Web Analytics Made Easy - Statcounter

پالایشگاه استار ترکیه با ظرفیت پالایش ۲۱۰ هزار بشکه در روز در ماه های اوت و سپتامبر هیچ نفتی از روسیه خریداری نکرده و به نفت خام بصره عراق و نفت ژوهان اسوردراپ نروژ روی آورده است - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پالایشگاه استار ترکیه که توسط شرکت سوکار آذربایجان اداره می شود خرید نفت اورال روسیه را در 2020 به شدت پایین آورده و به دنبال حاشیه های سود بالاتری است، به این ترتیب درجات نفت عراق و نروژ را جایگزین نفت روسیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کاهش محبوبیت این درجه از نفت روسیه باعث نگرانی مسکو می‌شود چون در بحبوحه کاهش تولید طبق قرارداد اوپک پلاس، رقبایی از سایر درجات نفتی هم پیدا کرده است.

 قیمت نفت اورال روسیه به بالاترین رقم رسیده و دو دلار در هر بشکه گرانتر از نفت برنت به فروش میرسد. بنابراین، بسیاری از پالایشگاه ها در مورد نقش این نفت به عنوان ماده خام مورد نیازشان تجدید نظر می‌کنند.

 تصمیم پالایشگاه استار ترکیه برای کنارگذاشتن نفت روسیه به دنبال کاهش شدید صادرات نفت دریایی روسیه از بنادر غربی  گرفته شده است.

سرمایه‌گذاری بانک‌های روسی برای افزایش تولید نفت روسیهپیش بینی بهبود تقاضای نفت به 100 میلیون بشکه در روز

این پالایشگاه در حال حاضر نفت خام بصره عراق و نفت ژوهان اسوردراپ نروژ را خریداری می‌کند که هردو از نظر کیفیت شبیه به نفت روسیه هستند. ترکیه به تازگی به نفت سبکتر  سی پی سی قزاقستان هم روی آورده است.

 پالایشگاه استار با ظرفیت پالایش 210 هزار بشکه در روز در ماه های اوت و سپتامبر هیچ نفتی از روسیه خریداری نکرده است.

این پالایشگاه در سال گذشته میلادی 6.1 میلیون تن نفت خام اورال روسیه را خریداری کرده و یکی از اصلی‌ترین واردکنندگان نفت دریایی روسیه در مدیترانه بود.

خرید نفت روسیه در 2020 تا فقط 1.2 میلیون تن کاهش یافت. شرکت سوکار، اپراتور این پالایشگاه اظهار نظری در این مورد نکرده است.

انتهای پیام/141

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اورال روسیه نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

شرایط نابسامان خاورمیانه و نگرانی از گسترش دامنه جنگ، در کنار ادامه جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه، جملگی از تاثیرگذارترین مسائل سیاسی بر روی بازار انرژی محسوب می‌شوند. با این حال، آرامش نسبی روز‌های اخیر نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها را کاهش داده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل داد‌های ضعیف درباره اقتصاد چین، عدم تمایل برای کاهش نرخ بهره از سوی آمریکا و سایر کشور‌های غربی و نیز افزایش ذخایر تجاری نفت آمریکا، بیش از یک درصد کاهش را تجربه کرد. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و یک سنت کاهش، ۸۹ دلار و یک سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای تحویل در ماه مِی با ۸۸ سنت کاهش، به ۸۴ دلار و ۴۸ سنت رسید. 

تحلیلگران بر این باورند که حمله ایران به رژیم اسرائیل باعث نخواهد شد آمریکا تحریم‌های قابل توجهی علیه تهران به عنوان سومین تولید کننده بزرگ نفت در سازمان اوپک وضع کند. 

گزارش جدید سازمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد در هفته منتهی به ۱۲ آوریل، میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه افزایش، به ۴۶۰ میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که پیش‌بینی‌های قبلی حاکی از افزایش یک میلیون و ۴۰۰ داشت که نشان دهنده افزایش بیشتر از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا است. 

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) روز گذشته از ارائه زمانی برای کاهش نرخ بهره خودداری کرد و همین مسئله امید سرمایه گذاران برای کاهش معنادار هزینه‌های استقراض را در سال جاری میلادی از بین برد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • استفاده از جایگزین های نمک خطر مرگ های قلبی را کاهش می دهد
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • محبی از لیست روستوف خط خورد
  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • دلتنگی کاپیتان سابق و تیم ملی والیبال به پایان رسید
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟