Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه رای اعتماد به رزم حسینی روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود که پیش از این جلسه حواشی درباره وزیر پیشنهادی صمت در مجلس ایجاد شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سه شنبه هفته جاری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور طی نامه‌ای علیرضا رزم حسینی استاندار سابق کرمان و خراسان رضوی را به عنوان دومین گزینه پیشنهادی خود برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرد که این نامه در جلسه روز چهارشنبه 2 مهر قوه مقننه اعلام وصول شد و قرار است جلسه رای اعتماد به وی در روز سه شنبه هفته آینده نیز برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان جلسه رای اعتماد به «رزم حسینی»مشخص شدحاشیه از مجلس|"رزم حسینی" با اعتراض نمایندگان جلسه علنی مجلس را ترک کردعلیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شد

معرفی رزم حسینی به مجلس برای اخذ رای اعتماد از مجلس برای وزات‌خانه‌ای که بیش از 130 روز است با سرپرست اداره می‌شود در چند روز گذشته نیز با حواشی‌های مختلفی از جمله حضور وی در مجلس و اعتراض نمایندگان و ترک صحن علنی مجلس از سوی او  و بحث دو تابعیتی بودن وی همراه بوده است.

اولین حاشیه، رزم حسینی با حضور در صحن مجلس

وزیر پیشنهادی صمت روز چهارشنبه پس از قرائت نامه رئیس جمهور درباره معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی به همراه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وارد صحن علنی پارلمان شد که تعدادی از نمایندگان به حضور وی اعتراض داشتند و با فریادهای خود اعلام می‌کردند حضور رزم حسینی پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد در صحن علنی پارلمان خلاف آیین نامه داخلی قوه مقننه است و تعدادی از نمایندگان معتقد بودند که وی دو تابعیتی است و رئیس‌جمهور نباید وی را برای تصدی این پست به مجلس معرفی می‌کرد.این حواشی رزم حسینی را مجبور کرد که صحن علنی مجلس را ترک کند.

دومین حاشیه، دو تابعیتی بودن رزم حسینی

با این حال پس از حواشی که در صحن علنی پارلمان ایجاد شد، حاشیه دیگری نیز برای وزیر پیشنهادی صمت ایجاد شد که برخی از دو تابعیتی بودن وی سخن به میان آوردند.اگرچه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس این موضوع را تکذیب کردند اما همچنان از سوی برخی از نمایندگان این موضوع مطرح می‌شود که گزینه وزارت صمت دو تابعیتی است و نمایندگان نباید به وی رای اعتماد بدهند.

در این زمینه مجتبی یوسفی نماینده اهواز و سخنگوی فراکسیون جبهه انقلاب اسلامی مجلس به خبرنگار پارلمانی تسنیم گفت که هفته آینده قرار است آقای رزم حسینی در جلسه فراکسیون حضور پیدا کند و قطعا یکی از پرسش‌های که نمایندگان از وی خواهند داشت درباره این حواشی اخیر وی خواهد بود.

محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس نیز در این زمینه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، گفته است که قطعا نمایندگان بر روی این موضوع حساسیت خواهند داشت و مراجع ذی‌صلاح در این زمینه استعلامات لازم را اخذ خواهند کرد و اگر اثبات شود که وزیر پیشنهادی دارای تابعیت مضاعف است قطعا به وی رای نخواهند داد چون این موضوع خط قرمز آنها است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس وزیر پیشنهادی صمت جلسه رای اعتماد رئیس جمهور دو تابعیتی رزم حسینی صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال/ قول مساعد مجلس برای اصلاح شرایط رزیدنت‌ها

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ضمن گلایه از بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در آخرین روزهای سال، در عین حال ابراز امیدواری کرد که در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید ابلاغ تعرفه ها صورت گیرد.

دکتر محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه شورای عالی بیمه برای رشد تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳، گفت: حدود دو ماه گذشته در شورای عالی بیمه افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی مصوب و به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شد. طبق قانون باید قبل از پایان سال تعرفه‌های حوزه‌های سلامت توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شود.

وی افزود: در همین راستا، طی دو ماه گذشته به‌صورت مکرر نامه‌هایی را به ریاست محترم جمهور و معاون اول رئیس جمهور ارسال کردیم که هر دو بزرگوار به مبادی ذیربط دستور دادند که در ابلاغ این تعرفه‌ها تسریع شوند. متاسفانه تا به امروز که جلسه آخر هیات وزیران بود، تعرفه‌ها به دستور جلسه هیات وزیران نرسید و مبادی ذیربطی که رئیس جمهور و دکتر مخبر به آن‌ها تاکید داشتند، به موقع وظایف خود را انجام ندادند و حق ۳۶۰ هزار نفر نیروی خدمت‌گذار در حوزه سلامت رعایت نشد؛ چراکه آن‌ها باید پیش از پایان سال نسبت به میزان افزایش تعرفه‌ها آگاه می‌شدند تا بتوانند در سال جدید با تعرفه‌های جدید خدمات‌رسانی کنند.

حتی رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌ها هم برای حوزه سلامت جبران کننده نیست

وی افزود: امیدوارم همچون سال گذشته که آقای رئیس جمهور دستور دادند و آقای بهادر جهرمی همکاری کردند و در اولین جلسه سال جدید در ششم فروردین تعرفه‌ها ابلاغ شد، در اولین جلسه هیات دولت سال آتی نیز ابلاغ تعرفه‌ها صورت گیرد. نکته مهم این است که به دلیل اینکه طی ۱۰ سال گذشته تعرفه‌ها فریز شده و افزایش چندانی نداشته و دستوری پایین نگهداشته شده، حتی این رشد، به‌خصوص در حوزه هتلینگ و هزینه‌های سرباری جبران مافات حوزه سلامت را نخواهد کرد؛ چراکه بیشترین میزان این تعرفه هزینه‌های سرباری، هتلینگ و فنی است و کمترین میزان آن برای جامعه پزشکی است. بنابراین این تعرفه برای حوزه سلامت جبران‌کننده نخواهد بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که کردم مسئله تعرفه‌ها تا صبح امروز به هیات دولت ارجاع داده نشده بود و حتی اگر امروز صبح هم ارجاع می‌شد به این سرعت در دستور کار قرار نمی‌گرفت و این جای گله‌مندی دارد؛ چرا که مسوولان مربوطه می‌توانستند زودتر تعرفه‌ها را به هیات دولت ارجاع دهند.

رزیدنتی؛ گلوگاه تربیت نیروی متخصص

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات رزیدنت‌ها نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه دوران رزیدنتی اصلی‌ترین گلوگاه تربیت نیروی متخصص برای کشور است، اظهار کرد: این دوران متاسفانه به دوران سختی تبدیل شده است. ما ۲۸ دی ماه که بحث بودجه در مجلس مطرح بود، نامه‌ای را برای رئیس محترم مجلس نوشتیم و دو پیشنهاد را در آن مطرح کردیم که یکی از آن‌ها افزایش دو برابری حقوق رزیدت‌ها به‌صورت اورژانسی بود و دیگری این بود که دوران رزیدنتی مشمول قانون کار شود.

قول مساعد قالبیاف برای اصلاح شرایط رزیدنتی

وی در این باره افزود: امروز جلسه‌ای را با دکتر قالیباف، ریاست محترم مجلس درباره این موضوع داشتیم و شرایط دوران رزیدنتی را تشریح کردیم که رییس مجلس نیز به دشواری‌های شرایط رزیدنتی واقف بودند و تاکید کردند که این شرایط باید اصلاح شود تا ما با رغبت بیشتری بتوانیم برای آینده کشور نیروهای تخصصی تربیت کنیم و در این زمینه قول‌های مساعدی دادند و در این جلسه نیز پیگیری کردند تا پیشنهادات ما را در دستور کار قرار دهند. امیدواریم با تلاش آقای قالیباف و دوستان دیگر در مجلس، این دو پیشنهاد محقق شود.

رئیس زاده ادامه داد: همچنین افزایش ۴۰ درصدی حقوق رزیدنت‌ها را نیز دوستان ما در وزارت بهداشت پیگیری کردند که این میزان افزایش، به معنای حقوق ۱۰ تا ۱۵ میلیونی برای رزیدنت است و این میزان اصلا پاسخگوی نیازها نیست، اما اگر نامه ما محقق شود، حقوق ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای دستیاران عزیز پیشنهاد شده است که در سال اول به‌صورت اورژانسی مصوب شود تا بتوانند آسوده خاطر در مراکز دولتی به بیماران خدمات ارائه کنند.

وی ضمن بیان اینکه رزیدنت‌ها در حال حاضر ۷ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافتی دارند، اظهار کرد: رزیدنت‌ها مقیم بیمارستان هستند و بیشترین بار و فشار درمان در بیمارستان‌های آموزشی دولتی بر دوش رزیدنت‌ها است. به دلیل اینکه ورودی‌های ما دربرخی رشته‌ها به شدت کاهش یافته است و حتی در برخی رشته‌ها به یک چهارم رسیده، بار کاری نیز بیشتر شده وعلاوه بر آن، این افراد وظایف آموزشی سنگینی نیز دارند؛ به این معنا که حجم درس‌های زیاد، امتحانات سنگین ارتقای سالانه و... فشاری مضاعف بر فعالیت‌های درمانی است. چنین شرایطی دوره را غیر قابل تحمل می‌کند.

رئیس نظام پزشکی  ادامه داد: زمانی که تعداد پزشکان عمومی ما نصف تعداد فعلی بود، اکثر ظرفیت رشته‌های تخصصی در اطفال، بیهوشی، داخلی و جراحی تکمیل می‌شد اما در حال حاضر که تعداد پزشکان عمومی نزدیک به ۹۸ هزار نفر است، در برخی از رشته‌ها تنها یک چهارم ظرفیت پر می‌شود؛ بنابراین تعداد زیاد پزشک عمومی ضامن تکمیل ظرفیت دوره‌های تخصصی نیست. اگر ما دوره تخصصی و تعرفه‌ها را اصلاح نکنیم، هر چقدر هم که پزشک عمومی‌ افزایش یابد، کسی وارد دوره‌های تخصصی نخواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از نشست تعیین دستمزد کارگران / احتمال موافقت با حقوق ۱۶.۵ میلیونی تقویت شد؟
  • آخرین خبر از نشست تعییت دستمزد کارگران / احتمال موافقت با حقوق ۱۶.۵ میلیونی تقویت شد؟
  • مزد پیشنهادی جامعه کارگری مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتحبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال/ قول مساعد مجلس برای اصلاح شرایط رزیدنت‌ها
  • رقم پیشنهادی حقوق کارگران اعلام شد / ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان!
  • کنایه زیر خاکی به تخمه شکستن یکی از نمایندگان مجلس؛ واکنش پژمان جمشیدی (فیلم)
  • درخواست کاخ سفید از کنگره برای پایان تحقیقات استیضاح بایدن
  • کنایه زیر خاکی به تخمه شکستن یکی از نمایندگان مجلس؛ واکنش پژمان جمشیدی را ببینید