Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@09:24:30 GMT

روضه خانگی در ۴۵۰ منزل ‌یزدی‌ها برگزار شد‌

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۹۱۵

روضه خانگی در ۴۵۰ منزل ‌یزدی‌ها برگزار شد‌

گروه استان‌ها ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: در ایام ماه محرم در بیش از ۴۵۰ منزل مراسم روضه خانگی توسط اوقاف اجرا شده است. - اخبار استانها -

محمدحسین کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی در برگزاری مراسمات عزاداری طرح روضه‌های خانگی را راه‌اندازی نموده‌ایم که با هماهنگی مبلغان این کار در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: افرادی که قصد دارند در جمع خانوادگی خود مراسم روضه‌خوانی داشته باشند، به ادارات اوقاف پیام می‌دهند، در زمان مشخص بدون هیچ هزینه‌ای روحانی ما برای مراسم می‌رود، تاکنون در بیش از 450 منزل در ایام ماه محرم مراسم روضه خانگی را برگزار نموده‌ایم.

وی افزود: تمام هدف ما حفظ سنت روضه‌خوانی است، به این سبک نزدیک به 800 نفر از مبلغین که تماما دوره‌های خطابه را گذرانده‌اند برای این طرح انتخاب کردیم.

ماجرای شفای فرزند "شیخ عباس قمی" با معجزه روضه حضرت "رقیه(س)"+ صوتسیدامیر حسینی در میان روضه یادی از شهید صدرزاده می‌کند + فیلم3000 سبد غذایی و 15000 اقلام بهداشتی اوقاف در استان کرمان توزیع شداوقاف استان بوشهر 2.5 میلیارد تومان بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع کرد + فیلمکاظمی تصریح کرد: مبلغانی که برای روضه‌های خانگی می‌روند یک بسته فرهنگی برای اهل خانه می‌بردند در این بسته یک تندیس یادگاری و کتاب هفت شهر عشق است، پس از آن جهت هم‌افزایی بیشتر از کتاب مسابقه‌ای برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای نیات واقفان با توجه به اینکه در برخی موارد با محدودیت‌های پخت و اطعام عزاداران مواجه بودیم، به جای آن 1500 عدد بسته‌های غذایی حبوبات به ارزش 400 میلیون تومان تهیه شد و در شب تاسوعا و عاشورای حسینی بین نیازمندان توزیع کردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد ادامه داد: پخت آش روز عاشورا با هماهنگی و طبق روال قبل انجام و توزیع شد، امامزادگان هم طبق روال سال‌های قبل برنامه‌ بصیرت عاشورایی خود را انجام دادند، برنامه‌های شاخص عزاداری در دهه اول محرم همچنین مراسم رهروان زینبی در امامزادگان انجام شد.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش بزرگ قرآنیان شهرستان فلارد با عنوان ستاره‌های زمین با حضور دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، کریمیان و همچنین مسئول قرارگاه جلسات خانگی کشور برگزار شد.

در این همایش به تشریح برنامه‌های پیش رو و تبیین حرکت عمومی در جامعه ناظر بر مبحث قرآنی پرداخت شد.

در این همایش که در مرکز شهرستان فلارد در مصلی شهر برگزار شد حدود ۲۰۰ مربی جلسات خانگی قرآن حضور داشتند که برای اولین بار در چنین مراسمی به تبادل تجربیات و پیشنهادات پرداختند.

کد خبر 6063529 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • آیین سنتی سمنوپزان در دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • عقب‌ماندگی اقتصاد با جهش اتفاق می‌افتد
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد
  • جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در قاین برگزار شد