی «فرصت‌طلبانه و آزاردهنده» توصیف می‌کنند.
پلتفرم ایکس در حال بررسی اعمال هزینه‌های مالی برای کاربران جدید در ازای اجازه دادن به آنها برای انتشار محتوا و تعامل با پست‌های دیگران است. وبلاگ‌نویسان آن را تصمیمی «فرصت‌طلبانه و آزاردهنده» توصیف می‌کنند.

به گفته میلیاردر آمریکایی و مالک این پلتفرم، ایلان ماسک، هزینه‌های مالی کاربران جدید ایکس تنها راه برای اطمینان از مقابله با حساب‌های رباتیک در نظر گرفته می‌شود.

این تاجر معروف خاطر نشان کرد که این هزینه‌های مالی تنها برای مدت 3 ماه توسط دارندگان حساب جدید پرداخت می‌شود و پس از این مدت استفاده از این پلتفرم رایگان می‌شود.

 
 غرامت مالی مزایای انتشار محتوا و تعامل با پست‌های دیگران را به روش‌های مختلف مانند لایک کردن، نوشتن پاسخ‌ها، ارسال مجدد (ری‌پست) و همچنین ذخیره توییت‌ها برای کاربر تضمین می‌کند.

طبق اطلاعات فاش شده، فالو کردن کاربران و مشاهده پست‌هایشان بدون تعامل با آنها، تا سه ماه پس از ورود به پلتفرم نیازی به اشتراک ندارد. 

افشاگری‌ها حاکی از آن است که در صورت عدم پرداخت اشتراک، کاربر جدید پس از گذشت 3 ماه از ایجاد حساب کاربری خود در ایکس می‌تواند به صورت عادی محتوا را منتشر کند و با پست‌های دیگران تعامل داشته باشد.

دیگر خبرها

  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • برنامه جهانی غذا: برای مهار قحطی در غزه به آتش‌بس نیاز داریم
  • برنامه هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر فوتبال امید
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • درخواست ضدایرانی وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه