Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرآنلاین از قشم، حمیدرضا مومنی در این بازدیدها که با حضور جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، برای تسریع روند اجرای این طرح ها دستورات لازم را صادر کرد.
بازدید از محل احداث فاز اول مسجد و مجموعه فرهنگی، آموزشی امام حسین (ع) در شهر درگهان، مقصد یکی از بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه حجت الاسلام تارم امام جمعه شهرستان قشم و حجت الاسلام درویشی نماینده آیت الله صافی گلپایگانی و جمعی از معاونین و مدیران سازمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برنامه ریزی صورت گرفته فاز نخست احداث این مسجد تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
حضور در دو مدرسه رازی در روستای طولا و مدرسه مهدیه شهر درگهان و بازدید از امکانات و تجهیزات آنها، بخش دیگری از برنامه های روز پنجشنبه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بود که با همزمان با روزهای آغازین سال تحصیلی مورد بازدید قرار گرفت. تجهیز و ساماندهی وضعیت کلاس های درس این دو مدرسه توسط نیروهای مدیریت امور درگهان و حومه سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفته است. در ادامه نیز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دستوراتی را در راستای تسریع عملیات ساماندهی این مدارس صادر کرد.
در بخش دیگری از این بازدیدها، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دستورات لازم را جهت برنامه ریزی برای ساماندهی و آسفالت مسیر منتهی به ندامتگاه قشم را مورد نظر قرار داد.
بررسی وضعیت عملیات لایروبی خور هلر - درگهان با هدف جمع آوری آب های سطحی مناطق بالادست و هدایت آن به سمت دریا بخش دیگری از بازدیدهای مومنی و هیات همراه بود. با احداث این خور مقدمات ساماندهی معابر و محوطه سازی های متناسب با این طرح فراهم می شود. این عملیات شامل مراحل خاکبرداری، لجن برداری، اجرای لایه زیر بستر و بستر سازی، اجرای پاشنه فونداسیون، لاشه چینی دیوار، اجرای سنگ مالون و نماسازی است.
بازدید از محل پیش بینی شده جهت احداث موج شکن و پیاده راه رینگ ساحلی هلر - درگهان مقصد بخش دیگری از بازدیدهای روز پنجشنبه مدیرعامل سازمان منطقه آژاد قشم و هیات همراه بود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته احداث موج شکن و پیاده راه این رینگ ساحلی مسافتی حدود ۲۲۰ متر میان روستای هلر و شهر درگهان را شامل می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان در ادامه از محل احداث بلوار اصلی روستای ریگو بازدید کردند. این بلوار به طول یک کیلومتر احداث شده و همچنین جدول کشی بلوار، ساخت پل آبراهه، کاشت نخل و نصب پایه های روشنایی بخش دیگری از عملیات هایی است که در این بلوار اجرایی شده است.
مومنی به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه ضمن بازدید از روند ساخت پروژه های فاز دوم جزایر ناز و توسعه کمپ پارک ریگو در جریان سرعت پیشرفت فیزیکی این دو کمپ تفریحی- ساحلی، برای بهره برداری سریع تر از این فضاها، دستوراتی صادر کرد. این پروژه ها بخشی از پروژه های عمرانی این منطقه است که باهدف کمک به چرخش اقتصاد صنعت گردشگری جزیره در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان برنامه بازدیدهای روز پنجشنبه از روند اجرای عملیات عمرانی طرح تعریض و اصلاح جاده ساحل جنوبی به سمت روستای دفاری و همچنین محوطه در نظر گرفته شده برای احداث پارک و زمین ورزشی در روستای دفاری بازدید کرد. مومنی در این بازدید بر سرعت بخشیدن روند اجرایی این طرح با هدف افزایش ایمنی مسیر دسترسی و همچنین توسعه حوزه گردشگری روستای دفاری تاکید کرد. طرح تعریض و تبدیل جاده به بلوار ورودی روستای دفاری قشم در فاز نخست تا این روستا ادامه دارد و هدف نهایی این پروژه در مراحل بعد، اتصال جاده ساحل جنوبی به ساحل شمالی جزیره قشم خواهد بود. براساس تفاهم نامه امضا شده برای این طرح، قرار است خاکریزی این طرح توسط شورای اسلامی دفاری صورت گرفته و آسفالت، جدول گذاری، فضای سبز و روشنایی این پروژه از سوی سازمان منطقه آزاد قشم انجام شود.
این پروژه ها با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در حال ساخت و توسعه است تا با افزایش ظرفیت های طبیعت گردی و دریایی، به جذب هرچه بیشتر گردشگر کمک کرده و با اشتغالزایی حاصل، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به جهش تولید در منطقه و کشور تحقق بخشد.

۴۶

کد خبر 1436203

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم جمعی از معاونین و مدیران روستای دفاری بخش دیگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه

ایسنا/لرستان معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت: با هدف معرفی بیشتر روستای گردشگری بیشه و تلاش برای ثبت جهانی آن، بازارچه روستا در منطقه یاد شده ایجاد می‌شود.

حجت اله عباسیان هشتم فروردین در حاشیه دومین جلسه کمیته راهبردی توسعه گردشگری روستای بیشه در خرم‌آباد افزود: ایجاد بازارچه روستا می‌تواند ضمن معرفی بیشتر دستاوردهای روستاییان و صنایع دستی منطقه، زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی را برای اهالی فراهم کند.

او افزود: روستای گردشگری بیشه در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته و امیدواریم با اقدامات انجام شده و هم چنین رفع مشکلات و موانع با همکاری بین بخشی؛ این مهم به ثبت جهانی برسد.

عباسیان اضافه کرد: در این جلسه همه دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرده و مقرر شد در اسرع وقت بازارچه روستا ساماندهی و به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است روستای گردشگری بیشه در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه‌آهن بیشه و در همچواری آبشار زیبای بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از طرحهای های در دست اقدام در روستای بادکی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از غار سهولان مهاباد
  • پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی بوشهر