Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، کرفت با وجود مخالفت ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل با تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران به روزنامه جروزالم پست گفت: ایالات متحده کاملاً انتظار دارد که کشورهای عضو سازمان ملل متحد با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل موافقت کنند.

وی در ادامه مدعی شد : هر کشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کند می تواند با برخورد ایالت متحده مواجه شود، ما از ایستادن نمی ترسیم و این را کاملاً واضح بیان می کنیم: از خاورمیانه، اسرائیل، اروپا محافظت می کنیم، ما مسئولیت محافظت از شهروندان اروپایی را بر عهده خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر آمریکا تاکید کرد که مناطق مختلفی از تحریم ها وجود دارد که قرار است علیه ایران اعمال شود. جای شکی نیست که ایالات متحده تحریم های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می کند.

وی با عصبانیت از مخالفت بیشتر اعضای شورای امنیت سازمان ملل با سیاست های غلط آمریکا در مقابل ایران گفت: ما حداکثر فشار را به ایران وارد خواهیم کرد. واقعاً مهم نیست که ۱۳ عضو دیگر چه می گویند.

بعد از درخواست رسمی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌هایی که به موجب برجام و قعطنامه ۲۲۳۱ لغو شده بود، ۱۳ عضو اعم از چهار عضو دائم و ۹ عضو غیر دائم به صراحت اعلام کردند، خواسته آمریکا هیچ مبنای قانونی ندارد.

پنج عضو این شورا همچنان در برجام حضور دارند و به این ترتیب، اعضای حاضر در برجام به همراه جمهوری اسلامی ایران به صراحت، بر نادیده گرفتن یکجانبه‌گرایی آمریکا در موضوع چندجانبه تاکید کردند.

برجام توافقی چندجانبه است که میان گروه موسوم به ۱+۵ و ایران در سال ۱۳۹۴ به امضا رسید و پس از آن به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به اتفاق آرا تصویب شد، مورد تایید قرار گرفت.

دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور رسمی اعلام کرد این کشور دیگر مشارکت‌کننده در برجام نخواهد بود و دستور داد تمام تحریم‌های تعلیق شده به موجب توافق هسته‌ای را بازگردانند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا ایران پروندهٔ خبری شکست قطعنامه ضدایرانی آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا ایران سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا ایران اخبار کنکور شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

بنا به دعوت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون حضور یافت و ضمن تشریح اقدامات به عمل آمده توسط وزارت امور خارجه پس از حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گزارشی از پاسخ مقتدرانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس و هماهنگی‌های انجام شده در این زمینه ارائه نمود و به سؤالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد. 

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تمجید از عملیات‌نظامی مقتدرانه و ظفرمندانه نیرو‌های مسلح کشورمان علیه اهداف رژیم متجاوز و تروریست صهیونیستی، از تلاش‌ها و اقدامات دستگاه دیپلماسی در تبیین اقدامات تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشورمان در سوریه و حمله به اماکن دیپلماتیک برای مقامات سیاسی کشور‌ها و مجامع بین المللی و همچنین هماهنگی دیپلماسی با میدان در عملیات اخیر علیه رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی کردند.

امیرعبداللهیان از نقطه نظرات رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشکر و بر تداوم رایزنی و همفکری بین وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • پایان بدون صدور قطعنامه؛ در جلسۀ شورای امنیت چه گذشت؟