Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: حذف فاصله‌های اجتماعی در شناورهای مسافربری قشم-بندرعباس و بلعکس مورد گلایه مردم و اقدامی نادرست است که باید اصلاح شود.

وی افزود: عقل حکم می‌کند فاصله اجتماعی در شناورها رعایت شود و مسوولان مربوطه به هوش باشند تا از خطرات بعدی و احتمال اعمال محدودیت شدید در فعالیت خطوط دریایی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاع مقدس تفسیر عملی قرآن کریم است

امام جمعه شهرستان قشم ادامه داد: دفاع یک اصل عمومی در میان تمام موجودات زنده جهان است و در جنگ تحمیلی ما از خود دفاع کردیم که از این رو آن را دفاع مقدس می‌خوانیم.

وی افزود: هدف جنگ تحمیلی، از بین بردن نظام اسلامی بود و صدام تنها ابزاری در دست آمریکا به منظور تحقق این هدف بود که به فضل الهی تحقق نیافت.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: قطعنامه‌های نخستین به آن دلیل از سوی ایران پذیرفته نشده که نیروهای دشمن همچنان در خاک ما حضور داشتند و فرصتی برای تجدید قوا برای پیش روی نیاز داشتند.

حجت‌الاسلام تارم گفت: دفاع مقدس تماما عقلانی بوده و نقطه تاریکی در آن وجود ندارد اما عده‌ای با ایجاد روایت‌های نادرست به دنبال تحریف آن هستند.

وی با بیان اینکه پیروزی‌های دفاع مقدس همگی از ناحیه خداوند بوده و رزمندگان اسلام و موحدین موظف به تلاش برای فراهم آوردن این مقدمات هستند، افزود: امام خمینی(ره) با ترویج این نگرش قرآنی از ایجاد غرور و تکبر جلوگیری کردند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: در دفاع مقدس هر کجا پیروزی حاصل شد تفسیر آیه «نَصرُ مِن اللهِ و فَتحٌ قریب» تجلی شد و رزمندگان اسلام این آیه را خصوصا در فتح خرمشهر در عمل تفسیر کردند و موجب تغییر نگرش جهانیان به اسلام و ارزش‌های اسلامی شد.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: دفاع مقدس سبب اسلام آوردن بسیاری از مردم در سراسر جهان شد چرا که نسبت به حقانیت اسلام و وعده‌های الهی در قرآن کریم یقین یافتند.

وی اضافه کرد: وظیفه ما از دیدگاه قرآن در برابر دفاع مقدس، شکرگزاری است و افراد بد گمان نسبت به دفاع مقدس، ناشران اکاذیب و تحریف کنندگان دفاع مقدس باید توبه کنند.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: از گنجینه دفاع مقدس باید برای تربیت نسل نو در طراز گام دوم انقلاب بهره‌گرفت.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: نمازجمعه قشم امام جمعه قشم عبادی سیاسی امام جمعه شهرستان قشم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه‌های علمیه به رئیس کلیسای ارتدوکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله علیرضا اعرافی در پیام های جداگانه ای به «عالیجناب پاتریارک کیریل رئیس کلیسای ارتدوکس» و «شیخ راویل عین الدین رئیس اداره مسلمانان روسیه» حادثه تروریستی در یکی از تالارهای مسکو را محکوم و با مردم و علما و شخصیت های دینی این کشور ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا، مدیر حوزه های علمیه در پیام به رئیس کلیسای ارتدوکس تصریح کرده است: دریافت خبر حادثه تروریستی در یکی از تالارهای مسکو جان باختن جمعی از شهروندان بی گناه روسیه توسط تروریست های سنگدل موجب تالم و تاثر قلوب ما و ملت ایران گردید.

پیام ادامه یافته است: بی ترددید این گونه جنایات و کشتار مردم بی دفاع، هیچ ارتباطی با آموزه های رحمانی و وحدت گرای اسلام و مسلمانان ندارد و بر خلاف تعالیم صریح قرآن کریم و مکتب پیامبر اسلام و اهل بیت مکرم ایشان و همچنین مغایر با فتوای علمای بزرگ اسلام است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب به نام خود و به نام حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران، جنایت اخیر علیه جمعی از شهروندان روسیه را قویا محکوم نموده و مراتب تسلیت، همدردی و احترام خود را به علما و شخصیت های دینی کشور شما و همچنین مردم و خانواده های داغدیده تقدیم می نمایم.

همچنین در بخشی از پیام آیت الله اعرافی به رئیس اداره مسلمانان روسیه آمده است: جنایات جریان های تکفیری و افراطی در واقع گام برداشتن در راه استکبار و صهیونیسم جهانی می باشد و امروز دروغگویی این گروه ها در دفاع از اسلام در موضوع فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه کاملا مشهود است و جریان تکفیر جنایت کار، در مساله فلسطین در کنار صهیونیست ها ایستاده است.

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به آتش‌سوزی محل قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۷ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد. شاهدان عینی از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعدا گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند.

۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888129

دیگر خبرها

  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • برنامه های معنوی « شب قدر» اردبیل از شبکه های اجتماعی پخش می شود
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد
  • برگزاری تظاهرات ورامینی ها در دفاع از مردم مظلوم غزه در روز جمعه
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • پیام مدیر حوزه‌های علمیه به رئیس کلیسای ارتدوکس