Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از المیادین، هنیه افزود: گفت‌وگوی ملی میان فلسطینی‌ها برای حماس اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: نشست ویژه‌ای تشکیل خواهد شد تا توافقاتی که میان فتح و حماس انجام شده بررسی تا روند گفت‌وگو میان گروه‌های فلسطینی تکمیل شود.

هنیه خاطرنشان کرد: این گفت‌وگوها نشان از اراده و رویکرد واحد ما و احساس خطر مشترکی است که آرمان ملت فلسطین را تهدید می‌کند

رییس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: دستیابی به تفاهم با برادرانمان در جنبش فتح برای فراهم کردن بستر گفت‌وگوهای فراگیر خواهد بود چرا که این مذاکرات چارچوبی جامع برای نتایج و دستاوردهای مورد نظر به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه گفت: توافق مثبتی که در ترکیه صورت گرفت برپایه گفت وگوهای کلیدی در توافقنامه قاهره و بویژه توافقنامه سال ۲۰۱۱ است.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش آزادیبخش ملی(فتح) آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی، بر سر برگزاری انتخابات مجلس و ریاست حکومت خودگردان فلسطین به توافق رسیده بودند اما به دلایلی این توافق به درستی عملی نشد.‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

در همین ارتباط، منابع خبری روز جمعه اعلام کردند که دیدارآینده رهبران گروه‌های فلسطینی با هدف دستیابی به آشتی ملی، کاهش اختلافات میان این گروه‌ها و مقابله با چالش‌ها در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

منیر غنام سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در قطر نیز به القدس العربی گفت که یک هیأت از رهبران جنبش فتح به دوحه سفر کرد تا در راستای رسیدن به توافق نهایی، با رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار کند.

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماست نیز به این روزنامه گفت که اکتبر (مهرماه) دیداری برای بحث در مورد موضوع انتخابات برگزار خواهد شد.

نمایندگانی از گروه‌های فلسطینی فتح و حماس از روز سه شنبه در استانبول ترکیه گفت‌وگوهایی را در راستای تسریع در روند آشتی و مصالحه آغاز کردند.

فتح و حماس اعلام کردند که در نشست‌های ترکیه بر پایان دادن به دو دستگی و اختلافات داخلی، برگزاری انتخابات و تدوین برنامه‌ای ملی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو تاکید شد.

برچسب‌ها تشکیلات خودگردان فلسطین دوحه استانبول رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین دوحه استانبول رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین دوحه استانبول رژیم صهیونیستی اخبار کنکور فتح و حماس گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه

به گزارش قدس آنلاین، دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که در طول ۲۰۰ روز از نسل‌کشی مردم غزه،۳۰ کودک فلسطینی به دلیل گرسنگی در این منطقه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در ۳ مورد جنایت جدید، ۳۲ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۵۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد
  • رهبران حماس قطر را ترک می کنند یا نه؟
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است