Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب در پیامی درگذشت سیدامیربدخشان و همایون مطیعی، از پیشکسوتان صنعت نفت را تسلیت گفت.
به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب، متن پیام احمد محمدی برای درگذشت سیدامیربدخشان و همایون مطیعی به شرح زیر است:
اوست پایدار!‏
از شمار دوچشم، یک تن کم/ وز شمار خرد هزاران بیش
«در آستانه پاییز 1399 خانواده‌ صنعت نفت ایران و جامعه دانشگاهی کشور دو تن از چهره‌های نامدار خویش را از دست داد و جای خالی ‏دو صنعت‌مرد سترگ در حوزه‌های فنی و تخصصی را به سوگ نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر سیدامیر بدخشان و دکتر همایون مطیعی از دانشمندان برخاسته از مکتب جنوب به فاصله‌ای اندک از دنیای فانی رخت بر بسته و به ‏دیار باقی و جوار رحمت پروردگار پیوستند.‏
بی‌گمان وصف خدمات و تلاش‌های علمی و فنی این دوتن که در تثبیت جایگاه علمی کشور ما و سرآمدی صنعت نفت، هم در میان تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم در جامعه علمی جهانی سهم و نقشی بی‌بدیل داشته‌اند، مایه افتخار هر ایرانی علاقه‌مند به صنعت ‏ملی نفت است.‏
استادگرانمایه دکتر سیدامیر بدخشان پیشکسوت نفت، با عمری و آثاری درخشان در حوزه‌های مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی ‏مخازن و تربیت صدها استاد مبرز، تالیف ده‌ها کتاب و صدها مقاله، در معرفی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید دانش و متاثر از ‏آن عضویت کشورمان در انجمن بین‌المللی نفت اهمیتی بسزا داشته است. از طرفی تلاش‌های ایشان در تأسیس پژوهشگاه صنعت نفت، ‏خدمات ایشان در دوره عضویت در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، تدریس و تحقیق در برترین مراکز پژوهشی و دانشکده‌های فنی ایران و ‏جهان و تلاش برای سامان بخشیدن به مبحث قیمت‌گذاری در اوپک، ایشان را به چهره‌ای بین‌المللی و یکی از مفاخر دانش آموخته ‏دانشگاه صنعت نفت بدل کرده است.‏
زنده یاد دکتر همایون مطیعی نیز به عنوان یکی از چهره‌های علمی برخاسته از مناطق نفتخیزجنوب، هم در دوره‌ی تصدی مسئولیت ‏زمین‌شناسی این شرکت، و هم در عرصه فعالیت‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، منشاء آثاری کم‌نظیر بوده است که نام او را به عنوان پدر زمین ‏شناسی زاگرس ماندگار ساخته است. تالیف کتابهای چینه‌شناسی زاگرس، زمین‌شناسی نفت زاگرس، زمین‌شناسی درون‌چاهی و به دنبال ‏آن دریافت جایزه جهانی کتاب سال از جمله نقاط عطف زندگی پربار این دانشمند حوزه نفت است.‏
اینجانب کوچ ابدی این دو فقید سعید را به خانواده بزرگ صنعت نفت، جامعه دانشگاهی کشور و تمامی شاگردان و تربیت یافتگان مکتب آنان ‏تسلیت گفته برای خانواده داغدار و همه بازماندگان صبر و سلامت و عزت مسئلت دارم.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مناطق نفت صنعت نفت شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت

به گزارش صدای ایران، نادر کاشانی پیشکسوت و کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران، پس از چندین روز بستری شدن در بیمارستان، امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دار فانی را وداع گفت.

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ هم در ترکیب تیم ملی حضور داشت و سال ۱۳۵۷ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

صدای ایران این ضایعه را به خانواده کاشانی و جامعه بسکتبال تسلیت می‌گوید.

دیگر خبرها

  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • پیشکسوت بسکتبال ایران درگذشت
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی