Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، روز اول دوره آموزشی- سیاست‌پژوهی مدرسه حکمرانی تمدن در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار شد.

براساس این گرارش در اولین ارائه با عنوان "تمدن اسلامی و جایگاه سیاستگذاری در آن"، مازیارعطاری، مدیرعامل بنیاد توسعه فردا، با طرح سوالاتی و در فرآیندی تعاملی با مخاطبان به تشریح رابطه تمدن و سیاستگذاری پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدا دو مدل نگاه که یکی شامل نگاه از بالا به مسائل و ناظر به ریشه ها و مبانی و نسبت دین با حکمرانی و یکی حل بحرانها و مسائل و اداره جامعه بدون داشتن زمان برای تامل در مباحث مبنایی را مطرح نمودند. در ادامه مبحث هرم تمدنی شامل چهار سطح و لایه : 1 -رفتار، 2-اجتماع، 3- فرهنگ، 4- اندیشه و عقلانیت مطرح و تشریح شد.

در دومین ارائه با عنوان "فرایند وچرخه سیاستگذاری"، دکتر مجید مختاریان پور،عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، پس از تعریف خط مشی و بیان زیربنای نظری خط مشی و بومی بودن علم خط مشی بدون ادعای جهان شمولی، ویژگی های خط مشی اعم از مسأله‌محور بودن، چندرشته ای بودن، هنجاری یا ارزش‌مدار بودن، از لحاظ روش شناختی پیچیده بودن و از لحاظ نظری پیچیده بودن را مطرح کردند.

وی سپس برخی الگوهای خط مشی را بیان و در پایان فرایند خطی مشی شامل سه مرحله تدوین، اجرا و ارزیابی را تشریح کرد.

در ارائه سوم با عنوان "فعالیت اندیشگاهی، نقش آن و تفاوت آن با کار دانشگاهی"، محمد مجید فولادگر، مدیر پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی، با طرح پرسش هایی از مخاطبین که اندیشکده چیست و جایگاه آن کجاست، به موضوع ورود کرده و برای پرداخت به این پرسش ها چهار محور نظام مسائل، جامعه، دانشگاه و حاکمیت مطرح شد.

پس از تشریح نقش و میزان کارآمدی دو نهاد دانشگاه و حاکمیت در حل نظام مسائل و در ارتباط و تعامل با جامعه، اندیشکده ها را حلقه واسط بین جامعه، دانشگاه و حاکمیت بیان کرد که نقش موثری در ادامه مسیر کشور دارند.

پس از بیان اهمیت اندیشکده ها و نقش آنها، به ظرفیتها و فرصت های پیش رو اندیشکده ها و از طرف دیگر آفت ها و آسیب های احتمالی اندیشکده ها پرداخته و آنها را تشریح کرد و در پایان به سوالات مخاطبان پاسخ داده شد.

پایان بخش روز اول از دوره آموزشی سیاست‌پژوهی ارائه ای با عنوان "بررسی تجربه در میدان عمل حوزه سیاستگذاری در شرایط تحریم"،بود که با حضور رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم و فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، برگزارشد.

قاسمی در ابتدا به توضیح و تشریح تجربه حکمرانی و سیاستگذاری خود در دوران تحریم پرداخت و با ذکر نمونه هایی همچون گسترش پمپ های CNG در کشور در زمان تحریم بنزین و گذر از بحران احتمالی، نگاه به داخل کشور را از اهمیت بالایی برخوردار دانست.

وی در ادامه تجارب خود را در قالب خاطرات به مخاطبان انتقال داده و در پایان به پرسش ها پاسخ داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تمدن لانه جاسوسی دوره آموزشی اندیشکده ها خط مشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله‌جویانه و نیز تهدید آفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین‌الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسوولانه رفتار نمایند.

کد خبر 6087544 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند