Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر و ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی وی در حاشیه کنفرانسی در امان آخرین تحولات مساله فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، دو طرف نتایج نشست این کنفرانس چهارجانبه، تحولات تعدادی از مسائل منطقه را بررسی کردند و شکری به تلاش های کشورش برای تحقق ثبات سیاسی و امنیتی در لیبی و لزوم تلاش مشترک برای توقف مداخلات منفی اشاره کرد که عامل برهم زننده امنیت و ثبات در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت، وضعیت لبنان و لزوم حمایت از آن و هماهنگی در این خصوص به منظور تحقق آینده مورد نظر لبنانی ها و خارج کردن این کشور از بحران فعلی از دیگر محورهای نشست این دو وزیر بود.

ژان ایو لودریان نیز اظهار داشت طرح الحاق کرانه باختری باید به طور کامل تعلیق شود و تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود.

وی افزود، توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی به تقویت ثبات و امنیت منطقه کمک می‌کند.

لودریان عنوان کرد که ما بر حفظ ثبات و امنیت منطقه تاکید داریم.

وی همچنین اشاره کرد که هیچ جایگزینی برای راه حل تشکیل دو "کشور" برای حل نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی وجود ندارد.

کنفرانس وزارتی چهارجانبه در پایان نشست خود با صدور بیانیه ای  بر اهمیت تقویت شرایط برای برقراری ثبات و صلح در منطقه، لزوم حفظ حقوق مشروع ملت فلسطین، تلاش برای برقراری صلح به گونه ای که به حل و فصل جامع و پایدار مساله فلسطین با استناد به اصل راه کار تشکیل دو کشوری و قوانین بین المللی تاکید کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • منطقه شاهد تنش خطرناکی علیه امنیت و ثبات آن است