Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@07:09:38 GMT

لزوم تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۳۵۷۳

لزوم تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی در نشستی با حضور رسولی فاضل، عضو هیأت عالی نظارت و نماینده قوه قضائیه و غضنفری، عضو هیأت عالی نظارت و نماینده دیوان محاسبات کل کشور، بر لزوم ساماندهی وضعیت کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی تأکید کرد.

در جریان برگزاری این نشست که دادستان بندرعباس، مسئولین بنادر و گمرکات و مدیر اموال تملیکی استان هرمزگان نیز حضور داشتند، رییس کل دادگستری استان با اعلام اینکه رسیدگی، تعیین تکلیف و ساماندهی به وضعیت کالاهای قاچاق کشف شده، مصداق بارز دفاع از حقوق عامه است افزود: فراهم شدن زیر ساخت های مناسب برای حفظ و نگهداری کالاهای موجود در انبارها، ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این راستا، بروزرسانی امکانات باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: انبارهای مجهز و ماشین آلات مناسب می بایست در سرتاسر استان در نظر گرفته شود تا دستگاه های کاشف با سهولت بیشتری به کار خود ادامه دهند و دغدغه ای برای حمل و بارگیری کشفیات قاچاق نداشته باشند.

صالحی تشکیل مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز همزمان با سفر پر خیر و برکت ریاست معزز قوه قضاییه به استان هرمزگان را نشان از جدیت و عزم راسخ دستگاه قضایی در مقابله با قاچاق کالا و ارز بر شمرد و تصریح کرد: دادستان های سراسر استان با بازدید های هفتگی از گمرکات، بنادر و انبارهای اموال تملیکی بر نحوه نگهداری اجناس کشف و ضبط شده، نظارت مستمر دارند.

وی اقدامات صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف اموال تملیکی طی یکسال اخیر را بسیار قابل قبول ارزیابی کرد و ابراز داشت: آمار ورودی و خروجی کالاها نشان می دهد با تلاش های انجام شده، بخش قابل توجهی از کالاها در یکسال گذشته تعیین و تکلیف شده اند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان تشکیل جلسات مستمر با حضور مسئولین محیط زیست، اداره استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی را در راستای سرعت بخشیدن به تعیین و تکلیف اموال تملیکی موجود در انبارها خصوصاً کالاهای سریع الفساد ضروری برشمرد و اظهار داشت: لازم است با تحویل به موقع کالا و صدور حکم قضایی به گونه ای اقدام گردد که از معدوم شدن اجناسی که مورد نیاز کشور است جلوگیری شود.

کد خبر 5032388

منبع: مهر

کلیدواژه: علی صالحی دادگستری هرمزگان سازمان اموال تملیکی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان اردبیل اراک استان هرمزگان اموال تملیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره سربازی از شهریور ماه کوتاه می‌ شود

به گزارش پارس نیوز ، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به موافقت شورای نگهبان با مصوبه کاهش دوره سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در ماده 102 برنامه 5ساله هفتم که به تأیید شورای نگهبان رسید، ستادکل نیروهای مسلح در طول اجرای برنامه هفتم توسعه، نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین 14 ماه  (با احتساب مدت آموزشی و  نیز از طریق جایگزینی با سایر عضویت‌ها) و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند.

وی به کاهش مدت سربازی به 14 ماه طبق این قانون خبر داد و گفت:  مدت خدمت سربازی حداکثر 14 ماه است که بسته به چهار نوع منطقه آب‌وهوایی متغیر است و در شرایط بد آب‌وهوایی در مناطق مرزی مدت خدمت سربازی به 9 ماه با آموزشی کاهش یافته است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه طرح مذکور باید حداکثر تا شهریور ماه اجرایی شود، گفت: آیین‌نامه‌های  اجرایی این طرح  باید تدوین شود تا در نیمه اول سال جاری (1403) اجرایی شود.

ابوترابی در توضیح بخش دیگری از این قانون، گفت: این مصوبه به تعیین تکلیف مشمولان غایب توسط ستادکل نیروهای مسلح و نیز دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی، تأکید کرده است؛ همچنین طبق این مصوبه مشمولان بالای 35 سالِ دارای 2 فرزند یا بیشتر، از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی
  • طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۷۰ درصد تعیین تکلیف می شوند
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • نامه رئیس سازمان محیط‌زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • کشف لوازم یدکی قاچاق در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی
  • دوره سربازی از شهریور ماه کوتاه می‌ شود
  • زمان اجرایی شدن قانون کاهش مدت سربازی
  • بیش از ۶ میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان صادر شد
  • فروش اموال تملیکی در خراسان رضوی ۴۹۰ درصد رشد کرد