Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، فرایند انتخاب رشته برای یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب که در کنکور سراسری مجاز شدند، از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوم مهرماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شد و ساعت ۲۴ فردا شنبه ۵ مهرماه به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون ۶۹ هزار و ۳۱ نفر برای انتخاب رشته اقدام کرده اند، گفت: تعداد ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ داوطلب در رشته‌های با آزمون کنکور پذیرفته خواهند شد.

در صورتی که در زمان ثبت نام، اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است، داوطلبان با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان از طریق درگاه سازمان سنجش می‌توانند نسبت به اعلام علاقه مندی به رشته‌های مذکور اقدام کنند.

متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (به جز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور امروز چهارشنبه آخرین اصلاحات مرتبط با رشته‌های جدید کنکور سراسری را برای انتخاب رشته داوطلبان در درگاه خود منتشر کرد.

سازمان سنجش آموزش کشور طبق روال سال‌های گذشته برای داوطلبان مجاز شده در کنکور انتخاب رشته مجازی انجام می‌دهد؛ در این روش داوطلبان با پرداخت ۱۰ هزار تومان می‌توانند با توجه به نمره خود در کنکور از شرایط قبولی شان در رشته‌ها و دانشگاه‌ها مطلع شوند. تاکنون ۵۰ هزار و ۳۹ نفر در این انتخاب رشته شرکت کرده اند.

داوطلبان کنکور سراسری که در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده یا نشده اند، تا روز دوشنبه هفتم مهرماه امکان ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها دارند. زرین‌آمیزی اعلام کرد که تاکنون ۱۳۵ هزار نفر در این دوره از پذیرش‌ها ثبت نام کرده اند.

داوطلبان باید دقت داشته باشند در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتما شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و باید آن را داشته باشند.

کنکور سراسری ۹۹ از ۲۹ مرداد تا اول شهریور در سراسر کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

کد خبر 552070 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه های ایران کنکور سازمان سنجش آموزش کشور سازمان سنجش آموزش کشور کنکور سراسری انتخاب رشته دانشگاه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد سرعت می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی بر لزوم تسهیل و تسریع صدور مدرک فارغ‌التحصیلان تأکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 طهرانچی در ابتدای این نشست، با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: سال نو به سبب تحول در طبیعت و خلقت الهی، نقطه اعتبار است. در زمستان شاهد خشکی مطلق درختان هستیم اما به یکباره از اسفند و فروردین درختان شکوفه و جوانه می‌زنند و مجدداً سرسبز می‌شوند. این یک نکته بامسما  و باحکمتی است که با چرخش ایام آشنا شویم. در نظام سازمانی هم با چرخش ایام مواجه هستیم که باید از آن عبرت گرفت. ضمن تکرار این چرخه و بزرگتر شدن درختان، سازمان نیز وسیع‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ششمین سالی است که در خدمت مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستم، گفت: طی این سالها، روزهای سختی را گذرانیم؛ تعداد ورودی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1395 تا 1397 به عدد 275 هزار نفر رسیده بود که اگر این روند ادامه می‌یافت، امروز نبض دانشگاه نمی‌زد اما بحمدالله با برنامه تحولی و همت مجموعه کارکنان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط سخت گذشته عبور کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال  در رسیدگی به امور کارکنان، سال خوبی برای این دانشگاه باشد. یکی از برنامه‌های جدی ما در رسیدگی به حوزه معیشتی کارکنان و اعضای هیأت علمی، پروژه مسکن  است که گام اول آن با اختصاص هزار زمین آغاز شد. درخصوص افزایش حقوق نیز در انتظار تصمیم سازمان تأمین اجتماعی و دولت بودیم تا تصمیم مناسبی در این خصوص اتخاذ کنیم. 

وی افزود: در حوزه کارمندی، دو نکته رضایت شغلی و جایگاه حائز اهمیت است. اگر حقوق و مزایا زیاد باشد اما کارمند احساس رضایت از جایگاه خود و دیده شدن نداشته باشد، می‌تواند موجب نارضایتی شود. به همین دلیل سعی داریم در این مؤلفه فضای مؤثر ایجاد کنیم و به معیشت نیز توجه جدی داشته باشیم. البته بیش از یک دهه است که بین چرخه تورم و حقوق فاصله افتاده و برای جبران آن باید تدبیر دیگری داشت. 

طهرانچی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از طریق طرح مسکن، تلاش دارد میانبری ایجاد کرده و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

طهرانچی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های رؤسای سابق مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‎‌‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دوره ریاست دکتر طهماسب کاظمی و خانم دکتر طباطبایی، اتفاقات مهم و مبارکی با همراهی مجموعه مدیران و کارکنان این مرکز رقم خورد. اکنون نیز که دکتر سعید آزادیان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و از مدیران نسل جوان این دانشگاه، در رأس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی قرار گرفته و قرار است کارهای بزرگ  دیگری رقم بخورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی قرار است به لحاظ ساختاری قوت یافته و برنامه‌های توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر درآمدهای خود داشته باشد، گفت: به دنبال تحولاتی که در سازمان سنجش آموزش کشور روی داد و این مجموعه ذیل ریاست‌جمهوری قرار گرفت، مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز مورد بازمهندسی قرار گرفته و متحول خواهد شد. یکی از اتفاقات مهم در این مرکز، مربوط به امور فارغ‌التحصیلان است که مدیریت آن نظارت و صحت انجام امور دانش‌آموختگی را انجام می‌دهد. از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی هم عضو هیأت امنای سازمان سنجش آموزش کشور است، باید در حوزه آزمون‌ها اتفاقات خوبی رقم بزند.

وی افزود: حوزه آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به نیکی کار خود را در آزمون‌سازی انجام داده است. از آنجا که آزمون‌های سه ساله متوسطه دوم مدارس به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار شده، مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به کمک سازمان سنجش آموزش کشور بیاید.

طهرانچی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: رونمایی این سامانه اتفاق مبارکی بود که در اواخر سال رخ داد و قدرت اعمال عاملیت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش داد. علاوه بر این، سامانه فارغ‌التحصیلان و سامانه نقل و انتقالات و میهمانی نیز به زودی آغاز به کار خواهند کرد. تمامی این سامانه متصل به آموزشیار هستند و براساس سیاست‌های مدون دانشگاه آزاد اسلامی پیش خواهند رفت. 

وی با بیان اینکه حوزه‌های گسترش، آمایش، سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در یک بسته قرار دارد، اظهار داشت: این حوزه‌ها به صورت درهم تنیده قرار است به موضوعات مربوط به آموزش عالی بپردازند. بر این اساس، مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی متولی عملیات اجرایی آموزش دانشگاه، واحدهای دانشگاهی به عنوان ستاد اجرایی آموزش و معاونت‌های موضوعی، ستاد محتوایی آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر هوشمندسازی فرآیند پذیرش و فارغ‌التحصیلی در این دانشگاه، گفت: یکی از اقداماتی که امسال باید عملی شود، تسهیل و تسریع صدور مدرک فارغ‌التحصیلان است و باید همانطور که افراد گواهینامه، گذرنامه و دیگر اسناد خود را در کوتاه‌ترین زمان و درب منزل تحویل می‌گیرند، دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی یک هفته از انجام مراحل فارغ‌التحصیلی، بتوانند مدرک خود را دریافت کنند. در 6 ماه ابتدایی امسال مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی با استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های خود و با بکارگیری فناوری هوش مصنوعی، باید به این هدف دست یابد.

 طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: به حمدالله اقدامات مؤثری ازجمله حذف مدرک گواهی موقت، انجام حسابرسی مدارک، صدور ریز نمرات به صورت الکترونیکی و سامانه استعلام مدرک توسط مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته که جا دارد از تلاش تمامی مدیران و کارکنان این مجموعه تشکر و قدرانی کنم.

در ادامه این نشست، سعید آزادیان رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مجموعه همکاران سنجش و پذیرش و گسترش و آمایش دانشگاه آزاد اسلامی افرادی خدوم، بی‌ادعا و دغدغه‌مند هستند و ظرفیت‌های جدی در این مجموعه وجود دارد.

وی ادامه داد: دکتر طهماسب کاظمی و دکتر طباطبایی در دوران مسئولیت در مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی زحمات زیادی متحمل شدند. در این دوره، هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی را در این مرکز پیاده می‌کنیم تا دغدغه‌های اصلی کشور در حوزه آموزش عالی را پوشش دهیم. تلاش داریم مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به مجموعه‌ای فعال تبدیل شود و خدمات را تبدیل به کاربست کنیم تا دانشجویان از مدرکی که می‌گیرند، راضی باشند و بتوانند به اشتغال برسند.

 آزادیان تأکید کرد: خوشبختانه ذهنیت و نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرده و تحولات و برنامه‌های تحولی این دانشگاه مورد توجه بخش‌های مهم کشور قرار گرفته است. امیدوارم با ظرفیتی که در مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گام‌های مؤثری در تحقق برنامه‌های دانشگاه برداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل سازمان سنجش از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • بیانیه سازمان سنجش آموزش کشور در تجلیل از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • صدور مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد سرعت می‌یابد
  • ۳۷ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بورسیه صنعتی شدند
  • ۳۷ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بورسیه صنعتی شدند