Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-19@06:20:39 GMT

آیت‌الله اصطهباناتی درگذشت

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۴۰۰۷

آیت‌الله اصطهباناتی درگذشت

آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن اصطهباناتی ساعاتی پیش در تهران درگذشت. وی تحصیلات حوزوی خود را در نجف اشرف آغاز کرد و از محضر آیات سبزواری، بجنوردی و مظفر بهره برد. در اواخر دهه ۵۰ ضمن هجرت به تهران، در مدرسه حوزوی مروی مستقر شد و به تدریس کتب فقهی و اصولی اشتغال یافت.

گفتنی است نورالعین فی المشی إلی زیارة قبر الحسین از آثار این عالم بزرگوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





216219

 
 
 

کد خبر 1436239

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوزه علمیه روحانیت روحانیون طلاب حزب موتلفه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت آیت الله صدیقی شکست: امضای من برای باغ ۱ هزار میلیاردی جعل شد

به گزارش صدای ایران از «اطلاعات آنلاین»، چندی پیش خبری در فضای مجازی و رسانه ای کشور مبنی بر این که حوزه علمیه امام خمینی در منطقه ازگل تهران که تحت تولیت آیت الله صدیقی اداره می شود، باغی به مساحت 4200 متر داشته است که قیمت روز آن، حدود 1000 میلیارد تومان برآورد می شود.

اما آبان امسال، شرکتی به نام "موسسه غیر تجاری پیروان اندیشه های قائم" ثبت می شود و بعد از آن، اسناد مالکیت این باغ گرانبها به نام این شرکت می شود.


مالکان این شرکت آیت الله صدیقی و چند تن از پسران و دوستان او هستند و عروسش نیز بازرس شرکت است.

انتشار این خبر واکنش هایی را در پی داشته است.

به تازگی آیت الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران وی در نامه‌ای به دادستان تهران ضمن تائید این تخلف، از جعل امضای خود خبر داد و خواستار بررسی دقیق موضوع شد.

متن نامه‌ آیت الله صدیقی به دادستان تهران بدین شرح است:

« بسم ا... الرحمن الرحیم

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران
سلام علیکم

معروض می‌دارد، حوزه علمیه امام خمینی(ره) در چارچوب اساسنامه خود، سال‌ها قبل برای تمهید ورود نوجوانان و دانش آموزان علاقمند به آموختن دروس دینی وحوزوی تصمیم به تاسیس مجموعه آموزشی و فرهنگی پیش حوزوی‌ گرفته و برای تاسیس این مرکز اقدام به اخذ مجوزهای قانونی لازم نمود. بر همین اساس لازم بود تا موسسه‌ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد و بخشی از زمین متعلق به حوزه برای ایجاد این مرکز پیش حوزوی به آن موسسه منتقل شود.

بر این اساس فردی به نام آقای **** که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوء استفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضاء اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است. بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب ومدیریت حوزه و بر خلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است.

لذا اینجانب کاظم صدیقی از جایگاه تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) و به عنوان یک شهروند، بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضایی و عناوین سیاسی اجتماعی استدعا دارم نسبت به ثبت شکایت رسمی از فرد مذکور و دیگر نقش آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام فرموده تا ابعاد این مساله برای عموم‌مردم عزیز ایران، خاصه مومنین روشن و شفاف شود.

کاظم صدیقی»

گفتنی است که پیش از این فرهیختگان در مواجهه با سکوت آیت الله صدیقی درباره ماجرای باغ 1 هزار میلیارد تومانی ازگل نوشت: 

این اسناد در نبود «شفافیت ساختاری» باز هم از مسیر پرابهام «عدالت‌خواهی پروژه‌ای» بیرون آمده و ما از صحت و سقم آن مطلع نیستیم؛ نوعی افشاگری و درز اطلاعات که از مسیرهای «اختصاصی» برخی افراد رخ می‌دهد.

اما با این وجود جامعه منتظر واکنش افرادی است که با این اسناد متهم شده‌اند. سوال مهم و ابهام حیاتی این روزها نحوه واکنش امام جمعه موقت تهران و دفتر اوست؛ چرا تاکنون سکوت کرده‌اند و پاسخ آنها به این اسناد چه خواهد بود؟

دیگر خبرها

  • سالی که مش صفر و نقاش کویرها را برد/هزار اقاقیا در چشم تو هیچ بود
  • آیت الله ری شهری در همه عرصه های خدمت، حضوری مؤثر داشت
  • سکوت آیت الله صدیقی شکست: امضای من برای باغ ۱ هزار میلیاردی جعل شد
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی با اصطلاح حوزوی
  • درگذشتگان ادبیات در سال ۱۴۰۲؛ قلمهایی که خاموش شدند
  • قلمهایی که خاموش شدند؛از سمیعی‌گیلانی و صفوی تا میلان کوندرا
  • در دانشکده الهیات دانشگاه تهران
  • پیام تسلیت استاندار کرمانشاه در پی درگذشت آیت الله محمدعلی حجتی
  • ۳ ایستگاه‌ جدید مترو در این منطقه تهران افتتاح شد
  • خروج غرب تهران از بن‏‌بست ترافیکی