Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، توجه به دفاع مقدس و استفاده از تجارب گران‌بهای آن دوران برای غلبه بر مشکلات و مسائل پیش رو در حوزه‌های مختلف را بسیار مهم دانست و گفت: دفاع مقدس نماد مقاومت، ایستادگی، ایثار و از خود گذشتگی است.

وی با اشاره به عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر گفت: رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بویژه در آزاد سازی خرمشهر به خوبی نشان داند که می‌شود با دست خالی و اتکا به خداوند متعال کارهای بزرگی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به سخنان صدام در آغاز جنگ تحمیلی، گفت: صدام آن زمان که خرمشهر را تصرف کرده بود اعلام کرد که خرمشهر گردوی نشکستنی است، این صحبت‌ها نماد قدرت و اطمینان صدام از توان ارتش بعث بود.

سردار تنگسیری ادامه داد: من بچه جنوب کشور هستم اما زمانی که وارد خرمشهر شدیم به هیچ عنوان شهر و محله‌ها را نمی‌شناختیم، شهر آنچنان تغییر پیدا کرده بود که برای بچه‌های خرمشهر نیز قابل شناسایی نبود.

وی تسلط ارتش عراق بر خرمشهر را نماد قدرت ارتش عراق دانست و گفت: ارتش بعث عراق در تمامی شهر کانال ایجاد و خانه‌ها را از این طریق به هم متصل کرده بودند و بیش از هزار نیرو بعثی در این شهر مستقر شده بود. وقتی صدام می‌گوید خرمشهر گردویی نشکستنی است یعنی از توان نظامی خود برای حفظ شهر مطمئن بود.

فرمانده نیروی سپاه تصریح کرد: جنگ و تجارب ارزشمند آن نقطه عطفی در تاریخ ایران و آزاد سازی خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس و نماد ایستادگی و مقاومت بی نظیر مردم در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و دشمن تا بن دندان مسلح است.

کد خبر 5031523 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ تحمیلی سردار تنگسیری خرمشهر دفاع مقدس ارتش عراق صدام نیروی دریایی سپاه ایران مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف صحن مجلس حجت الاسلام حسن روحانی هفته دفاع مقدس برجام سعید خطیب زاده هیئت دولت اسحاق جهانگیری چهل سالگی دفاع مقدس حسن روحانی محمدجواد ظریف دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جهانی از فلسطین؛ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طاهری امروز در تجمع مردم گرگان در حمایت از مردم غزه گفت: طوفان الاقصی نشان داد، داشتن ایمان راسخ، می‌تواند پیروزی‌های بزرگ را به یک ملت هدیه کند.

وی افزود: جنایات کنونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، نشانه اقتدار این رژیم نیست بلکه این اقدامات نمایانگر خفت و ضعف این رژیم است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سکوت خفت بار مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت: سکوت مرگبار محافل مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر این جنایت ها، دروغ بودن ادعا‌های آنها را اثبات کرد.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز، از آرمان آزادی قدس دفاع کرده است و امروز به برکت صبر و پایداری ملت ایران در این مسیر، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در همه مناطق جهان طنین انداخته است.

دیگر خبرها

  • روز جهانی قدس؛ روز فریاد امت اسلامی بر ضد استکبار و رژیم صهیونیستی
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • عزم و اراده قوی مسئولان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند 
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • حمایت جهانی از فلسطین/ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است
  • حمایت جهانی از فلسطین؛ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است