Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ طرح جانمایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان گلستان سال ۸۵ ارایه شد و از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع بکار کرد.

ساخت طرح فرهنگی حوزه دفاع مقدس گلستان در تپه نور الشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام واقع در ناهار خوران شهر گرگان با مساحت یک هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که از محل اعتبارات ملی تامین هزینه می شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ذیربط دوباره از سر گرفته شد.

آخرین تزریق اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۹۷ از محل سفر رییس جمهوری به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان در خصوص آخرین وضعیت ساخت باغ موزه دفاع مقدس می گوید: عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۸ با تزریق بخشی از اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری به استان شتاب خوبی گرفت.

سرهنگ پاسدار محمدرضا کاظمی اظهار داشت: تداوم اجرای این طرح با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه تاکنون از محل منابع ملی ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای باغ موزه دفاع مقدس گلستان جذب و هزینه شد، اضافه کرد: افزایش قیمت کالا و خدمات ‌باعث شده تکمیل و بهره برداری از طرح نیازمند اعتبار بیشتری باشد.

به گزارش ایرنا ۳۳ هزار رزمنده از استان گلستان در دفاع مقدس مردم کشورمان مشارکت داشتند و این استان حدود چهار هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

همچنین افزون بر ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده از استان گلستان در هشت سال دفاع مقدس مردم کشومان مقابل متجاوزان شرکت داشتند. 

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس گرگان گلستان پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس گرگان گلستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس گرگان گلستان اخبار کنکور باغ موزه دفاع مقدس گلستان ساخت باغ موزه دفاع مقدس میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است