Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش گفت: تحصیل دانش‌آموزان ایرانی بدون مجوز از این وزارتخانه در مدارس سفارتخانه‌ها، غیرقانونی و تخلف است. - اخبار اجتماعی -

غلامرضا کریمی؛ رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: مدارس سفارتخانه‌ها در ایران باید مختص کارگزاران آن کشور باشد نه ایرانی‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایران تابعیت دوگانه را قبول نداریم و پاسپورت فردی که ایرانی است، تابعیت ایرانی‌اش برای ما قابل قبول است؛ هر فردی که در مدارس سفارتخانه‌های دیگر کشورها درس بخواند و از مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش تاییدیه نداشته باشد تحصیل او غیرقانونی است و مدرسه سفارتخانه نیز کار خلاف قانون انجام می‌دهد.

کریمی گفت: مدارک تحصیلی ایرانیانی که در مدارس سفارتخانه‌ها درس می‌خوانند مورد تایید ما قرار نمی‌گیرد؛ مگر اینکه مدرسه سفارتخانه قبلا لیست دانش‌آموزان را به آموزش و پرورش اعلام کرده باشد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: تحصیل ایرانیان در مدارس سفارتخانه‌ها ممنوع است و برای افرادی که به کشورهای دیگر تردد دارند شرایطی را درنظر گرفتیم و باید به مرکز امور بین الملل آموزش و پرورش مراجعه کنند تا مجوز لازم را از شورای عالی‌آموزش و پرورش بگیریم و آنها بتوانند در مدارس سفارتخانه‌ها ثبت‌نام کنند.

وی متذکر شد: هر فرد ایرانی که بدون مجوز در مدارس سفارتخانه‌ها ثبت‌نام شده باشد، تخلف است؛ بررسی دقیق می‌کنیم و با موارد تخلف  برخوردخواهد شد و اقدام سفارتخانه نیز از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.

جدول زمانی آموزش تلویزیونی دانش‌آموزان جمعه 4 مهرحضور دانش‌آموزان در مدارس قم ممنوع است66 نفر از معلمان و دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به کرونا مبتلا شدند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سفارتخانه های ایران وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان سفارتخانه های ایران وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس سفارتخانه ها مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو

معدل نهایی دانش آموزان در نتیجه نهایی کنکور آنها تاثیر بسیاری دارد و یکی از گزینه های پذیرش آنها در دانشگاه محسوب می شود. اما کسانی هستند که از معدل نهایی خود رضایت چندانی ندارند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزان آزمون ترمیم معدل را فراهم کرد تا از نگرانی آنها برای شرکت در کنکور کاسته شود.

به گفته شهروندخبرنگار ما با وجود اینکه ثبت نام از اول اردیبهشت آغاز شده است اما سایت وزارت آموزش و پرورش فعال نشده تا آنها بتوانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.
   
متن پیام شهروندخبرنگار

چند روزی هست که اعلام کردند از اول تا دهم اردیبهشت می توانیم برای ترمیم معدل اقدام کنیم ولی پس از گذشت چهار روز هنوز سایت ترمیم معدل باز نشده و ما نمی‌دانیم از کجا باید پیگیری کنیم خواهش می کنم پیگیری کنید خیلی نگران هستیم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند