Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تدابیر این شرکت برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌های تهران در فصل پاییز که معمولاً آلودگی هوای تهران به دلیل پدیده وارونگی دما افزایش می‌یابد، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمود ترفع گفت: سرعت بخشیدن به اعزام اتوبوس‌های تک‌کابین و دوکابین به مراکز معاینه فنی و انجام تعمیرات لازم و تعویض قطعات مستعمل و معیوب برای به حداقل رساندن میزان آلودگی ناوگان اتوبوسرانی و همچنین تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترفع با اعلام اینکه معمولاً با ورود به فصل پاییز به دلیل افزایش تردد‌های درون‌شهری و وقوع پدیده اینورژن، آلودگی هوای تهران تشدید می‌شود، افزود: سهم اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق هوای تهران 5 درصد و در تولید آلاینده‌های گازی تنها نیم درصد است.
وی گفت: لاستیک مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی به اندازه کافی خریداری شده و از این بابت آمادگی کامل داریم.
ترفع در خصوص وضعیت ضد عفونی کردن اتوبوس‌های شرکت واحد در مقایسه با گذشته نیز تاکید کرد: با توجه به ورود 54 دستگاه مه پاش سرد موسوم به فوگر، عملیات ضد عفونی کردن ناوگان هم در بخش خصوصی و اتوبوس‌های تک‌کابین و هم در خطوط بی آر تی و اتوبوس‌های دوکابین به مراتب بهتر از گذشته انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با وجود سهم پایین اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید آلاینده‌های هوای تهران به ویژه آلاینده‌های گازی، تمام تلاشمان را می‌کنیم که همین سهم اندک را نیز به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم، اظهار کرد: واقعیت این است که بیش از 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده شده و باید از رده خارج شود، اما به دلیل محدودیت‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستیم، چاره‌ای جز استفاده حداکثری از ناوگان موجود نداریم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه به دلیل فرسودگی ناوگان، بازسازی و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده موجود را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 3600 دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند و آلودگی آن‌ها از اتوبوس‌هایی که هنوز به سن فرسودگی نرسیده‌اند، به مراتب بیشتر است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تدارک ناوگان اتوبوسرانی ناوگان اتوبوسرانی اتوبوسرانی تهران هوای تهران شرکت واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط پاک قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۹ و کیفیت هوا در وضعیت «پاک» است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول (سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225497 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • جزییات خدمت رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • وضعیت «قابل قبول» هوای تهران ادامه دارد
  • خدمات رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد
  • از هوای تهران چه خبر؟
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به شهروندان در شب قدر
  • تغییر جدید در خط ۴۰ اتوبوسرانی اصفهان
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی پایتخت برای مراسم شب‌های قدر
  • هوای تهران قابل قبول شد