Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@12:05:02 GMT

البرز، قطب پرورش اسب به روش صنعتی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۴۴۷

البرز، قطب پرورش اسب به روش صنعتی

مهرداد عبدالملکی، مدیر امور دام و جهاد کشاورزی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که مراکز پرورش اسب استان بهترین از نوع خود هستند و دارای بهترین فضا های پرورشی، امکانات و همچنین بهترین نوع اسب در سطح کشور و خاورمیانه است گفت: این صنعت یکی از صنایع گردشگری و توریستی به حساب می آید و اشتغالزایی آن نیز حایز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور دام و جهاد کشاورزی البرز افزود: حدود ۷۵ واحد پرورش اسب صنعتی، غیر صنعتی در این استان با ظرفیت بالا و حدود ۲۹۰۰ راس اسب در حال فعالیت  است.

عبدالملکی گفت: در این مراکز نژادهای مختلف اسب از جمله عرب ، ترکمن، تروبرد، کرد، دوخون اسبچه های خزر پرورش داده می شوند و در مسابقات مختلف زیبایی، پرش شرکت و دارای مقام های برتر هستند.

او افزود : از جمله دلایل پیشرفت این صنعت،آب و هوای مناسب  البرز مخصوصا در نقاط کوهپایه ای که باعث رونق و سرمایه گذاری در این بخش نیز شده است.

مدیر امور دام و جهاد کشاورزی البرز گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت بهبود تولیدات دامی استان با تخصیص اعتبارات، تسهیلات مناسب و تامین نهاده های مورد نیاز  برای گسترش این صنعت تلاش می کنند.

مهرداد عبدالملکی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای  ساماندهی این مراکز اقدام به هویت گذاری اسب ها و شناسایی واحدهای فاقد پروانه بهره برداری و صدور کارت شناسایی برای این واحدها توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرده است.

انتهای پیام / ر.ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسب سواری صنعت گردشگری اشتغال زایی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اینکه  اولین برداشت نوبرانه گوجه سبز کشور در روستای گردشگری پیران در شهرستان سرپل ذهاب انجام می‌شود افزود: شرایط آب و هوایی، استفاده از ارقام مناسب و جایگزینی کود بیولوژیک به جای شیمیایی از عواملی است که موجب شده است محصول گوجه سبز این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.
بهرامی با اشاره به اینکه سطح باغات گوجه سبز این شهرستان ۲۰۰ هکتار است گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار تن گوجه سبز روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت: برداشت نوبرانه گوجه سبز در فصل بهار باعث اشتغال زایی خوبی در شهرستان سرپل ذهاب شده است.

وی اظهار داشت: امسال به علت بارش تگرگ و باران محصول گوجه سبز غداران دچار خسارت‌های زیادی شد که از دست‌اندرکاران انتظار داریم در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده و باغداران را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • یک نفر بر اثر ریزش ساختمان در کلوان جان باخت
  • تجهیز ۲۴۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند آب و برق در استان یزد
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • اهدای ۵۰۰ بسته حمایتی همزمان با هفته کار و کارگر در البرز
  • توسعه دام سبک صنعتی رومن در گلستان
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است