Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت صمت تعداد طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در ۵ ماهه اول سال ۹۹ را ۴۹ مورد اعلام کرد که نشان دهنده افزایش ۳۲.۴ درصدی این شاخص در سال جهش تولید است.

 

به گزارش پول نیوز، در این مدت حجم سرمایه گذاری خارجی بالغ بر ۸۵۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی را ثبت نموده است. در آمار منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در ۵ ماهه اول سال ۹۹، تعداد اشتغال پیش بینی شده جواز های تاسیس صادره ۳۲۲ هزار ۳۷۱ نفر بوده و افزایش ۲۹.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت نموده است.

در این مدت تعداد اشتغال مستقیم پروانه های بهره برداری صنعتی صادره ۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر با رشد ۳.۷ درصدی همراه بوده است و پروانه های بهره برداری حوزه معدن با ۲ هزار و ۲۲۷ نفر رشد ۴.۵ درصدی داشته است.

طبق اعلام معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده جوازهای تأسیس صادره در ۵ ماهه اول امسال بالغ بر یک میلیون و ۷۶۰ میلیارد ریال بوده و رشد ۳۱.۵ درصدی را ثبت نموده است.

همچنین میزان سرمایه گذاری محقق شده پروانه های بهره برداری صادره در این مدت ۳۲۶ هزار میلیارد ریال و افزایش ۶۹.۹ درصدی داشته است.

بنابراین گزارش در ۵ ماهه اول سال ۹۹ هزینه عملیات اکتشاف گواهی های کشف معدنی با حدود ۴۰۹ میلیارد ریال رشد ۶۱.۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

 

منبع: ایلنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری اشتغال پول نیوز وزارت صمت صادرات ۵ ماهه اول سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن/درآمد ۸ همتی از صادرات معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها

بر اساس جزئیات منتشر شده از بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، از مجموع بالغ بر ۴۷۵ هزار میلیارد تومان مالیات کالا و خدمات، اخذ ۸۰۰۰ میلیارد تومان مالیات (درآمد) حاصل از صادرات مواد خام و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی، پیش‌بینی شده است. همچنین بهره مالکانه حقوق معادن برای سال جاری ۵۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بعدازظهر امروز (شنبه ۲۵ فروردین ماه)، جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری که قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد.

حسب جزئیات منتشر شده از بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، دولت در مجموع بیش از ۴۷۵ هزار میلیارد تومان اخذ مالیات بر کالا و خدمات در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده که از این میزان ۸۰۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از صادرات مواد خام و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی، در نظر گرفته شده است.

همچنین بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن از ۴۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۵۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته که بر این اساس سقف درآمد دولت از معادن سه درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ افزایش ۹ درصدی یافته است.

گفتنی است که در لایحه بودجه اولیه (پیش از اصلاح) بهره مالکانه حقوق معادن ۵۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ۲۰۰۰ میلیارد تومان کمتر شده است.

شایان ذکر است بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شامل جداول تفصیلی ارقام بودجه در جلسه یکشنبه هفته گذشته (۱۹ فرودین) اعلام وصول شد و جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از فردا (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی
  • احیای ۸ واحد صنعتی راکد در استان بوشهر
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن/درآمد ۸ همتی از صادرات معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها
  • افزایش ۳۷ درصدی ذخایر معدنی در هرمزگان
  • افزایش ۳۷ درصدی کشف ذخایر معدنی در هرمزگان
  • افزایش ۹ درصدی تولید محصولات فلزی و معدنی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس