Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیس بوک مجموعه مقررات جدیدی برای ارتباطات کارمندانش در محل کار وضع کرد که شاخصترین آن ممنوعیت استفاده از تصاویر سیاسی برای عکس پروفایلشان است.

به گزارش ایسنا، مقررات جدید استفاده کارمندان از تصاویر تبلیغ کننده نامزدهای سیاسی یا آرمان و اهداف به عنوان عکس پروفایل را ممنوع و آنها را ملزم کرده از تصویر خودشان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو آزبورن، سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای گفت: ما عمیقا به آزادی بیان، مذاکرات آزاد و فرهنگ مبتنی بر احترام و فراگیری شرکت احترام می گذاریم اما بر اساس درخواستهای کارمندانمان، سیاستهای و ابزارهای کارمان را به روزکرده ایم تا مطمئن شویم افراد از هر دو گزینه حق بیان و حق انتخاب برخوردار هستند.

مقررات جدید یک هفته پس از این اعلام شدند که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک به کارمندانش درباره مقررات جدیدی برای راهنمایی در خصوص بحثها و مکالمات داخلی اطلاع داده بود.

مقررات جدید فیس بوک همچنین مفهوم آزار و اذیت را توسعه داده و هر گونه ارتباط تحقیرآمیزی که فضای کاری غیردوستانه ای را برای یک گروه محافظت شده ایجاد می کند، قدغن کرده است.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، همچنین فیس بوک مشخص کرده است در کدام بخشهای محیط کار بحث درباره مسائل اجتماعی و سیاسی می تواند انجام شود. این شرکت حمایت از میانه روی گروههای کاری غیررسمی را افزایش داده است.

همچنین بر اساس یک خبر جداگانه دیگر، هیات نظارت فیس بوک که به دادگاه عالی فیس بوک شهرت پیدا کرده، قرار است پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا راه اندازی شود. این هیات به بررسی درخواستهای کاربران فیس بوک و اینستاگرام می پردازد که به تصمیمات این پلتفرمها در خصوص حذف یک پست یا مشخص کردن آن به عنوان "اطلاعات نادرست" اعتراض دارند. همچنین دادگاه عالی فیس بوک از قدرت تجدیدنظر در خصوص تصمیمات مدیران فیس بوک از جمله مارک زاکربرگ برخوردار است.

یکی از اعضای این گروه نظارتی مستقل به شبکه CNBC گفت که انتظار می رود فعالیت این گروه در اواسط یا اواخر اکتبر آغاز شود.

شبکه اجتماعی فیس بوک برای نشان دادن این که برای رویارویی با یکی از پولاریزه ترین انتخابات آمریکا در تاریخ معاصر آماده است، تحت فشار قرار دارد و کارشناسان نگران هستند که برخی از کاربران این پلتفرم برای برانگیختن خشونت تلاش کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038gE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فیسبوک انتخابات آمریکا فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت و مجازات

فیلم کوتاهی منتشر شده با عنوان «قانون: حجابت را رعایت کن. چشم» که نشان می‌دهد نیروهایی از پلیس در حال راه رفتن در شهر هستند و به محض اینکه برخی زنان آنان را می‌بینند، از روی ترس شال خود را روی سر می‌اندازند. برخی حتی این کار را هم نمی‌کنند و فقط هنگامی که پلیس تذکر می‌دهد، آن را روی سر خود می‌کشند. «چشم» یعنی همین.

به گزارش هم میهن، این فیلم را گواه و نشانه‌ای بر موفقیت گشت ارشاد با نام جدید طرح نور می‌دانند. درحالی‌که روشن است این نشانه شکست قانون و مجری است. اول به این دلیل که کشیدن شال روی سر، اجرای قانون نیست. اجرای قانون حجاب کامل است و بود و نبود روسری و شال هیچ فرقی ندارد.

دوم اینکه، چند قدم آن‌سوتر شال را برمی‌دارند. سوم و مهمتر اینکه، هزینه این کار بسیار سنگین و اجرای آن از حیث مکان و زمان بسیار محدود است. به همین دلیل است که رئیس اتاق اصناف تهران این نکته ساده را در نقد پلمب کردن اماکن تجاری مطرح می‌کند که «افراد بدون حجاب از درب منزل یا هر از مبدأیی با همان ظاهر بی‌حجاب تمام مسیر را طی می‌کنند، اما به‌طور تصادفی در یک واحد صنفی شناسایی می‌شوند یا اینکه در دید ماموری قرار می‌گیرند و در نهایت با آن واحد صنفی برخورد می‌شود.»

و طبیعی است که هیچ توجیهی هم برای این ایراد بدیهی داده نمی‌شود. بنیان سیاست‌های جاری بر دو رویکرد «ممنوعیت و مجازات» است. چنین رویکردی ممکن نیست که موفق شود. زیرا ممنوعیت و مجازات در اموری باید باشد که افراد بسیار اندکی مرتکب آن می‌شوند و قریب به اتفاق مردم باید از آن حمایت کنند و هنجار قانون را پذیرفته و درونی کرده باشند و مردم هم باید نسبت به نقض آن هنجار حساسیت داشته و واکنش نشان دهند.

اتفاقاً استفاده بیش از اندازه از ابزار ممنوعیت و مجازات موجب کُند و ناکارا شدن این دو شیوه نیز خواهد شد و برخلاف انتظار، نتیجه عکس خواهد داد و نیروی برخوردکننده را نیز مستهلک و ماموران را با وجدان خودش درگیر می‌نماید. سیاستگذاران به این نکته ساده توجه نمی‌کنند که مردم درست یا نادرست مسیر خود را می‌روند و این سیاست‌ها نیز آنان را در پیمودن مسیر مذکور با انگیزه‌تر و مصمم‌تر می‌کند. در نتیجه، حکومت یا دولت فقط بر برخی اماکن محدود نظارت خواهد داشت و با صرف هزینه‌های مادی و روانی زیاد می‌کوشد مانع از نقض هنجارها و ارزش‌های خود شود.

در سوی دیگر، مردمی هستند که حوزه‌های شخصی و حتی عمومی خود را دارند و به‌صورت شتابان مسیر خود را در تقابل با ارزش‌ها و هنجارهای حکومت طی می‌کنند. بودجه‌هایی که باید صرف تولید و رفاه و اشتغال جوانان شود، همچنین وقت و فکرهایی که باید صرف برنامه‌ریزی برای انجام بهتر این اهداف شود، همگی در خدمت ممنوعیت و مجازات آنها به کار برده می‌شود که دقیقاً نقض غرض است. اینکه چگونه چنین نکته ساده‌ای درک نمی‌شود، از عجایب است.

اکنون هم خبر اظهارات آقای وزیر کشور آمده که در دفاع از بازگشت گشت ارشاد، حجاب را از ارکان هویتی نظام معرفی کرده‌ است. درحالی‌که بحث بر سر چگونگی حفظ هر عنصر هویتی و نه اصل آن است. هویت را با چنین روش‌هایی نه‌تنها نمی‌توان حفظ کرد، بلکه تخریب هم می‌شود. اتفاقاً اگر عقیده دارند که این اصل هویتی است، باید در جهت درونی کردن بیشتر آن گام بردارند و نه مقابله‌های این‌چنینی.

خوشبختانه پس از انتشار خبر تذکرات به عوامل این اقدامات غیرقانونی، تغییراتی در برخوردها داده شده از جمله مهمترین آنها سخنان دیروز دادستان کل کشور است که گفت: «بنا نداریم پرونده قضائی درست کنیم و بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش فرد به منزل برمی‌گردد» و به نیروهای فراجا هم تاکید کرد که ضمن اجرای وظایف خود در این موضوع مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشند.

برخی تحلیلگران می‌خواهند چنین القا کنند که پس از موفقیت نسبی در پاسخ به اسرائیل، مواجهه با مردم را تشدید می‌کنند؛ درحالی‌که گروهی دیگر معتقدند که اتفاقاً برعکس، ساختار سیاسی اجازه نمی‌دهد تا شیرینی موفقیت خارجی به کام مردم تلخ شود.

خوشبختانه، تجربه دو‌ روز گذشته نشان داد که تحلیل دوم درست است و باید منتظر تداوم آن بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است
  • فیلم| ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی از امروز
  • ممنوعیت معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین
  • ممنوعیت و مجازات