Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@22:10:10 GMT

برگزاری یادواره ۴۵ شهید شهر رویان+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۳۶۷۳

برگزاری یادواره ۴۵ شهید شهر رویان+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، یادواره ۴۵ شهید شهر رویان صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسؤولان در جوار گلزار شهدای این شهر و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس معصومی، امام جمعه رویان در این مراسم در باب مقام شهدا و پیغام فتح آنها در سال‌های جنگ مطلبی بیان و بر تداوم راه شهدا تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امروز نیاز کشور، توجه به فرهنگ دفاع مقدس بوده و فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی، وحدت و همدلی و روحیه انقلابی و جهادی برای خدمت به مردم باید تقویت شود.

روایتگری شهدا، شعرخوانی و مرثیه‌سرایی از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بود که به همت پایگاه‌های بسیج ثارالله (ع) و حضرت مریم (س) حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف رویان به یاد ۴۵ شهید این شهر ازجمله شهیدان حسن عامری، حسن عرب‌عامری، علیرضا عامری، قدرت الله عامری، احمد عامری، علی ابوذری و مهدی بداقی برگزار شد.

همچنین در گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسؤولان شهر رویان و بخش مرکزی از خانواده شهید والامقام حسن صانعی تجلیل شد.

در این دیدار که بخشدار مرکزی، امام جمعه شهر رویان، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف و شهردار و شورای اسلامی شهر و کلانتری رویان حضور داشتند، از مقام شامخ شهید و صبر و ایستادگی خانواده وی تجلیل و قدردانی شد.

شهید حسن صانعی متولد سال ۱۳۴۶ شهر رویان بود که در اسفندماه سال ۱۳۶۵ در شلمچه نهر عنبر در حالی که سرباز لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) بود، شربت شهادت را نوشید و در گلزار شهدای شهر رویان آرام گرفت.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دفاع مقدس رویان خانواده روایتگری شهدا شعرخوانی مرثیه سرایی حسن عامری روایتگری شهدا شعرخوانی مرثیه سرایی حسن عامری شهر رویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات

 به گزارش جام جم آنلاین،اولین یادواره ۸ شهید هنرمند بوانات و بزرگداشت شهید شاخص هنرمند استان فارس، شهید ملک مکان با حضور آیت الله دانا نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آباده و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

ابعاد مختلف شخصیت هنری و جهادی شهیدعباس ملک مکان شهید شاخص هنرمند استان فارس، در قالب اجرای تئاتر، مستند و روایتگری توسط دوست و همرزم شهید، معرفی شد.

شهید غلامعباس ملک مکان دوست و همکار شهید سید مرتضی آوینی در تهیه و تولید فیلم خان گزیده‌ها بود که ظلم و ستم خوانین نسبت به روستاییان و عشایر فارس به خصوص حوزه آباده، بوانات و فیروزآباد را در سال ۱۳۵۹ به تصویر کشیده بودند.

 رونمایی از تمثال شهید ملک مکان و تجلیل از خانواده این شهید از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در ادامه این یادواره شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار شهید ملک مکان در روستای قنات ملک، به این شهید ادای احترام کردند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار هنرمندان رشته صنایع دستی و هنر‌های تجسمی، بسیج هنرمندان شهرستان بوانات برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات