Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: این برنامه با همکاری کمیته امداد، بنیاد مسکن و پشتیبانی مالی سازمان برنامه و بودجه احداث خواهد شد.

وی افزود: این طرح جدا از سایر برنامه های دولت برای تکمیل مساکن مهر و طرح اقدام ملی است که در طرح اقدام ملی نیز ۶۰۰ هزار واحد توسط وزارت راه و شهرسازی احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد برای محرومان هیچگونه پیش پرداختی صورت نمی گیرد و تسهیلات به شکل قرض الحسنه به افراد واجد شرایط واگذار می شود.

نوبخت گفت: در این راستا ۲ هزار واحد نیز متعلق به استان ایلام است که در تلاش هستیم تا پایان دولت به بهره برداری برسند.

وی اضافه کرد: فلسفه وجود انقلاب اسلامی کمک ویژه به استان های محروم است و استانی همچون ایلام با توجه به درگیر بودن با جنگ تحمیلی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به سال جهش تولید گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا ویژگی های طرح هایی که قابلیت افتتاح تا پایان دولت را دارند در تمامی استان ها مشخص کرده است و در تلاش هستیم این پروژه های اولویت دار را با تخصیص اعتبار مورد نیاز به سرانجام برسانیم.

نوبخت یادآور شد: مدیران سازمان در بازدیدهای میدانی این پروژه ها را رصد کرده و آخرین وضعیت پیشرفت آنها را با دقت دنبال خواهیم کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر پنجشنبه سوم مهرماه با استقبال استاندار ایلام و جمعی از مسوولان در سفری ۲ روزه وارد استان ایلام شد.

مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد خمینی(ره) و علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه را همراهی می کنند.

بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، حضور در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان و کلنگ زنی ۲ هزار واحد مسکن محرومان در برنامه سفر ۲ روزه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام قرار دارد.

برچسب‌ها ایلام سازمان برنامه و بودجه وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی محمدباقر نوبخت کمیته امداد امام خمینی (ره) پروندهٔ خبری سفر معاون رییس جمهوری به استانهای کرمانشاه و ایلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سازمان برنامه و بودجه وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی محمدباقر نوبخت کمیته امداد امام خمینی ره ایلام سازمان برنامه و بودجه وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی محمدباقر نوبخت کمیته امداد امام خمینی ره اخبار کنکور رییس سازمان برنامه و بودجه معاون رییس جمهوری هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم

فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره موضوع بودجه و تامین بودجه سازمان ها گفت: در مورد بودجه، دو نگرش وجود دارد؛ یک نگاه این است که تعدادی نهاد از قبل در کشور وجود داشتند و بودجه ای از ابتدا برای آنها بسته شده که به فراخور هر سال دولت 10-15 آن‌را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه این نگاه  عملا هنوز حاکم است و ایراداتی دارد، گفت: این دیدگاه بودجه ای مبتنی بر تحول نیست و الزامی هم به رعایت سیاست های جدید ندارد.

سلیمانی افزود: در برنامه بودجه تلاش می شود دولت این دیدگاه قدیمی را تغییر دهد و نگاه جدید را حاکم کند بر این اساس که چه ماموریتی از بخش ها می خواهیم؟؛ به عنوان مثال 45 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و برخی نهادها مولود انقلاب  و برخی دیگر هم از قبل بودند. برخی ها ماموریت شان کمرنگ شده و برخی ماموریت شان پررنگ تر شده است.

وی افزود: از نگاه شخص مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، بنیاد ملی نخبگان و مقامات بالادستی، مجموعه هایی که درگیر با نخبگان هستند شامل بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم میشوند که  اکنون باید به جد پررنگ تر دیده شوند و بودجه هایشان تغییرات اساسی کند.

وی افزود: سال گذشته در بودجه 1402 تغییراتی را از سوی مجلس داشتیم که بودجه ملی نخبگان از حدود 200 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد؛ بنا شده بود 1402 حدود 430 میلیارد تومان به بنیاد اختصاص پیدا کند. از نگاه ما در بنیاد این بودجه هنوز هم کفاف امور بنیاد و مجموعه مخاطبینش که بالغ بر 100 هزار نخبه و مستعد در کشور است را نمی دهد ولی به هر حال نگاه خوبی بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: متاسفانه تا اسفند 1402 حدود 40 درصد این بودجه محقق شده و 60 درصد هنوز محقق نشده است.

وی گفت: بنا بود جوایزی را به 500 نفر اعطا کنیم که البته از نخبگان حوزوی و نخبگان تحت پوشش کمیته امداد بودند. در صدد بودیم از استعدادهایی که از کمیته امداد دریافت وجه می کنند  حمایت ویژه ای داشته باشیم که این دو مورد اعتباری حدود 30 میلیارد تومان نیاز دارد.

وی گفت: متاسفانه این اعتبار را نداریم که بدهیم به این دلیل که تحقق بودجه اتفاق نیفتاده و هر چه تلاش می کنیم متاسفانه بدنه سازمان برنامه و بودجه همراهی نمی کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ما خودمان برای این تخصیص ها نگرانیم زیرا بودجه 1402 آنطور که باید تحقق نیافت. 1403 تقاضای ما یک بودجه دو همتی بود. حاضریم هر جا که هست دفاع کنیم ولی نهایتا سازمان برنامه و بودجه به ما اعلام کرد با یک افزایش 25 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این همان غلبه نگاه اول است، نگاه تحولی به بخش ها نداریم و می گوییم همان فرمان ادامه پیدا کند، نمی توانیم نهایتا این قول را بدهیم که مشکلات نخبگان را برطرف کنیم، مهاجرت نخبگان را سعی کنیم متوقف کنیم و حتی در یک مرحله ای معکوس.

وی در پاسخ به این سوال که جلوگیری از مهاجرت نخبگان نیاز به بودجه دارد؟ گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند این بود که نخبه اشتغال و امکان تحقیقات مستمر از ما می خواهد. برای اینکه برنامه ریزی کنیم و حداقل ها را برای نخبه فراهم کنیم بودجه می خواهیم در همه جای دنیا چه کشورهای پیشرفته و چه در حال توسعه این بودجه را دارند.

سلیمانی تصریح کرد: از چین گزارش دقیق داریم که به جد در رفاه نخبگان سرمایه گذاری می کند و برایشان شغل در نظر می گیرد؛ مسکن می دهد حتی از تحقیقات شان حمایت می کند. نتایجشان را هم می گیرد. برای اولین سال که گزارش می دهد اعلام می کند شاهد مهاجرت معکوس است. چینی هایی که به خارج از کشورشان رفته اند برای خدمت به کشورشان برمی گردند.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: این اتفاق می افتد، نگاه در سطح رهبری و ریاست جمهوری مشکلی ندارد و حتی مطالبه می کنند اما در سطح بدنه جایی که با سازمان برنامه و بودجه و یک بخش هایی با مجلس طرف هستیم نیازمند تغییر نگاه هستیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید