Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه لبنانی «الاخبار»،‌ امروز (جمعه)، در ادامه گزارش روز گذشته خود در ارتباط با اینکه واشنگتن، بغداد را به بستن سفارت خود و اعمال تحریم تهدید کرده است،‌ خبر داد که یکی از علل این اقدام، تحمیل شروطی از جمله سازش با تل‌آویو بوده است.

روزنامه الاخبار روز گذشته خبر داده بود که سران سه قوه عراق، روز دوشنبه، نشستی برگزار کرده‌اند که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در آن نشست به افراد حاضر خبر داده است که « مایک پامپئو » وزیر امور خارجه آمریکا، تهدید کرده که سفارت خود را عراق خواهند بست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الاخبار در گزارش امروز خود و در ادامه گزارش روز گذشته نوشت که اشاره «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور آمریکا به «بستن سفارت آمریکا در بغداد و اعمال تحریم‌های سخت علیه کشور عراق» تهدیدی است که «برخی منابع دولتی» عراق در گفت‌‌و‌گو با این روزنامه آن را به دو علت می‌دانند که یکی از آنها مستقیم و دیگری غیرمستقیم است.

در همین ارتباط، شبکه قطری «الجزیره» نیز، امروز (جمعه)، طی گزارشی به نقل از یک منبع در دفتر ریاست جمهوری عراق خبر روزنامه الاخبار منبی بر تهدید آمریکا درباره بستن سفارت را تأیید کرد.

الاخبار در ادامه گزارش به نقل از منابع دولتی یادشده و با اشاره به تهدید آمریکا نوشت که واشنگتن در تلاش است تا اولا مسئولیت آنچه را که ممکن است بغداد بعدها در معرض آن قرار گیرد، بر تهران تحمیل کند و از سوی دیگر، از بغداد برای پیوستن به جمع کشورهای سازش‌کننده با تل‌آویو اخاذی کند؛ مسئله‌ای که دولت، مردم و نیروهای سیاسی لبنان آن را نمی‌پذیرند.

الاخبار در ادامه نوشت که علت مستقیم، تهدید آمریکا را با حملات تقریبا روزانه به سفارت این کشور، امکان دیپلماتیک و کاروان‌های «ائتلاف بین‌الملی» به رهبری واشنگتن مرتبط می‌داند. 

این روزنامه لبنانی در ارتباط با ارتباط غیرمستقیم و علتی که منابع عراقی آن را «حقیقی» توصیف کردند، خبر داد که واشنگتن در تلاش است تا خروج خود از عراق را به یک «معامله تاریخی بزرگ» گره بزند.

الاخبار افزود که افراد ذیربط در بغداد این برداشت را دارند که واشنگتن می‌خواهد برای خروج عراق،‌ تعهدی از بغداد-ولو بدون اعلام در زمان کنونی- در قبال پیشبرد مقتضای طرح «معامله قرن» و طرح‌های عادی‌سازی کشورهای عربی با دشمن اسرائیلی کسب کند.

پیشتر، «مقتدی الصدر» رهبر جریان عراقی «الصدر» در واکنش به شایعاتی در خصوص بازگشایی «سفارت مجازی بغداد در اسرائیل» به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که بازگشایی سفارت این رژیم در سرزمین معصومان به معنای روز پایانی رژیم صهیونیستی خواهد بود‌

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور عراق مایک پامپئو رژیم صهیونیستی عراق کشورهای عربی لبنان رئیس جمهور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آمریکا به کارکنان سفارت خود در اسرائیل

سفارتخانه آمریکا در اسرائیل به کارکنان خود و خانوده‌هایشان هشدار داده است که به خارج ار شهر‌های تل آویو، بیت‌المقدس و بئر شبع سفر نکنند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از بیم پاسخ ایران در هشداری به کارکنان خود و خانواده‌هایشان توصیه کرده است که از کلان شهر تل آویو، قدس اشغالی و بئرشبع خارج نشوند.

در اطلاعیه سفارت آمریکا آمده است: «جهت احتیاط بیشتر سفر شخصی کارکنان سفارت به از کلان‌شهر تل آویو (شامل هرتزلیا، نتانیا و ایون یهودا) اورشلیم و بئرشبع تا اطلاع ثانوی محدود شده است».

طبق این اطلاعیه کارکنان سفارتخانه آمریکا می‌توانند میان این شهر‌ها رفت و آمد کنند.

دیگر خبرها

  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • وبسایت اکسسیوس: هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • هشدار آمریکا به کارکنان سفارت خود در اسرائیل
  • هشدار سفارت آمریکا به کارکنانش در اسرائیل
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • (تصاویر) آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران