Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه از دوستان راهبردی ایران است، موشک های ما حرف اول را در منطقه می زند، تمدید معافیت ۶۰ روزه عراق از تحریم‌ها برای واردات انرژی از ایران، عربستان سعودی منبع بی‌ثباتی در منطقه برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، روسیه از دوستان راهبردی ایران است، موشک های ما حرف اول را در منطقه می زند،  تمدید معافیت ۶۰ روزه عراق از تحریم‌ها برای واردات انرژی از ایران، عربستان سعودی منبع بی‌ثباتی در منطقه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۴ مهرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه از دوستان راهبردی ایران است

محمد جواد ظریف در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با نتایج سفر خود به روسیه و دیدارش با همتای روسی خود تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی و روابط دوجانبه این نیاز وجود دارد که گفتگوهای مستمری با دوستان خود از جمله روسیه داشته باشیم و  این سفر نیز فرصتی را فراهم کرد تا با مقامات روسیه گفتگوها و هماهنگی هایی را داشته باشیم از جمله در مورد مسائل افغانستان و برجام.

 

این دیپلمات عالی رتبه کشور با اشاره به مواضع مسکو در شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل در مورد فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ایران و برجام گفت: هماهنگی نزدیکی بین دو کشور در این زمینه وجود داشت که منجر به نتایج موفقیت‌آمیزی شد.


وی با بیان اینکه سفر مورد اشاره سومین سفر او به روسیه در ایام شروع به ویروس کرونا است، خاطر نشان کرد: این سفر برای هماهنگی و نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور در مورد مسائل مختلف صورت گرفته است، روسیه از دوستان راهبردی ایران است و انجام این نوع از گفتگو ها امری مهم و مورد نیاز دو کشور است.

 

تاکید سفیر ایران و رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان بر گسترش روابط دوجانبه

«محمد تقی صابری» سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار ایران در جمهوری تاجیکستان با «محمد طائر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان روابط دو کشور و راه های گسترش همکاری ها در زمینه های گوناگون روابط دوجانبه، بویژه پارلمانی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.


در این دیدار رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با اشاره به اشتراکات ایران و تاجیکستان و سابقه روابط دوستانه دو کشور، اظهار داشت که ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در تاجیکستان افتتاح کرد. 


او همچنین با تاکید بر اهمیت نقش روابط بین پارلمانی در گسترش مناسبات میان دولتها و ملتها، تأسیس گروه دوستی و همکاری بین پارلمانی مجلس شورای اسلامی کشورمان و مجلس تاجیکستان را گامی مهم در مسیر تقویت این همکاری ها دانست. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره به تحولات مثبت در روابط دو کشور طی سال گذشته، خواستار استمرار و تقویت تلاش ها در جهت گسترش هر چه بیشتر روابط میان دو ملت هم زبان و هم فرهنگ ایران و تاجیکستان در راستای اراده مقامات عالیه دو کشور شد. 

محمدتقی صابری در این ملاقات ظرفیت‌های همکاری در حوزه های مختلف بویژه حوزه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان را بالاتر از سطح کنونی دانست و ضرورت همکاری مضاعف برای جبران آسیب های اقتصادی در دوران پسا کرونا را مورد تأکید قرار داد.

 

موشک های ما حرف اول را در منطقه می زند/ تولید مهمات به دست جوانان کشور از دستاوردهای دفاع مقدس است

امیر محمد محمودی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در نمایشگاه دفاع مقدس در مورد چهل سالگی دفاع مقدس گفت: ویژگی های چهلمین  سالگرد دفاع مقدس را رهبر انقلاب در دیدار با  یک میلیون پیشکوست به صورت مشروح بیان کردند.

 

معاون اجرایی ارتش افزود: امروز در جامعه هر چه داریم از دفاع مقدس است و امام ره فرموند که جنگ دانشگاه است و  جوانان ما همه وارد این دانشگاه شدند و از آن فارغ التحصیل شدند.

 

امیر محمودی تصریح کرد: ویژگی های قناعت، از خودگذشتگی ، فداکاری، اقتصاد مقاومتی ، مقابله با تحریم ها و فشارها  همه با خلاقیت و نبوغ  در دفاع مقدس رشد کرد و توانستیم جنگ را هدایت کنیم و بعد از هشت سال به پیروزی برسانیم.


معاون اجرایی ارتش گفت:  دفاع مقدس شاخص های زیادی دارد که شهدایی همچون، سردار سلیمانی ها ، سردار صیاد شیرازی ها همه از دل دفاع مقدس رشد کردند و الگوی جوانان ما هستند.

 

امیر محمودی اظهار کرد: از شاخص های مهم دیگر دفاع مقدس خودباوری ها ، ایستادگی  در برابر زیاده خواهی دشمن است که رزمندگان توانستند ‌ محکم  در برابر دشمن بایستند  و نه بگویند.

 

تجربیات دفاع مقدس محالات امروز را ممکن می کند/ ما به« قوی هستیم»، رسیدیم

امیر محمدرضا فولادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در نمایشگاه دفاع مقدس در مورد چهل سالگی دفاع مقدس گفت: در فرهنگ ما عدد چهل  نشانه پختگی عنوان می شود ، چهل نشانه بلوغ ، کمال و تحقق تمام شدنی ها است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش افزود : ما در تمام این چهل سال مشغول دفاع بودیم و دفاع مقدس فقط شامل هشت سال نیست و در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی ، حقوقی و اقتصادی این دفاع ادامه داشته است.


امیر فولادی ادامه داد: تعریفی که امام  ره در ابتدا از دفاع داشتند یک دفاع همه جانبه و استراتژیک در تمام حوزه های سیاسی، نظامی ، فرهنگی ، خودکفایی ، خوداتکایی ، جهاد اکبر که تمامی این حوزه ها را در بر می گیرد.

وی گفت: ما در دفاع مقدس به دنبال اثبات شعار ما می توانیم بودیم اما اکنون ما به قوی هستیم رسیدیم و به بخش عظیمی از اهداف که در انقلاب مطرح شد رسیده ایم اما باید به تمدن نوین اسلامی برسیم که هدفی بود که امام ره ترسیم کردند و هنوز با آن فاصله داریم.

امیر فولادی خاطر نشان کرد: با تجربیاتی که از دفاع مقدس بدست آوردیم بسیاری از نشدنی ها و محالات را شدنی و ممکن کردیم اگر همین راه ادامه دهیم بسیاری از اهدافی را که اکنون غیرممکن به نظر می رسد می توانیم دست یافتنی کنیم.

 

آمریکا معافیت ۶۰ روزه عراق از تحریم‌ها برای واردات انرژی از ایران را تمدید کرد

یک مقام وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تمدید معافیت‌های ۶۰ روزه برای عراق گفت: این معافیت‌ها اطمینان می‌دهد که عراق نیازمندی‌های کوتاه مدت انرژی خود تامین کرده در حالی که گام‌هایی در خصوص کاهش وابستگی‌ش به واردات انرژی از ایران اتخاذ می‌کند.


وی ادامه داد: ما باور داریم که برای دولت عراق امکان‌پذیر است که در طی ۶۰ روز، اقداماتی معنی‌دار برای تقویت خودکفایی انرژی انجام دهد.

 

عربستان سعودی منبع بی‌ثباتی در منطقه است

در پی ایراد برخی اتهامات ضد ایرانی شاه سعودی در سخنرانی روز چهارشنبه وی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، مجید تخت روانچی این اتهامات را بی‌پایه و اساس خواند و آنها را قاطعانه رد کرد.

وی افزود: عربستان با درماندگی تمام تلاش می کند تا با اتهام زدن به دیگران، اذهان را از سابقه تاریک و طولانی خود در حمایت گسترده از تروریسم، اشاعه اعتقادات افراطی، پراکندن تخم نفاق و کینه، اقدامات بی ثبات ساز در منطقه و جنایات خود در تجاوز 6 سال گذشته خویش به یمن منحرف سازد.

تخت‌روانچی ادامه داد: این کاملا ثابت شده که عربستان به عنوان منبع بی‌ثباتی در منطقه، اصلی‌ترین حامی مالی صدام، دیکتاتور عراق، در تجاوز هشت ساله به ایران بود که طی آن جنایات بی شماری را مرتکب شد که یکی از آنها استفاده از سلاح شیمیائی علیه شهرها و شهروندان ایرانی و عراقی بود.

وی اضافه کرد همچنین امروزه دیگر کاملا آشکار شده است که ایدئولوژی وهابی عربستان الهام بخش اصلی خطرناکترین گروه‌های ترویستی نظیر داعش و القاعده بوده است و این کشور نیز با دلارهای نفتی خود اصلی ترین حامی مالی این گروه‌ها به شمار می‌رود.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد یک نمونه بارز دیگر از اقدامات بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ای عربستان، کشتار و بیرحمی 6 سال اخیر آن در تجاوز به یمن است که نتیجه‌ای جز کشتار زنان و کودکان و تخریب خانه‌ها، مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها و حتی هدف قرار دادن مراسم‌های عزا و عروسی در پی نداشته است.

تخت روانچی تاکید کرد این جنایات در مورد کودکان یمنی به اندازه‌ای بیرحمانه بوده که سازمان ملل، عربستان را در صدر فهرست کودک‌کش‌های دنیا قرار داد؛ اگرچه بعدها به دلایل کاملا مشخص غیرحرفه‌ای، نام این کشور از آن فهرست حذف شد.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار عربستان سعودی منبع بی ثباتی در منطقه روسیه از دوستان راهبردی ایران واردات انرژی از ایران دفاع مقدس روابط دو تحریم ها ۶۰ روزه حوزه ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با درود به روح تابناک همه گلگون کفنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و آرزوی توفیق روز افزون آن نیروی الهی، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

پیام تاریخی و به موقع معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ حیات دوباره ای بر کالبد ارتش انقلابی دمید و با حمایت قاطعانه خویش مشت محکمی بر دهان مزدوران داخلی و بدخواهان ایران عزیز کوبید. این درایت و دوراندیشی حکیمانه بنیان گذار جمهوری اسلامی، زمینه ساز نقش مهم ارتش در دوران ۸ سال دفاع مقدس شد و غیور مردان ارتش با شجاعت و ایثارگری مثال‌زدنی خود، نقشی کلیدی در دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور ایفا کردند.

به فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) در دفاع مقدس، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار شد. ارتش در بخش‌های مختلف، با عناصر گوناگون خود توانست کارهای درخشان و بزرگی را انجام بدهد. اکنون که بیش از ۴ دهه از حیات طیبه انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، ارتش قهرمان با تحولات و پیشرفت‌های اعجاب انگیز در عرصه‌های گوناگون و حوزه‌های مختلف نشان داد که نیرویی انقلابی و ولایتمدار و مقتدر در جهت پیشبرد آرمان‌های این نظام مقدس است.

امروز اقتدار، آمادگی و توانمندی بی نظیر ارتش جمهوری اسلامی خود به قدرتی بازدارنده تبدیل و غیورمردان ارتش دوشادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در کنار سایر قوای نظامی و انتظامی کشور در جهت تحکیم اقتدار و امنیت این مرز و بوم جان بر کف و گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا، حاضرند تا همچون شیرانی غران در برابر هر تهدیدی از سوی دشمنان این مرز و بوم به میدان آمده و از ارزش‌های این نظام مقدس در هر گوشه‌ای از پهنه‌ی گیتی حراست و صیانت کنند.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با درود به روح تابناک همه گلگون کفنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، توفیق روز افزون آن نیروی الهی را در راستای تحقق حداکثری اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تا ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

کد خبر 6079486 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل
  • استقرار یگان‌های بسیار قوی با تجهیزات پیشرفته در مرزهای شمال شرق کشور
  • طارمی در راه انتقال به اینتر عربستان!