Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان از آغاز عملیات حفاظت و مرمت محوطه باستانی سیلک کاشان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال خبر داد.

«مهران سرمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: عملیات حفاظت و مرمت تپه های سیلک کاشان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اسناد خزانه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان افزود: برخی قسمت های تپه دچار فرسودگی و آسیب های فراوانی شده و نیازمند حفاظت با اندود کاه گل و اصلاح آب راه هایی جهت انتقال آب باران بود که این مهم در حال انجام است.

 

سرمدیان افزود: اجرای اندود کاه گل حفاظتی روی تپه ها، اجرای شفته آهک، رنگ آمیزی فنس های دور تپه جنوبی و شمالی، اصلاح راه آب های موجود روی تپه ها، ساخت درب آهنی و استحکام فنس های دور تپه از جمله اقدامات این پروژه مرمتی است.

 

معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان در ادامه بیان داشت: سیلک با قدمت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ سال به عنوان یکی از مهم ترین خاستگاه های تمدن بشری همواره در محافل علمی و باستان شناسی ایران و جهان مورد توجه بوده و هست و استمرار ۵ هزار سال سکونت باعث شده است تا سیلک به عنوان معیاری برای ارزیابی دیگر سایت های باستانی قرار گیرد.

 

سرمدیان افزود: این اثر با ارزش تاریخی شامل دو تپه شمالی و جنوبی و گورستان های الف و ب  در شهریور ماه سال ۱۳۱۰ به شماره ۳۸  در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: محوطه باستانی سیلک کاشان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری آغاز شد و تا یکشنبه ۱۲ فروردین ادامه دارد.

او گفت: نوبت اول آزمون سراسری در اردیبهشت و نوبت دوم در تیر برگزار خواهد شد.

مشروح صحبت های معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در ویدیوی زیر قابل مشاهده است:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • ۱۰ تیم برای اعلام هشدار رانندگیِ با احتیاط در محدوده قلمرو یوزپلنگ مستقر هستند
  • آغاز ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳