Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عابدین رستمی گفت: الگوگیری رزمندگان اسلام از واقعه عاشورا از عوامل قوت دفاع مقدس به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان حجت‌الاسلام عابدین رستمی امام جمعه شهرستان قروه در نشست هم‌اندیشی فرهیختگان این شهرستان که با موضوع نهضت عاشورا و جلوه‌های تجلی آن در دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور قروه برگزار شد، افزود: دفاع مقدس شبیه‌ترین واقعه تاریخ به واقعه عظیم عاشورا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحثی که در حوزه دفاع مقدس مطرح است مسئله تاثیر پذیری دفاع مقدس از نهضت عاشورا است که بسیاری از متفکرین غربی نیز در این ارتباط کتاب هایی را نوشته اند.

 

 

 

وی افزود: بدون استثنا متفکرین غربی یکی از مهمترین عوامل قوت دفاع مقدس را در الگوگیری از قیام حضرت سیدالشهداء (ع) می دانند.

 

 

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: تشکیل شدن جبهه حق و باطل، مسئله دفاع از ارزش‌ها، محاسبه‌ای که شکل گرفت، اندیشه‌هایی که مطرح بود، فراخواندن به دین و دفاع از آرمان‌های اسلام از مهمترین نقاط مشترک دفاع مقدس و نهضت عاشورا بودند.

 

 

 

رستمی الگوگیری رزمندگان اسلام از رزمندگان عاشورا را دیگر شباهت واقعه عاشورا به دفاع مقدس برشمرد و گفت: این موارد توانستند آثار خود را در جمهوری اسلامی به جا بگذارند و هشت سال جنگ تحمیلی را به یک واقعه ماندگار تبدیل کنند.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان قروه امام جمعه دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رجحانی در بازدید از روند تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فازهای تکمیلی را هم افزایش بدهد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نمادهای دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکوهای طراحی شده به نمایش گذاشته شود.

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نمادها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضاهای شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: اولویت ما مفهوم است، باید در طراحی همه اجزای این باغ موزه این مفهوم جاری باشد نه اینکه ما ابنیه‌ای را بسازیم و بعد در آینده بخواهیم به آن رنگ دفاع مقدسی بدهیم.

وی تاکید کرد: مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی، مثلاً می‌توان سوئیت سنگر ایجاد کرد که دانش آموزان و علاقمندان شب را در آن بگذارند، سوئیت‌هایی که در بیرون شبیه سنگرهای دفاع مقدس باشد اما در داخل امکانات لازم را داشته باشد یا می‌توان به جای سالن‌های نمایش معمول از معبر و سنگر و خاکریز برای روایت‌های هنرمندانه از دفاع مقدس استفاده کرد

کد خبر 6086137

دیگر خبرها

  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • مهمترین اقدامات انجام شده پروژه سایت نهضت ملی مسکن اشکذر
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس
  • ولایت‌ مداری و مردمی بودن مهمترین ویژگی ارتش است
  • موج نوی سینمای دفاع مقدس