Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با حل مسائل بسیاری در حوزه پژوهشی، تکنولوژی و طراحی، نیاز ما را رفع کند، گفت: تجهیزات کارگاهی دانشگاه برای رفع نیاز حوزه صنعت به‌روزرسانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سیرجان، محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه از کارگاه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان بازدید کردند و در دیداری صمیمانه با هیئت رئیسه و مدیران این واحد دانشگاهی به گفتگو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این نشست به‌منظور توسعه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و استفاده از ظرفیت و استعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی، تفاهم‌نامه‌ای بین این دانشگاه و شرکت فولاد تنبور سیرجان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

محمد حاتمی مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان در این نشست به اهمیت و تأثیر ارتباط صنعت و دانشگاه تأکید کرد و گفت: در ارتباطی که صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی برقرار کرده‌اند، تعامل خوبی شکل گرفته و در این راستا چهار کارگروه تخصصی-پژوهشی متالوژی، مکانیک، برق و شیمی با حضور متخصصان شرکت در بخش صنعت و استادان و کارشناسان دانشگاه تشکیل شد. 

مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان اظهار کرد: رسالتی که تعریف شده درباره مسئله‌یابی، بیان و تعریف مسئله و مشکلات و ابلاغ آنها برای اجرا در کارگاه‌های صنعتی شرکت و دانشگاه بود. یک تفاهم‌نامه هم همراه با تشکیل کارگروه‌ها امضا شد. تلاش بسیاری شد؛ اما هنوز تا ایده‌آل‌هایی که در مذاکرات اولیه و تفاهم‌نامه تعریف کرده بودیم، فاصله داریم.

وجود 700 شخصیت متخصص در صنعت و دانشگاه

وی افزود: در عزم و اراده جامعه حاضر با حضور مدیران ارشد و صنعت که پشتیبان فعالیت‌های مشترک صنعت و دانشگاه هستند، هیچ تردیدی نیست. در سیرجان ادعا می‌کنیم نزدیک به ۷۰۰ شخصیت متخصص در رشته‌های مختلف در صنعت و دانشگاه داریم؛ اما آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم. 

حاتمی، شرکت فولاد تنبور را یکی از شرکت‌های مهم در تولید قطعه خواند و گفت: فولاد تنبور به‌عنوان یک مرکز تولید قطعات فولاد نسوز با ظرفیت هزار و 500 تن در سال و مرکز تولید گلوله‌های آسیا به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال امروز به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند بخش مهمی از قطعات مس سرچشمه و گل‌گهر را بسازد و حتی در زمینه صادرات هم تعدادی تولید قطعه داشته باشد و اکنون آمادگی داریم با دانشگاه هم در قالب تفاهم‌نامه‌ای که قبلاً انجام شده و هم در قالب قراردادی که امروز انجام می‌شود، همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان افزود: مایل هستیم با دانشگاه کار مشترک انجام داده و در منافع آن شریک باشیم؛ چراکه هم ساز و کار دانشگاه این اجازه را می‌دهد و هم ما آمادگی کامل داریم. 

حاتمی به کمبود تجهیزات دانشگاه در این زمینه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان به‌رغم همت بلندی که مسئولان آن دارند، کفاف تقاضای ما را نمی‌دهد و هنوز حجم وسیعی از کارهای ماشین‌کاری خود را به خارج از سیرجان سفارش می‌دهیم.

این مدیر صنعتی خاطرنشان کرد: اگر این تجهیزات در واحد سیرجان تأمین شود، می‌توانیم بخش مهمی از ارجاعات خود به خارج از شهرستان را به سیرجان بیاوریم و با استفاده از توان متخصصان بومی این قطعه‌سازی را به‌صورت بومی و داخلی درآوریم تا ارزش افزوده آن هم در همین شهر رسوب کند.

وی از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی ابراز خرسندی کرد و افزود: پشتوانه‌ای قوی از طریق شرکت‌های صنعتی و معدنی منطقه گل‌گهر داریم که همگی نیاز به قطعه و خدمات دارند و درخواست داریم که این تولید قطعات در سیرجان به یک عزم عمومی تبدیل شود و مدیران ارشد ما را یاری کنند. 

حاتمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با حل مسائل بسیاری در حوزه پژوهشی، تکنولوژی و طراحی، نیاز ما را رفع کند، گفت: باید تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع نیاز حوزه صنعت به‌روزرسانی شود. در حوزه مهندسی معکوس هم پذیرای ایده‌های شما هستیم و امیدواریم این طرح و همکاری به‌صورت پایدار و بلندمدت شکل بگیرد تا بتوانیم با صنعت دنیا با استفاده از ظرفیت نیروهای بااستعداد، باانگیزه و جوان در دنیا رقابت کنیم.

در ادامه این دیدار همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان مشکلات خود را با معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرده و فداکار قول مساعد در حوزه رفع مشکلات موجود و ارائه تسهیلات را داد.

در پایان برنامه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و شرکت فولاد تنبور سیرجان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

انتهای پیام/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان حوزه صنعت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان دانشگاه آزاد اسلامی صنعت و دانشگاه تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ می‌تواند به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت محاسبه شود.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با ذکر تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اجرای دانشگاه‌ها گفت: تا امروز دانشگا‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۱ هزار و ۲۱۲ طرح جاری با صنعت دارند که این طرح‌ها جدای از طرح‌های درون دانشگاهی است و ارزش این قرارداد‌ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

صالحی با اشاره به قانون جهش تولید و نقش آن در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی تصریح کرد: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت‌ محاسبه می‌شود.

وی از تدوین آیین‌نامه ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و افزود: اگر شرکتی با دانشگاه قرارداد ببندد از بودجه خود هزینه نمی‌کند بلکه از مالیات آن کسر می‌شود که ظرفیت بسیار بزرگی است. این قانون قبلا مصوب شده، ولی آیین نامه اجرایی آن سال ۱۴۰۲ با همت معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مشارکت وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزرات صمت تدوین و مصوب شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ویژه ماده ۱۳ و ماده ۱۱ این قانون می‌تواند جهشی را در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح کلان ملی و منطقه‌ای داشته باشد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • از احساس احیای زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد خاش تا حمایت از فعالیت دانش‌بنیان