Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@20:24:45 GMT

احتمال اعلام سازش عمان و سودان با اسرائیل

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۴۲۸۷

روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل منابعی از احتمال سازش قریب الوقوع سودان و عمان با تل‌آویو خبر داد.

وبگاه شبکه صهیونیستی «مکان» به نقل از روزنامه یاشده مدعی شد، آنطور که روند عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و مسقط نشان می‌دهد، هفته آینده سازش دو طرف اعلام خواهد شد.

معاریو در این خصوص ادعا کرده است که با وساطت آمریکا «ارتباطاتی در سطح پیشرفه» میان تل‌آویو و دو کشور عربی در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابعی در این خصوص ادعا کرد که اعلام عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و مسقط هفته آینده اعلام خواهد شد و در صورتی «مشکلاتی فنی» رخ دهد، این اعلام به هفته پس از آن موکول خواهد شد.

اما معاریو به نقل از منابع یادشده در ارتباط با سودان نوشت که واشنگتن به سودان تعهد داده است که در قالب یک معامله و در مقابل عادی‌سازی با تل‌آویو،‌ نام این کشور را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خط بزند که «سودان با آن موافقت کرده است».

در همین ارتباط، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، روز گذشته، به نقل از منابعی خبر داده بود که سودان و واشنگتن به توافقی اولیه در خصوص سازش با رژیم صهیونیستی دست پیدا کرده‌اند؛ توافقی که خارطوم آن را مشروط به اجرای اموری کرده است (جزئیات بیشتر).

در ادامه گزارش مکان آمده است که برخی منابع از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شبکه صهیونیستی «کان» خبر داده‌اند که آمریکا در اعمال فشار بر قطر است تا این کشور نیز در مقابل لغو محاصره با تل‌آویو سازش کند.

اما یک منبع قطری در واکنش به این خبر به کان خبر داده است که دوحه این طرح را رد می‌کند و تمایل دارد که این مسئله از یکدیگر جدا شوند.

در همین ارتباط، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز روز گذشته به نقل از یک منبع در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که خواست نامش فاش نشود، از آمادگی دوحه برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داده بود

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سودان سودان عمان کشورهای عربی نتانیاهو خبر داده تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تل‌آویو به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش اسرائیل

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار گرفتن یک پایگاه نظامی در جنوب سرزمین‌های اشغالی اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا، «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه اعتراف کرد جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله تروریستی تل‌آویو به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، یک پایگاه نظامی اسرائیل را در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

هاگاری در حالی مدعی شده در پی اصابت موشک‌های ایران، این پایگاه دچار خسارت‌های جزئی شده که تصاویر منتشر شده روایت‌های دیگری را بیان می‌کنند.

رسانه‌ها خبر داده‌اند ایران پایگاه رامون در منطقه النقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گفت ایران ۲۰۰ پرتابه به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای از انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

tags # اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • ما نمی خواهیم شاهد جنگ با ایران باشیم
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال تعمیق است
  • اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!
  • توافقنامه آبی اردن-رژیم صهیونیستی می‌شود؟
  • شوک بزرگ حامیان تل‌آویو از حمله ایران
  • مفتی عمان، پاسخ ایران به رژیم اسرائیل را تحسین کرد
  • واکنش پادشاه عمان به انتقام ایران از اسرائیل
  • واکنش عمان به پاسخ ایران به اسرائیل
  • واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
  • اعتراف تل‌آویو به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش اسرائیل