Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@10:03:38 GMT

پیش بینی مهم درباره کاهش شدید ارزش دلار

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۳۳۷۹

پیش بینی مهم درباره کاهش شدید ارزش دلار

استاد اقتصاد دانشگاه ییل پیش بینی کرد سال آینده با ریزش دلار همراه باشد. به عقیده روچ این احتمال که ارزش دلار کاهش شدیدی پیدا کند دیگر یک اتفاق دور از ذهن نیست.

به گزارش ایسنا، وادار شدن بانک مرکزی آمریکا به تزریق سنگین نقدینگی به بازار‌های مالی برای کاستن از تبعات کرونا باعث شده است تا دلار تحت فشار زیادی در برابر ارز‌های امن قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه استفان روچ- استاد اقتصاد دانشگاه ییل پیش بینی کرد سال آینده با ریزش دلار همراه باشد. به عقیده روچ این احتمال که ارزش دلار کاهش شدیدی پیدا کند دیگر یک اتفاق دور از ذهن نیست.

روچ در گفتگو با سی ان بی سی با اشاره به اینکه داده‌های مربوط به شاخص‌های کلان نظیر پس انداز و حساب جاری چندان دلگرم کننده نیستند، افزود: کسری حساب جاری آمریکا از هر کشور دیگری در جهان بیشتر است و در سه ماهه دوم سال وضع خیلی بدتر شده است. مجموع پس انداز دولت، کسب و کار‌ها و شهروندان به سطوح پایین کم سابقه‌ای است که شاید تنها در طول بحران مالی ۲۰۰۹ مشابه آن را دیده بودیم.

وی که پیشتر نیز در ماه ژوین سال قبل پیش بینی سقوط دلار طی دو سال اینده را کرده بود معتقد است این اتفاق سال آینده خواهد افتاد و اگر روند افزایش کسری و بدهی حساب‌های دولتی ادامه داشته باشد، این ریزش تشدید خواهد شد. به عقیده این اقتصاددان آمریکایی، دلار در برابر حوادث پیش روی خود از ایمنی لازم برخوردار نیست.

روچ که سابقه مدیریت شعبات بانک مورگان استنلی در کشور‌های آسیایی را نیز برعهده داشته است از احتمال ۵۰ درصدی وقوع رکود اقتصادی در آمریکا خبر می‌دهد و می‌افزاید: فصل پاییز احتمالا باعث اوج گیری مجدد شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا خواهد شد. شاید میزان شیوع به حدی بالا باشد که دولت مجبور به اعمال مجدد قرنطینه‌های سراسری شود که در این صورت تمام پیش بینی‌های خوش بینانه از ثبت رشد‌های بالا در سه ماهه سوم و چهارم سال غلط از اب در خواهند آمد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بورس قیمت دلار سهام عدالت کاهش ارزش دلار کرونا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش درآمد سومین بانک بزرگ آمریکا

به گزارش فارس؛ «سیتی‌گروپ» که عنوان سومین بانک بزرگ آمریکا به لحاظ دارایی را در اختیار دارد، درآمد خالص خود را در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۳.۳۷ میلیارد دلار اعلام کرده است.

بر اساس گزارش مالی این بانک، این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴.۶ میلیارد دلار بوده است که افت ۲۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.


مجموع درآمدی این بانک هم که ۲۱.۱ میلیارد دلار بوده، نسبت به پارسال افت ۱.۶ درصدی را ثبت کرده است.


یکی دیگر از ۴ بانک بزرگ آمریکا، «ولز فارگو» نیز از افت درآمد خالص خود در سه ماهه سوم امسال خبر داده است. درآمد خالص این بانک با افت ۷.۶ درصدی به ۴.۶۲ میلیارد دلار رسیده است.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • پیش‌بینی نرخ ارز در ۲۸ فروردین /دلار به فاز استراحت رفت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد
  • کاهش درآمد سومین بانک بزرگ آمریکا
  • سقوط بیت کوین پس از پاسخ ایران به اسرائیل
  • رفتار هیجانی بازار ارز در شرایط کنونی طبیعی است/ تجربه جنگ اوکراین و کاهش ارزش مقطعی روبل و بازگشت به شرایط قبل را نباید فراموش کرد+فیلم
  • سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی
  • سقوط بازار‌های مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی
  • سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی