Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@15:10:27 GMT

جدیدترین آمار مبتلایان جهانی کرونا

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۷۹۳

شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تاکنون به ۳۲ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۱۰۲ نفر رسیده و مرگ ۹۸۷ هزار و ۸۱۳ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است. ناطقان: بنابر تازه‌ترین آمارها، ۲۳ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۹۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمریکا با بیش از ۷.۱ میلیون مبتلا و همچنین بیش از ۲۰۷ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان، هم‌اکنون پس از آمریکا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا هفت میلیون و ۱۸۵ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ۲۰۷ هزار و ۵۳۸ قربانی

۲. هند پنج میلیون و ۸۱۸ هزار و ۵۷۰ مبتلا، ۹۲ هزار و ۳۱۷ قربانی

۳. برزیل چهار میلیون و ۶۵۹ هزار و ۹۰۹ مبتلا، ۱۳۹ هزار و ۸۸۳ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۳۶ مبتلا، ۱۹ هزار و ۹۴۸ قربانی

۵. کلمبیا ۷۹۰ هزار و ۸۲۳ مبتلا، ۲۴ هزار و ۹۲۴ قربانی

۶. پرو ۷۸۸ هزار و ۹۳۰ مبتلا، ۳۱ هزار و ۹۳۸ قربانی

۷. مکزیک ۷۱۵ هزار و ۴۵۷ مبتلا، ۷۵ هزار و ۴۳۹ قربانی

۸. اسپانیا ۷۰۴ هزار و ۲۰۹ مبتلا، ۳۱ هزار و ۱۱۸ قربانی

۹. آرژانتین ۶۷۸ هزار و ۲۶۶ مبتلا، ۱۴ هزار و ۷۶۶ قربانی

۱۰. آفریقای جنوبی ۶۶۷ هزار و ۴۹ مبتلا، ۱۶ هزار و ۲۸۳ قربانی

پس از آن کشورهای فرانسه با ۴۹۷ هزار و ۲۳۷ مبتلا، شیلی با ۴۵۱ هزار و ۶۳۴ مبتلا، ایران با ۴۳۶ هزار و ۳۱۹ مبتلا، انگلیس با ۴۱۶ هزار و ۳۶۳ مبتلا، بنگلادش با ۳۵۵ هزار و ۳۸۴ مبتلا، عراق با ۳۳۷ هزار و ۱۰۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۳۱ هزار و ۸۵۷ مبتلا، ترکیه با ۳۰۹ هزار و ۷۹۰ مبتلا، پاکستان با ۳۰۹ هزار و ۱۵ مبتلا، ایتالیا با ۳۰۴ هزار و ۳۲۳ مبتلا، فیلیپین با ۲۹۶ هزار و ۷۵۵ مبتلا، آلمان با ۲۸۱ هزار و ۳۴۵ مبتلا، اندونزی با ۲۶۲ هزار و ۲۲ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۲۱۴ هزار و ۴۵۸ مبتلا، اوکراین با ۱۹۱ هزار و ۶۷۱ مبتلا، کانادا با ۱۴۹ هزار و ۹۴ مبتلا، بولیوی با ۱۳۲ هزار و ۶۱۸ مبتلا، اکوادور با ۱۳۱ هزار و ۱۴۶ مبتلا، قطر با ۱۲۴ هزار و ۴۲۵ مبتلا، رومانی ۱۱۸ هزار و ۵۴ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۱۰ هزار و ۱۲۲ مبتلا، مراکش با ۱۱۰ هزار و ۹۹ مبتلا، بلژیک با ۱۰۸ هزار و ۷۶۸ مبتلا، پاناما با ۱۰۸ هزار و ۷۲۶ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۷ هزار و ۵۹۰ مبتلا، هلند با ۱۰۳ هزار و ۱۴۱ مبتلا، مصر با ۱۰۲ هزار و ۵۱۳ مبتلا و کویت با ۱۰۱ هزار و ۸۵۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند. منبع: ایسنا برچسب ها: مبتلایان ، کرونا ، جهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مبتلایان کرونا جهان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • صعود نوشاد عالمیان و ندا شهسواری در جدیدترین رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است