Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی صابری سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار ایران در جمهوری تاجیکستان با محمد طائر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان روابط ۲ کشور و راه‌های گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های گوناگون روابط دو جانبه به ویژه پارلمانی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با اشاره به اشتراکات ۲ کشور و سابقه روابط دوستانه ایران و تاجیکستان، گفت: ایران از نخستین کشور‌هایی بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در تاجیکستان افتتاح کرد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش روابط بین پارلمانی در گسترش مناسبات میان دولت‌ها و ملت‌ها، تأسیس گروه دوستی و همکاری بین پارلمانی مجلس شورای اسلامی ایران و مجلس تاجیکستان را گامی مهم در مسیر تقویت این همکاری‌ها دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره به تحولات مثبت در روابط دو کشور در سال گذشته، خواستار استمرار و تقویت تلاش‌ها در جهت گسترش هر چه بیشتر روابط میان دو ملت هم زبان و هم فرهنگ ایران و تاجیکستان در راستای اراده مقامات عالیه دو کشور شد.

صابری در این ملاقات ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان را بالاتر از سطح کنونی دانست و ضرورت همکاری مضاعف برای جبران آسیب‌های اقتصادی در دوران پسا کرونا را مورد تأکید قرار داد.

سفیر ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس دو کشور و نقش آن‌ها در ارتقای سطح مناسبات دو جانبه، بر آمادگی ایران در همکاری با تاجیکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه روابط ایران و تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن