Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دیانتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کشاورز میاندوآبی در حالی موفق به کسب مقام نخست استانی در رقابت‌های انتخاب و معرفی نمونه‌های برتر بخش کشاورزی در  تولید محصول پیاز شده که متوسط تولید محصول پیاز در این شهرستان در هر هکتار ۶۵ تن است.

 وی افزود: راهنمایی‌ کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و همکاری و مشارکت خود کشاورز در راستای بهره‌گیری از دانش فنی و علم روز، رعایت کلیه اصول فنی و به زراعی، تغذیه اصولی، تاریخ مناسب کاشت و استفاده از نوار آبیاری تیپ از دلایل تولید بیشتر محصول و کسب عنوان نمونه استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امسال ‌هزار و ۳۸۱ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب‌ به کشت محصول پیاز اختصاص یافته است که در مقایسه با سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۹۰ هزار تن محصول پیاز از مزارع میاندوآب برداشت شود، گفت: امسال حدود ۸۳ درصد از مزارع پیاز این شهرستان به مساحت بیش از ‌هزار و ۱۴۳ هکتار به نوار آبیاری تیپ مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: تغییر روش‌های سنتی و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در راستای اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیشبرد اهداف سازمان جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری آب در تولید محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار، جهاد کشاورزی است.

دیانتی افزود: در همین راستا در سال زراعی ۹۸-۹۹ در بیش از ۲ هزار هکتار از محصولات زراعی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، چغندر قند و سبزی و صیفی از نوار آبیاری تیپ استفاده شده است.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار از این میزان باغ‌ و مابقی را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد؛ سیب و انگور عمده‌ترین محصولات باغی و گندم، جو، چغندرقند و یونجه نیز محصولات زراعی عمده این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

بیش از ۵۰ نوع محصول کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید میاندوآب وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید میاندوآب اخبار کنکور جهاد کشاورزی محصول پیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ